DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

„Nem csak egy zsák pénzt és egy matricát hozunk” – Ford

Elmagyarázta a Red Bull-lal való együttműködés lényegét a Ford Performance globális motorsport-igazgatója: miért jön az F1-be a gyártó?

Már hivatalossá vált, hogy 2026-tól egyesíti erejét a Red Bull Powertrains és a Ford, az autógyártó technológiai partnerként száll be a jelenleg is uralkodó F1-es istálló motorrészlegébe, és közösen fejlesztik majd az attól az évtől megújuló erőforrásokat. 

Mark Rushbrook, a Ford Performance globális motorsport-igazgatója azonban kijelentette: egyáltalán nem arról van szó, hogy hoznak egy zsák pénzt támogatásként, amiért cserébe kapnak egy matricát és a nevükre vehetik az autót.

„Ha megnézzük, hogy a Ford hogyan vesz részt bármilyen másik versenysorozatban, láthatjuk, hogy sehol nincs saját csapatunk” – mondta Rushbrook a RacingNews365.comnak adott interjújában.

„Eldöntjük, hogy melyik szériában akarunk részt venni, hogy hol kaphatjuk meg a technológiai innovációt, hogy hol versenyezhetünk és nyerhetünk, hol mondhatunk el egy lenyűgöző sztorit a cégünkről, az embereinkről és a termékünkről a szurkolóknak. A NASCAR-ban például a Penske és a Stewart-Haas a partnerünk, az ausztrál Supercarsban is fantasztikus felállásunk van, egyszerűen így állunk hozzá” – magyarázta.

rb-ford-vagat_1



„Ez működik nálunk, így tudunk hatékonyan versenyezni különböző sorozatokban és a szerkezet részeivé válni. Ugyanígy álltunk hozzá a Formula-1-hez is. Sok gyártó teljes csapattal és teljesen saját gyártású motorral vesz részt, de az rengeteg pénzbe kerül, és nem feltétlenül térül meg teljesen. Szóval amint eldöntöttük, hogy be akarunk szállni a sportágba, megvizsgáltuk a lehetőségeket és a meglévő csapatokat, hogy kivel tudunk partnerségre lépni. Ez nagyon fontos számunkra, hogy megfelelő partnerünk legyen, és sikeresek lehessünk együtt” – tért rá a Red Bullra.

„Őszintén szólva a Red Bull már a legelejéről remek partnernek tűnt, tudják, hogy hogyan kell nyerni, ráadásul jól kiegészíthetjük egymást: megvannak a maguk erősségei, és ahol erősítésre van szükségük, abban mi tudunk segíteni. Szóval számunkra ez a megfelelő mód arra, hogy beszálljunk. Nem arról van szó, hogy hozunk egy zsák pénzt, és felrakunk érte egy matricát az autóra” – tette hozzá, hangsúlyozva, hogy ez egy teljes technológiai együttműködés. Őket az érdekli, hogy a maguk technológiáját kiaknázhassák az F1-es motorgyártásban, azt ők végzik majd, a többi pedig a Red Bull feladata lesz.

Ami pedig az ellenfeleket illeti: nem tartanak attól, hogy a Mercedes, a Ferrari, az Alpine, az Audi és valószínűleg a Honda ellen kell küzdeniük.

„Szeretjük a versengést, ezért vagyunk benne a motorsportban. A sok különböző szériában eltérő számú ellenfelünk van kettőtől hétig, vagy a sportautózásban annál is több. Emiatt nem aggódunk, azért vagyunk itt, hogy a világ legjobbjai ellen versenyezzünk.”

Az együttműködésről nemrég ugyanúgy a RacingNews365.comnak Christian Horner Red Bull-csapatfőnök is beszélt: az ő nyilatkozata itt olvasható!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: