Egy korábbi F1-es pilóta, Giancarlo Fisichella volt a díszvendége a vadonatúj magyar versenypálya bemutatójának. Megnyitotta kapuit ugyanis a balatonfőkajári Balaton Park Circuit, amely egy több mint 200 millió eurós beruházás keretein belül épülhetett meg. A pályát úgy készítették el, hogy akár a legmagasabb, FIA Grade 1-es licensz is elérhető – jelenleg Grade 2-es minősítést kapott, és hazai, valamint nemzetközi versenysorozatokat lát majd vendégül. A megnyitóról és a pályáról további részletek ide kattintva érhetők el.
A helyszínen kollégánknak nyilatkozott is bővebben Giancarlo Fisichella, aki beszélt a Balaton szépségéről, de a pályáról szerzett tapasztalatairól is. Az interjú itt található. Érdemes elolvasni, sok hasznos információ található benne.
A nap egyik legrosszabb híre, hogy ki kellett üríteni a hétvégi Emilia-Romagna-i Nagydíjnak otthont adó imolai pályát. Ennek oka, hogy térségre vörös riasztást adtak ki áradások veszélye miatt, melynek eredményeként kedd délután arra kérték a már pályán levő Formula-1-es személyzetet, hogy elővigyázatosságból 30 percen belül távozzanak. Az aszfaltcsík mellett található Santerno duzzadt meg. Itt vannak a legfontosabbak.
Ha úgy adódna, akár 50 éves korában is szívesen versenyezne Fernando Alonso ellen Lewis Hamilton. Bár a britek hétszeres bajnoka korábban másképp vélekedett erről, most egészen nyíltan állt ahhoz, hogy idősebb korában is a versenypályákon legyen. A részletek itt.
Malajzia szívesen visszatérne az F1-es versenynaptárba. Erről a helyi motorsportszövetség vezetője, Tan Sri Mokhzani Mahathir beszélt, de a kérdés természetesen a pénz továbbra is, hiszen 2017 után is a magas rendezési költségek miatt szálltak ki a buliból.
Elmagyarázta a Red Bull-lal való együttműködés lényegét a Ford Performance globális motorsport-igazgatója, aki elárulta, Nem csak egy zsák pénzt és egy matricát hoznak az osztrákokhoz. A továbbiakat itt találják kedves olvasóink.
Az utcai pályákon kiválóan teljesít, de akár a normál épített aszfaltcsíkokon is képes lesz a győzelemre Sergio Perez. A mexikói nem látja értelmét, miért ne szerepelhetne jól a hagyományos helyszíneken.
Ünnepelni szeretne a Haas Imolában. Jubileumra készülnek az amerikaiak, miután az Emilia-Romagna-i Nagydíj lesz a 150. futam a csapat történetében, amelyet méltó módon egy pontszerzéssel akarják megünnepelni Olaszországban.
Jönnek az új fejlesztések a Mercedesnél, amelyek egy részét már Imolában bevetik. A legfrissebb újításokat a szimulátorban már kipróbálhatta az istálló fiatal pilótája, George Russell, aki nem akarja elbízni magát, így nem igazán bocsátkozott részletekbe. Nyilatkozata itt található.
Nem döntött jól a Ferrari, amikor elküldték Mattia Binottót. Erről Damon Hill beszélt egy podcastben, ahol kifejtette, véleménye szerint vissza kellene hívni a szakembert Maranellóba, de már nem csapatfőnökként.