A nap már leginkább a Magyar Nagydíjról szólt, hiszen holnap a sajtónappal hivatalosan kezdetét veszi a hungaroringi F1-es hétvége. A paddock már épül-szépül, a Formula.hu ott járva-kelve készített néhány fotót:
A nap során már részt vettünk az AlphaTauri és az ORLEN sajtóeseményén, ahol Franz Tostot kérdeztük arról, hogy mit gondol Nyck de Vries lecseréléséről. A csapatfőnök beszélt arról, hogy miért volt igazán nehéz helyzetben a holland újonc, és hogy miért döntöttek a leváltása mellett: cikkünk itt olvasható!
Itt ajánljuk figyelmetekbe a Formula Podcast friss villámadását: Mészáros Sándor kollégánk az említett sajtóbeszélgetés után a Hungaroringre látogatott, ahol a Magyar Nagydíj promóterével, a Hungaroring Sport Zrt. alelnökével, Ariane Frank-Meulenbelttel beszélgetett – például arról, hogy van-e sansz a verseny szerződéshosszabbításának hétvégi aláírására. Megszólal a műsorban Zsoldos Barna, a Nemzeti Sport újságírója is, aki elárulja: mit vár az idei versenytől, s azt is, hogy a szakma miért kedveli a Magyar Nagydíjat.
Ha már De Vries: a versenyző a bejelentés óta először adott hírt magáról, először beszélt a helyzetről. A közösségi médiában közzétett posztjában arról írt, hogy várja a következő fejezetet, és igyekszik továbblépni a fájdalmas, és idő előtti búcsút követően. Részletek ide kattintva!
Még mindig De Vries: megjelent az olasz sajtóban egy igen éles nyilatkozat a hollandtól, amelyben többek között a következőket mondta állítólag: „Csalódott vagyok, de nem lepődtem meg a módján. Elvégre anno Lewis Hamiltontól is ellopták a nyolcadik címét.” Ám mint az gyanítható volt az állítólagos nyilatkozat stílusából és a 2021-es bajnoki végjátékra való utalásból, De Vries nem szúrt oda ilyen módon a Red Bullnak – ezt Guillaume Le Goff, a pilóta menedzsere erősítette meg az F1-Insider portálnak: „Nyck egyáltalán nem beszélt senkivel, beleértve bármely olasz médiumot, amióta bejelentést tett a Red Bull. Ez álhír és rágalmazás” – fogalmazott a menedzser, hozzátéve, hogy meg fogják tenni a szükséges jogi lépéseket.
De térjünk vissza a Magyar Nagydíjra: az időjárás kicsit beleszólhat a hétvége alakulásába, és a kilátogató nézőknek is érdemes lesz figyelniük. Az előrejelzés szerint pénteken zápor és zivatar is várható a Hungaroringen, szombaton egy kis esély mutatkozik némi csapadékra, vasárnap viszont már jó idő várható, bár összességében az igazi forróság talán megkímél minket.
A De Vries-témához kötődik Daniel Ricciardo nyilatkozata, aki fél év után most először indulhat újra F1-es nagydíjon. „Örülök, hogy visszatérhetek. Mint mindig a Red Bull családjánál, készen kell állnod a hívásra, s amikor ez megtörtént, lecsaptam a lehetőségre” – fogalmazott Ricciardo. „Zökkenőmentesen ment az átállás az AlphaTaurira. Múlt héten Faenzában jártam: a gyár sokat változott azóta, hogy egy évtizede a csapatnál versenyeztem, de így is rengeteg ismerős arccal találkoztam és egyből otthon éreztem magam, ahogy készültünk a versenyre.” Az ausztrál beszélt a várhatóan nem túl erős autóról, szavai ide kattintva olvashatók!
Ugyanez a témakör szorítja magához Jaime Alguersuari nyilatkozatát, aki Sergio Perezről fejtette ki meglehetősen éles véleményét. A korábbi F1-es pilóta szerint De Vries és Perez szerepe arra mutat rá, hogy mennyire nem működik a Red Bull programja, és szerinte a mexikói egy évet sem húzott volna ki juniorként Dr. Helmut Marko irányítása alatt. Karcos mondatait itt foglaltuk össze!
Külön témakört jelent még a Haas, amelynél állítólag a csapatvezetés a Magyar Nagydíj idején is tárgyal Nico Hülkenberggel, és a sportágba több év kihagyás után visszahívott német a hírek szerint jó eséllyel maradhat is a csapatnál 2024-re. Günther Steiner csapatfőnök egyúttal beszélt még korábbi pilótájáról, Mick Schumacherről, aki szerinte jó helyzetben van (szavai itt olvashatók), valamint a Haas jövőjéről is, erről itt írtunk bővebben.
Egy újabb hírcsomagot jelent a fejlesztésekkel kapcsolatban elhangzott nyilatkozatkosár. Toto Wolff a Mercedes részéről azt mondta, hogy a McLaren előrelépése ad inspirációt a Mercedesnek, és nagyon kíváncsi arra, hogy az ő újításaik hogyan válnak be a kanyargós Hungaroringen, Andrea Stella, a McLaren csapatvezetője azt emelte ki, hogy bármit is mond a Mercedes és a Ferrari, az idei F1-es autók oldaldobozai igenis rendkívül fontosak, míg a Ferrari részéről Fred Vasseur arra mutatott rá, hogy nekik most nem fejleszteniük kell, hanem a jelenlegi autót jól beállítani és használni, mert sok még benne a tartalék.
A végére még néhány érdekesség. Egyrészt Gellérfi Gergő kollégánk összeszedte, hogy mennyire jó lenne a világbajnokság, ha kivennénk belőle a Red Bullt: Fernando Alonso öt futamgyőzelmet aratva vezetne, és igazán szoros, fordulatos csatát látnánk az élen.
A Forbes listájából az derül ki, hogy a Ferrari a legértékesebb F1-es csapat jelenleg, és az is, hogy az utóbbi négy évben majdnem megnégyszereződött az istállók átlagos értéke.
A L’Equipe beszámolója szerint a Francia Nagydíjat az 1990-es és a 2000-es években vendégül látó, s a sportágtól 2008-ban búcsúzó Magny-Cours is szívesen visszakerülne a körforgásba, s Nevers város polgármestere, Denis Thuriot találkozik is a francia sportminiszterrel ennek érdekében a nyár végén. A polgármester ráadásul azt is elárulta, hogy nyitott lenne egy olyan megoldásra, hogy a városi futamért lobbizó Nizzával felváltva rendezzenek Francia Nagydíjat.
Zárásként pedig egy évforduló: ma 40 éve, 1983. július 19-én tesztelt először F1-es autót Ayrton Senna. A királykategóriában a következő évben debütáló brazil klasszis Doningtonban ülhetett be Keke Rosberg Williamsébe, mellyel 83 kört tett meg, legjobb ideje pedig 1:00,82 volt. Senna abban az évben a brit F3 mezőnyét valósággal leigázta, az első kilenc versenyt egyaránt megnyerte, s bár a szezon végén Martin Brundle nagyon megközelítette, így is övé lett a bajnoki cím. „Ez volt minden, amire vágyhattam, rengeteget tanultam, stabil köröket futottam, és nagyon hasznos volt, hogy Frank Williams ott volt és figyelt mindent” – nyilatkozta az akkor 23 éves tehetség