DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 30. kedd
Hírösszefoglaló

Verstappen napja, a Ferrari reménye, női bajnokavatás – szombati F1-es hírek

A friss világbajnok nyerte a szétlövést és a sprintet is, de továbbra is kritikus a formátummal. Andretti újra megszólalt, Doohan az Alpine-ba ülhet. A szombati nap hírei az USA Nagydíjról.

Max Verstappen nyerte az austini F1-es sprintfutamot magyar idő szerint az éj leple alatt – Lewis Hamilton lett a második, Charles Leclerc pedig a harmadik, a negyedik helyre Lando Norris, az ötödikre pedig Sergio Perez ért oda. Pontot szerzett még Carlos Sainz, Pierre Gasly és George Russell, a futam összefoglalója és végeredménye ezen a linken megtekinthető!

Verstappennek nem volt túl nehéz dolga, ahogy azt ő maga is elmondta a verseny után: csak a rajtnál kellett észnél lennie, azt követően már kontrollálta az eseményeket, és végül közel tízmásodperces fórral nyert.



A friss háromszoros világbajnok a formátumtól azonban továbbra sincsen elragadtatva, a következőket mondta a sprintről:

„Imádom. Fantasztikus” – reflektált szarkasztikusan a Formula.hu jelenlétében a sprint utáni sajtótájékoztatón a Red Bull-os. „Ha az őszinte véleményemre vagytok kíváncsiak a sprinthétvégékről: nem igazán jövök izgalomba tőlük. Úgy érzem, miután vége az időmérőnek, kicsit elveszettek vagyunk. Szerintem egyetlen időmérő kellene a hétvégén, amikor tényleg mindent felteszel egy lapra, ami nagyszerű érzés. Ma délelőtt is, első helyen végeztünk, de… Ez egy szombat, és nem is osztanak annyi pontot a futamon.”

Hamilton is boldog volt a második helyével, tudja, hogy a holland tempója jelenleg más kategória, de így is örül az előrelépésnek és annak, hogy a többiek nem tudták megzavarni, izgalmas futamra számít ma este is.

Leclerc előnyt kovácsolna a Ferrari taktikájából: mivel szétbontották a két autót (ő a közepes, Sainz a lágy gumikon rajtolt), így több információjuk lehet a versenyen való viselkedésről, mint a riválisaiknak. Ezzel együtt elismerte, hogy versenytempóban nem volt esélyük a Mercedes ellen sem, meglátják, hogy a nagydíjon mit tudnak ezen változtatni.

A sprintfutamot egyedüliként lágy keverékeken teljesítő Sainz szerint nem volt előnyös a taktikájuk – azonban a begyűjtött információk a vasárnapi futamon az előnyükre válhatnak.

A sprint előtt természetesen megrendezték a sprintkvalifikációt is, amelyen Max Verstappen volt a leggyorsabb Charles Leclerc, Lewis Hamilton és Lando Norris előtt, míg George Russellt háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották. Az időmérő összefoglalója ezen a linken olvasható!

Az austini sprint „nem volt egy nagy sóskifli”, de tudósítónk számos érdekességet látott-hallott a paddockban: sokan beszélnek Verstappen megforgásáról, Hamilton érzései vegyesek, a Ferrarinak pedig van egy titkos fegyvere a hétvégére. Mészáros Sándor a COTA-ról jelentkezik, ahol a Formula Podcast őshallgatójával is találkozott. A videó ide kattintva tekinthető meg.

Nem kapcsolódik szorosan az F1 hétvégi eseményeihez, de megint megszólalt a helyszínen tartózkodó Michael Andretti, aki kifejtette, hogy nem érti a FOM és a jelenlegi csapatok ellenséges magatartását a száguldó cirkuszba érkező új amerikai formációval szemben. Mint mondta, az Andretti nem hogy pénzt vinne, inkább hozna az üzletbe, hiszen már több amerikai cég is érdeklődik a szponzoráció iránt, olyanok, amelyek jelenleg nincsenek benne az F1 körforgásában.

A hétvégén a Formula-1-es USA Nagydíj betéteseményeként rendezik meg az idén életre hívott női formulaautós széria, az F1 Academy évadzáróját. A bajnoki cím sorsa pedig már az első szombati futamon eldőlt: Marta Garcíának csupán egy dobogós helyezésre volt szüksége, hogy behúzza a titulust, de végül a pole-ból indulva győzelmet aratott. A Prema Racing színeit képviselő spanyol pilótahölgy idén ezzel hét diadalnál jár – és sorozatban háromnál, hiszen legutóbb Franciaországban övé lett a második és harmadik verseny. Texasban a győzelmi trófeát egyébként a Mercedes F1-es versenyzője, George Russell adta át neki. Ugyan az F1 Academy szabályzata nem tiltja, hogy a regnáló bajnok a következő szezonban visszatérjen a mezőnybe, a 23 éves García várhatóan a Formula Regional European Championshipben folytatja majd a pályafutását 2024-ben.

Ismét Doohant ülteti autójába az Alpine Mexikóban és Abu Dhabiban. Mivel még sok istálló adós a szezonra kötelezően előírt két újoncszerepeltetéssel a nagydíjhétvégék első szabadedzésein, egyre több ezzel kapcsolatos bejelentés érkezik. Most az Alpine tette meg a magáét: akárcsak tavaly, újfent az F1-es tartalékosként is tevékenykedő Jack Doohan kap tőlük lehetőséget. Ráadásul a két helyszín is ugyanaz lesz, mint egy éve: a jövő hétvégi Mexikóvárosi Nagydíj első tréningjén Pierre Gasly, az évadzáró Abu Dhabi GP nyitó gyakorlásán pedig Esteban Ocon A523-asába fog beülni. Nem meglepő, hogy erre a két pályára esett a választás, hiszen az Austin után hátralévő másik két futam közül a Sao Pauló-i Nagydíj ismét sprintes lesz, azaz egyetlen szabadedzést rendeznek majd, míg Las Vegas mindenki számára ismeretlen lesz. Doohan jelenleg a Formula-2-ben vitézkedik (Abu Dhabiban az idényzárójuk mellett fog F1-es edzésen részt venni), két győzelmet aratva a negyedik pozíciót foglalja el a 2023-as bajnokságban.

Végezetül pedig egy F1-en kívüli gyászhír: tragikus eseményről számolt be az ismert finn raliversenyző, Kristian Sohlberg: halálos balesetet szenvedett az általa menedzselt, tanított pilóta, Miroslav Angelov. Az 50 éves bolgár versenyző nem egy futamon, hanem egy teszten hunyt el: Sohlberg beszámolója szerint egy egyenes szakaszon ismeretlen okból nekiütközött egy betonkorlátnak, és az autó kigyulladt. A navigátor kihúzta a pilótát a Skodából, megérkezett a segítség, Angelovot kórházba szállították, de sajnos belehalt a súlyos sérüléseibe. Nyugodjon békében!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: