DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Formula+

Az F1-es csapatok fejlesztései a Mexikóvárosi Nagydíjra

A magaslati levegőre felkészülve a legtöbb csapat módosított hűtőnyílásokkal készült a Mexikóvárosi Nagydíjra. Radikális átalakítás egyik autón sincs, azonban szinte mindegyik istálló változtatott.

Csak két csapat, a Mercedes és az Aston Martin jelezte azt az FIA felé, hogy nincs olyan mértékű módosítás autóikon, amit jelenteniük kellene a Nemzetközi Automobil Szövetség irányába.

Ami azért furcsa, mert a Mexikóváros Nagydíj helyszíne 2285 méterrel fekszik a tenger felett, ezzel messze a legmagasabb pontja a versenynaptárnak. A nagy magasság pedig természetesen ritkább levegőt is jelent, ami két fontos dologhoz vezethet a hétvége során: nem lesz olyan hatékony a DRS, hiszen a ritkább levegő miatt nem akkora az autók légellenállása, a motorok és a fékek hűtése viszont kritikus kérdés lesz Mexikóban.



Ennek megfelelően az összes csapat módosított az oldaldobozokon található hűtőnyílásokon, azok pozícióját módosította és szükség szerint megnövelte a nyílásokat. Az egyik legérdekesebb a Red Bull megoldása, akik kizárólag a jobb oldali hűtőkopoltyúkat nagyobbították meg. A Ferrarinál pedig a hűtőnyílások felnyúlnak egészen a motorborításig.

Az Alpine-nál kicsit bemélyítették a kasztnit a hűtőnyílásoknál, emellett pedig a motorborítás hátsó részén is „nyitottak”, így több levegő tud távozni és természetesen ezzel együtt több hő is.

A McLaren is egy alternatív megoldást választott a hatékonyabb hűtés érdekében: ők nem a hűtőnyílásokat helyezték át, hanem a motorborítás kialakításán változtattak, valamint az első fékek hűtőnyílásán is módosítottak.

Miközben az Alfa Romeónál kizárólag a hátsó fékek hűtésére összpontosítottak, a Haasnál tovább folytatódott az új koncepció finomítása, melyet a múlt heti USA Nagydíjon mutattak be. Ők is áthelyezték a hűtőnyílásokat, hogy alkalmazkodjanak a mexikói körülményekhez, valamint az első fékek hűtőnyílásának kivezető részén is változtattak.

A Williamsnél is a fékhűtőnyílásokon változtattak, emellett pedig a motorborítás felső részét is átalakították a grove-iak, az AlphaTauri pedig szintén az első fékek hűtését tartotta leginkább szem előtt, miközben a motorborítás kialakításán is módosítottak.

A fékek hűtése fontos szerepet kap Mexikóban
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: