DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Steiner: Szeretném, ha a Haas sokáig az F1-ben maradna

A 150. futamát teljesítette a Monacói Nagydíjon a Haas Günther Steiner vezetésével: a csapatfőnök nemrég az alakulat örömeiről, nehézségeiről és jövőjéről beszélt.

A Gene Haas tulajdonában levő amerikai gárda a nyolcadik szezonját futja a Formula-1 rajtrácsán – jelenleg 11 ponttal a konstruktori nyolcadik helyen állnak a bajnoki tabellán. Habár az időmérőkön képesek meglepetést okozni egy-egy kimagasló eredménnyel, a futamokon gyengébb szereplést szokhattunk meg tőlük. Günther Steiner így értékelte az alakulat teljesítményét az elmúlt évek függvényében a Planet F1 oldalának:

„Egy igazi hullámvasút volt! Igen, nevezzük így. Boldog vagyok, habár voltak nehéz éveink. 2021-et is ide sorolnám a pandémia miatt, amit senki sem akart, de leküzdöttük, és újjáépítjük magunkat” – fogalmazott az amerikaiak csapatfőnöke. „Nagyon élveztem, hogy a semmiből építhettem fel egy F1-es csapatot. Ha akadályok is vannak előttünk, leküzdjük őket.”

„Szerintem eddig egész jól szerepeltünk. Ha 2020-at és ’21-et nem vesszük figyelembe, egyáltalán nem voltunk rosszak! Persze, idén lehetnénk gyorsabbak, de ez a két év szinte teljesen kiesett, így 2021-ben egy lépést hátra kellett mennünk ahhoz, hogy később kettőt tegyünk előre. Ehhez a második lépéshez pedig még egy kis időre van szükségünk.”

Egy kisebb csapat dicső pillanatai



„2016-ban az első futamunkon pontot szereztünk” – idézte fel Steiner az alakulat debütáló versenyét: Romain Grosjean az Ausztrál Nagydíjon a hatodik helyen ért célba. Habár csapattársa, Esteban Gutierrez kiesett, a francia helyezésével a Haas az első olyan amerikai istálló lett, akik az első futamukon pontot szereztek.

„Ha most visszagondolok, akkor nem fogtam fel, ez mekkora jelentőséggel bír. Nem hinném, hogy sok csapatnak sikerült. Amikor megérkeztünk, sokan biztosak voltak a kudarcunkban. Annyira nem foglalkoztam velük, de azért még is be kellett bizonyítanunk nekik, hogy nincs igazuk” – tette hozzá a csapatfőnök. „Utána hirtelen nagyon sok barátunk lett, hiszen egy olyan üzleti modellt is sikerre vittünk, amiben szintén sokan nem hittek. Most ezt utánozzák, vagy bizonyos részeket vesznek át belőle.”

Grosjean balesete és a vírushelyzet

Sokakban máig élhetnek a horrorisztikus képsorok, amikor a 2020-as Bahreini Nagydíjon Romain Grosjean autója a szalagkorlátot átszakítva lángolt fel pillanatok alatt – mint ahogy az is, ahogy a kettészakadt Haasból a pilóta a saját lábán ugrik ki. Könnyen gondolhatnánk az, hogy egy ilyen kaliberű baleset egy csapat mélypontja lehet, ám Steiner szerint valami más volt az:

„Ezt nem nevezném mélypontnak, hiszen könnyebb sérülésekkel megúszta. Bonyolult időszak volt, de mélypont akkor lett volna, ha más kimenetele van a balesetnek. A legnehezebb időszakunk 2020-ban volt, a pandémia alatt, hiszen abban sem voltunk biztosak, hogy tudjuk-e folytatni. Nem voltak versenyek, és nem tudtuk, hogy Mr. Haas (Gene) akarja-e velünk folytatni. Azonban végül ezt is megoldottuk, és még mindig a fedélzeten vagyunk!”

Még sokáig a Formula-1-ben

Steiner elmondása szerint nem rendelkezik személyes céllal az autósport csúcskategóriájában – az alakulat helyét és teljesítményét szeretné egyedül stabilizálni, mellette pedig élvezni az ott töltött éveket: „Sosem tűztem ki magamnak azt a célt, hogy nekem F1-es csapatfőnöknek kell lennem. Magamtól kerültem ide, és magamtól is szeretnék majd távozni. Ha már nem lesz meg bennem a szenvedély és a motiváció, akkor fogom abbahagyni. Szerintem rendben van, ha a dolgoknak egyszer vége lesz.”

„A célom a csapattal, hogy a 2021-es nehézségek után ismét konzisztens teljesítményünk legyen, ezt építsük fel. Utána pedig, ha úgy döntök, hogy vége, az istálló megmaradjon a Formula-1-ben, és valaki olyan vegye át, aki nálam is jobb munkát tud majd végezni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: