DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Formula+

Horner a Red Bull Ford Powertrains terveiről beszélt

Christian Horner elárult néhány részletet arról, mit tartogat a jövő a Red Bull Powertrains számára, akik a Forddal fogják fejleszteni motorjaikat.

A motorszabályok 2026-ban komolyabb változáson esnek át. Leszavazták a hőenergia-visszanyerőt (MGU-H) és a jövőben 100%-ban fenntartható üzemanyagot fognak használni a száguldó cirkuszban. Mindehhez a Ford nyújt majd technikai segítséget a motorgyártásban még zöldfülűnek nevezhető energiaitalosoknak, akiknek már megvan a tervük a következő időszakra.

A RacingNews365.com-nak adott exkluzív interjújában Christian Horner mesélt a Red Bull 2026-os terveiről és az azt megelőző felkészülési időszakról, na meg persze arról is, mit tartogathat a jövő a Red Bull Powertrains számára.



„Nagyjából 450-475 ember fog dolgozni a csapatnál. Már most pontosan tudjuk, mekkora lesz a költségvetési limit a motorgyártókra nézve 2026-tól kezdve, így most egyszerűbb dolgunk van, hiszen eddig a költségvetési limithez kellett igazítanunk a már meglévő létszámot, most viszont előre tudjuk, hogy mik a lehetőségeink.”

Más csapatoknak is szállítanak majd motorokat?

Jelenleg a Red Bull és az AlphaTauri is a Honda Red Bull Powertrains motorjaival versenyez. Az a hír már korábban elterjedt, hogy a McLaren olyannyira érdeklődik a Milton Keynes-iek projektje iránt, hogy már személyes látogatást is tettek ez ügyben a Red Bull bázisán.

Christian Horner persze nem szerette volna elárulni, hogy kik lehetnek a potenciális partnereik a jövőben: „Úgy gondolom, hogy eleinte csak két csapatnak fogunk erőforrásokat gyártani, hiszen kezdők leszünk ezen a területen, és nem szeretnénk túlvállalni magunkat. Először csak a két Red Bull-os csapatot fogjuk ellátni, aztán majd meglátjuk. Sokan érdeklődtek már most, már legalább két csapatról mondhatom azt, hogy komoly érdeklődést mutattak, de erre még mi nem állunk készen” – szögezte le Horner.

„Természetesen azzal is számoltunk, ha esetleg a későbbiekben további csapatokat is el szeretnénk látni az erőforrásainkkal, így meg lesz rá a kapacitásunk, de még egyszer mondom, egyelőre csak a két Red Bull-tulajdonban álló istállóval szeretnénk foglalkozni, hogy rendbe tegyük az egész dolog üzleti, infrastrukturális, ellátási és minden egyéb területét.”

Hátrányban lesznek a többiekkel szemben?

A Red Bull számára rendkívül fontos szempont volt a költséglimit, hiszen mint ahogy Horner is elmondta, eleinte a Hondával szerették volna folytatni: „Eredetileg egy licencszerződést írtunk volna alá a Hondával. Ők gyártották volna a motort, a Powertrains neve alatt, ám hamar rájöttünk, hogy ez a megoldás nem lenne kivitelezhető a folyamatosan növekedő költségek miatt. Azonban a Hondával kialakult jó kapcsolat révén végül abban sikerült megegyeznünk, hogy 2025-ig ők szállítják nekünk az erőforrást.”

„Úgy volt, hogy négyhengeres motorok lesznek 2026-tól, szóval mindenki tiszta lappal indulhatott volna, ám végül abban egyeztünk meg, hogy marad a jelenlegi motorformula, csak az MGU-H kerül ki és az üzemanyag 100%-ban fenntartható lesz. Ez nyilván egy kicsit lépéshátrányba helyez bennünket a többi csapattal szemben, de gőzerővel dolgozunk rajta, hogy addigra felzárkózzunk melléjük.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: