Mint ahogy azt már hónapokkal ezelőtt jeleztük, ma végre hivatalosan is megnyitotta kapuit Magyarország legújabb versenypályája, a Balatonfőkajár mellett felépült Balaton Park Circuit. A bő négy kilométeres pályán összesen 16 kanyar található, s bár jelenleg Grade 2-es besorolást kap, van lehetőség arra is, hogy Grade 1-es minősítésű legyen a helyszín.
A keddi megnyitón pedig egy korábbi Formula-1-es versenyző, a háromszoros nagydíjgyőztes Giancarlo Fisichella is tiszteletét tette – miután a minap ő volt az első, aki körbemehetett a Balaton Park Circuiten. Persze mint azt a megnyitón elmondta, egyúttal a környék hangulatába is belekóstolt:
„Tegnap volt lehetőségem némi időt eltölteni itt a Balatonnál, főleg a tó körül. Fantasztikus időt töltöttem el, elköltöttünk egy közös ebédet fantasztikus látvány mellett egy fantasztikus étteremben, fantasztikus borral és ételekkel. Lenyűgözött az infrastruktúra itt a Balatonnál, legközelebb a családommal fogok itt eltölteni, mert nagyszerű hely, és nyáron biztosan remek nyaralást lehet itt szervezni. Úgyhogy gratulálok!”
Arról, hogy ő lehetett az első, aki kipróbálhatta a balatonfőkajári helyszínt, így beszélt Fisichella: „Nagyszerű érzés volt, mindig remek felfedezni egy új pályát, és megtiszteltetés volt számomra, hogy én lehettem a legelső, aki kihajthatott erre a nagyon jó pályára, amelyet most bemutatunk.”
Természetesen a megnyitón kihasználták, hogy Fisichella személyében egy elképesztő rutinnal megáldott versenyző van jelen, aki kanyarról kanyarra elemezte a vadonatúj pálya kanyarjait és sajátosságait:
„A pálya valamivel több mint 4100 méter. Kezdve a rajt-célegyenestől, megyünk az 1-es kanyar felé, amely egy hajtűkanyar, ahol meglehetősen alacsony a sebesség, úgyhogy egy kemény féktáv előzi meg, és ez egy olyan terület, ahol lehetőség van előzni. A 2-es kanyar egy újabb hajtű, bár valamelyest nyitottabb, mint az 1-es. A 2-es kanyar kijáratán, a balosban az autó hajlamos a túlkormányzottságra.”
„A 4-es kanyar féktávja rendkívül nehéz, mert nem egyenesen kell fékezni, hanem úgy, hogy az első kerekek már némileg balra fordulnak. Itt is hajlamos túlkormányzottá válni az autó. Ez egy újabb fontos terület, hiszen jön a hátsó egyenes. Tegnap ebben az egyenesben több mint 220 km/h-t értem el, de biztos vagyok benne, hogy igazi versenyautóval 250-260 km/h-t is el lehet érni, egy F1-es versenygéppel pedig talán a 300-at is.”
„Aztán jön egy újabb hajtűkanyar egy sikánnal, aztán a 7-es egy nagyon jó kanyar, rendkívül nehéz vezetni az autót, mert elég nagy a tempó és hajlamos négy kerékkel megcsúszni az autó. A 8-9-es kanyar egy újabb sikán, amelyen nagyon simán kell átmenni. Aztán a 10-es kanyarhoz közeledve fontos, hogy V-t formázva haladjunk, mert rendkívül fontos, hogy jól menjünk át a 11-esen. Tegnap száraz körülmények között szinte lehetetlen volt padlógázzal átmenni ezen a részen, ma pedig az esőben tényleg elképzelhetetlen volt. A pálya végéhez közeledve jönnek a balos 13-14-es kanyarok, a pálya legfontosabb része pedig egyértelműen a 15-ös és a 16-os, amelyek rávezetnek a rajt-célegyenesre.”
Az F1 mellett az Endurance-világbajnokságot is megjárt olasz veterán összességében nagyon élvezte a Balaton Park Circuiten való vezetést: „Az volt a benyomásom, hogy élveztem. Jó érzés volt kanyarról kanyarra vezetni rajta. Ha arról kérdeznek, hogy van-e egy kedvenc részem, nem tudnám megmondani, mert mindenhol, az összes kanyarban élveztem a vezetést.”
Mészáros Sándor kollégánk részt vett a pálya átadóján, nézzétek meg a helyszínen készített videóját: