Természetesen többeket is megkérdeztek a Mexikóvárosi Nagydíj csütörtöki sajtónapján arról, hogy mit gondolnak Lewis Hamilton és Charles Leclerc austini utólagos kizárásáról, illetve arról, hogy hogyan zajlik az FIA vonatkozó procedúrája.
A legérdekesebb választ talán a világbajnok Max Verstappen adta, aki szerint elképzelhetetlen, hogy egy csapat direkt szabálytalanra állítsa be az autóját, így a szabálytalanság okának ő a sprintformátumot látja, amely miatt nem tudják igazán belőni a csapatok, hogy mi lesz az ideális megoldás a futamon.
„Nyilván senki sem próbálja ezt szándékosan csinálni, de a sprintformátum miatt egyetlen szabadedzés alatt kell megoldani mindent. Amint ott elrontasz valamit a beállításokkal, nem tehetsz semmit, maximum emelheted a guminyomást, de akkor meg ballonos gumikon autózol” – mondta Verstappen a Formula.hu részvételével zajló sajtótájékoztatón.
„Tudjuk, hogy az alacsonyabb hasmagasság teljesítményt jelent, de a formátum miatt kerülnek ilyen helyzetbe a csapatok, mert alapvetően nem hiszem, hogy bárki is így járna egy normál hétvégén. Nem lehet mindent ellenőrizni, ez a probléma, de az alaphelyzet az, hogy senki sem akar szabálytalan beállítást” – magyarázta.
„Aztán véletlenszerűen ellenőrzik ezeket, néha a top négyet, néha a középmezőnyt, ez így megy. Nem lehet ellenőrizni minden autó minden alkatrészét, mert ahhoz további száz emberre lenne szükség, de szerintem ha megnéznek egy autót és az illegális, akkor a csapat másik autóját is meg kellene nézni. Így kizárunk egyet, a másik pedig előrébb lép egy helyet, pedig normál esetben ugyanaz a beállítása.”
Erről mi is beszéltünk Pitwall című műsorunkban, nézzétek meg a vonatkozó részt:
Viszont nem Verstappen az egyetlen, aki így gondolkodik…
Hamilton egyetért a világbajnokkal
Lewis Hamilton is nagyjából ugyanazt emelte ki, amit a Red Bull hollandja: véletlenszerűek a vizsgálatok, és átcsúsznak rajta szabálytalan autók is azért, mert az FIA egyszerűen nem ellenőrzi őket.
„Különböző forrásokból hallottam, hogy sok más autó is szabálytalan volt, de nem nézték meg őket, szóval megúszták” – mondta a hétszeres világbajnok.
„Tizenhat éve versenyzem, volt már olyan nem egyszer, hogy bizonyos emberek megúsztak dolgokat, mások pedig pechesek voltak, mert ellenőrizték őket” – tette hozzá, majd azt is megfogalmazta, hogy talán kicsit másképp kellene hozzáállni az olyan hétvégékhez, amikor csak egy szabadedzés van beállítani az autót, és ilyen dobálós az aszfalt, mert kicsit véletlenszerű, hogy ki találja el a határt és ki nem.
Leclerc szerint a Ferrari hibázott
Kicsit másképp gondolkodott a témáról a másik kizárt pilóta, Charles Leclerc, aki szerint nem lehet kifogásokat keresni, elrontották és kész.
„Őszintén szólva teljes meglepetésként ért a dolog, mert amikor pénteken megnéztük az autót, semennyi sem fogyott el a kopóblokkból. Úgy tűnt, hogy nem is érintjük az aszfaltot, aztán jött a futam, és nyilván megváltoztak a dolgok. A szabályok szabályok, amiket tisztelni kell, szóval nem kifogás az, hogy pénteken még rendben voltunk” – mondta a monacói.
„Meg kell néznünk és megpróbálni felbecsülni, hogy mi lesz a kopás mértéke. Sok faktor játszik szerepet, például a kerékvetők használata, de összességében jobban kellett volna ezt megbecsülnünk. Szombat este nagyjából láttuk, hogy hol érintjük az aszfaltot, de úgy gondoltuk, hogy még messze van a határ – aztán jött a vasárnapi nagy meglepetés. Még mindig elemezzük, hogy miért fogyott el több a kopóblokkból, mint ahogy vártuk.”
Mészáros Sándor helyszíni videós bejelentkezése és hangulatjelentése ezen a linken megtekinthető!