Eddig összességében elmarad a várakozásoktól a Ferrari 2023-as szezonja a Formula-1-ben: míg tavaly egyértelműen a Red Bull fő ellenfelei voltak, jelenleg csak a negyedik helyen állnak a konstruktőri vb-tabellán, és tíz forduló alatt mindössze egyetlen pole-t és két dobogós helyezést gyűjtöttek be. Persze az SF-23-ashoz is folyamatosan érkeznek fejlesztések, akárcsak a többi istállónál, de Frederic Vasseur szerint emellett legalább annyira fontos, hogy megtalálják a megfelelő beállításokat:
„Nem vagyok biztos benne, hogy a fejlesztésekről van csak szó, hanem a beállításokról is a hétvégék során. Mivel a fejlesztésekkel egy pont után megközelíted a határokat és egy-két tizedet nyerhetsz, míg a beállításokkal és a hétvégére való felkészüléssel ennél többet is” – magyarázta a Scuderia csapatvezetője, akit a RaceFans.net idézett. „Nem hozhatunk minden egyes héten újításokat az autóhoz. Rövidesen újabb alkatrészek érkeznek, de ha megnézzük a legutóbbi versenyhétvégét, ott szerintem sokkal jobban kihasználhattuk volna a meglévő autónkat.”
Vasseur állítja: az elmúlt futamokon sikerült némileg javítaniuk a 2023-as autójuk kiszámíthatatlan viselkedésén, amelyre Charles Leclerc és Carlos Sainz is többször panaszkodott már az évad során. Viszont azt is megjegyezte, hogy úgy érzi, a futamokon a DRS-vonatokban jobban szenvednek, mint ellenfeleik.
Montreal volt eddig a legjobb, a Hungaroring is jobb lehet
A Ferrari-vezér azt is elmondta, hogy szerinte pusztán a tempót tekintve eddig a Kanadai Nagydíjon szerepeltek a legjobban, ahol az elrontott részben esős időmérő után a negyedik-ötödik helyen futottak be, váratlanul jó gumikezelésről is tanúbizonyságot téve:
„Úgy vélem, eddig Montrealban volt a legjobb tempónk. Elcsesztük az időmérőt Kanadában, de összességében nagyon erős volt a tempónk, s a 10-11. helyről indulva harcoltunk a második-harmadik helyezettekkel, akik Alonso és Hamilton voltak. Ez azt jelenti, hogy a nyers tempó Montrealban volt a legjobb. De az is igaz, hogy jól szerepeltünk a sprinthétvégéken is.”
Vasseur úgy véli, hogy az előttünk álló F1-es Magyar Nagydíj helyszíne, a Hungaroring is jobban passzolhat hozzájuk, de ismét hangsúlyozta, hogy kulcsfontosságú lesz, milyen munkát végeznek a beállításokkal pénteken:
„Nem csak arról van szó, hogyan passzol a csomag a pályához. A beállítások, a hétvégére való felkészülés, a pénteki munka is a kulcsot jelenti. És ez talán még inkább így lesz Budapesten, ahol rendkívül nehéz előzni. Úgyhogy őszintén csak ismételni tudom, hogy inkább az a lényeg, hogy a jelenlegi csomagból hozzuk ki a maximumot, semmint az, hogy teljesen megváltoztassuk az autó fejlesztését vagy koncepcióját.”