Természetesen még a Formula-1-es Japán Nagydíj utózöngéi jelentették az egyik fő beszédtémát hétfőn. A Mercedesnél például Andrew Shovlin beszélt arról, hogy bár Lewis Hamilton szerint rossz ötlet volt a csapat DRS-taktikája, a szakember emlékeztetett rá, a helycserével éppen Hamilton esélyeit maximalizálták, és neki végül sikerült is Sainz előtt beérni – bővebben itt.
Többen is nyilatkoztak a borzalmas futamot teljesítő Sergio Perezről. A Red Bull-főnök Christian Horner szerint az egyetlen pozitívuma a mexikói vasárnapi versenyének az volt, hogy sikerült a kiesése után újra kiküldeniük a pályára, nehogy átvigye magával Katarra a Kevin Magnussen-féle ütközésért kapott büntetését. Az említett incidensről egyébként a dán azt mondta, hogy „elkeseredett” manőver volt a Red Bull-os részéről.
Lando Norris is kiakadt Perezre, amikor a VSC-fázis során tartotta fel, és bukott emiatt értékes másodperceket. „Üvöltöttem a sisakomban, káromkodtam. Megzavarodtam. Nem tudtam, hogy mit tegyek…” – mesélte a McLaren versenyzője.
S ha már Norris: a brit arról is beszélt Suzuka után, hogy egyetlen rossz mozdulat, és a hátsó gumik azonnal tönkremennek, de ez legkevésbé sem a Pirelli hibája. Emellett befoghatónak érzi a 49 pontos előnyben lévő Aston Martint a konstruktőri negyedik helyért zajló csatában: Norris ennek kapcsán nem is annyira burkoltan beszólt a riválisnak, mondván, hogy a McLarennél két versenyző szerzi a pontokat, míg más csapatok ezt nem feltétlenül mondhatják el magukról…
„Meg fogjuk adni Logannek az esélyt, hogy a szezon végéig bizonyítson” – jelentette ki az egyre bizonytalanabb jövőjű Sargeant kapcsán James Vowles, a Williams csapatfőnöke. Az amerikai pilóta Suzukában az időmérőn autót tört, a versenyen Valtteri Bottasszal koccant, utóbbi kapcsán szerinte az elfékezése után a finn sem tett meg minden tőle telhetőt az ütközés elkerüléséért.
„F1-es versenyülést akarok, és most nincs ilyenem 2024-re, úgyhogy nem vagyok elégedett. Most annyit tudok tenni, hogy amikor lehetőségem van autóba ülni, akkor a lehető legjobb munkát végezzem. Ezt fogom tenni egészen addig, ameddig vezethetek” – így felelt Liam Lawson arra a kérdésre, mennyire elégedett azzal, hogy megelőzte Yuki Tsunodát a Japán Nagydíjon.
A WEC-ben térhet vissza Sebastian Vettel? Sajtóhírek szerint a visszavonult négyszeres F1-es világbajnok konkrét ajánlatot kapott a privát Porschéket indító Jotától a 2024-es idényre – részletek ide kattintva.
Közzétette jövő évi menetrendjét az IndyCar. A hivatalos szezon ismét 17 futamból áll majd, ám extraként bekerült egy kuriózum is: két héttel az évadnyitó után ugyanis a The Thermal Club egy egymillió dolláros pénzdíjas, de bajnoki pontokkal nem járó bemutatóversenynek fog otthont adni – itt mutatjuk a teljes versenynaptárt, amelyben egy visszatérő oválpálya is feltűnik.
A Texas Motor Speedwayen randevúzott a hétvégén a NASCAR Cup Series mezőnye, ahol William Byron nyerte az őrült hajrát – beszámoló és videós összefoglaló itt.
Végezetül pedig egy kis hazai: az országos ralikrosszbajnokság utolsó előtti fordulóján eldőlt a SuperCars bajnoki címe Benyó Máté javára. A szezon legnagyobb mezőnyei, sártenger és elmaradt döntők – a hétvége beszámolója itt olvasható.
Természetesen egyúttal ajánljuk szokásos hétfői hírműsorunk, a Pitwall legfrissebb adását is, benne Piastrival, AlphaTaurival, Williamsszel, Andrettivel és MotoGP-vel: