DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Wolff újra bevállalná a kizárást

Inkább egy kizárás a győzelemért csatázva, mint nagy hátránnyal egy harmadik hely – állítja a Mercedes F1-es főnöke, aki szerint mások is illegálisak voltak.

Lewis Hamilton utólag bukta el a második helyezést a múlt hétvégi Formula-1-es USA Nagydíjon, miután az ő és Charles Leclerc autóján a megengedettnél vékonyabbnak találták a kopólemezt a padlón az utólagos ellenőrzések során.

A hétszeres világbajnok már Mexikóvárosban arról beszélt, hogy tudomása van arról, hogy más riválisok autói is szabálytalannak bizonyultak volna, csak épp az övéket nem vizsgálták (arról, hogyan működik az ellenőrzés folyamata, ebben a cikkben írtunk részletesen az FIA magyarázata alapján).

f1-wolff-mercedes-austin



Minderről a pénteki első szabadedzés közvetítése közben a Mercedest irányító Toto Wolff is beszélt a Sky Sportsnak: „Ez a visszajelzés, amit a többi csapattól kaptunk. Nyilván beszélünk egymással, a versenyzők is, de menedzsmenti szinten is. Úgy gondolom, sok-sok csapat átlépte volna a határértéket.”

 

A kizárás oka: sprint, új padlólemez, COTA

Wolff arról is beszélt, hogy több összetevőnek volt köszönhető, hogy szabálytalannak bizonyult Hamilton W14-ese. Mindenek előtt a sprintlebonyolítás fogott ki a Mercedesen:

„A probléma a sprintformátummal, hogy az autó a parc fermébe kerül, és onnantól már nem módosíthatunk rajta. Azt gondoltuk szombaton, hogy a határon lehetünk, de talán némi mozgásterünk van. De új padlólemezt vetettünk be, nagyobb volt a leszorítóerőnk. Valószínűleg a sprinten sem futottunk annyi kört DRS nélkül, ami jobban tönkretette a padlólemezt. Szóval nem álltak együtt a csillagok.”

f1-hamilton-austin-mercedes

A csapatvezető tehát azt is elismerte, hogy az Austinban debütált új padlólemez is hozzájárult a diszkvalifikációhoz, hiszen a nagyobb leszorítóerő miatt többször leért az autó alja, viszont nem aggódik a továbbiakban emiatt, mivel a Circuit of the Americas pálya a hepehupás aszfaltjának speciális körülményeket jelentett.

Mindenesetre Wolff azt is elismerte, hogy bármikor újra bevállalná a kizárást, ha közben a teljesítményük annyira erős, mint volt a texasi futamon, ahol a hajrában még a győzelemért is megfuttatta Max Verstappent Hamilton:

„Ugyanazt bevállalnám, a kizárással együtt, hiszen elrontottuk. Inkább bevállalom a kizárást azért, hogy a győzelemért harcoltunk és láttuk a teljesítményünket, mintsem egy harmadik helyet 25 másodperces lemaradással. Szóval a hét minden napján bevállalnám a diszkvalifikációt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: