DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
Hírösszefoglaló

Az Astonnal foglalkozik a Red Bull, a sebeivel a Ferrari: a hétfői nap F1-es hírei

Összeszedtük a hétfői nap legfontosabb F1-es híreit, nyilatkozatait: íme a Formula.hu napi hírösszefoglaló cikke.

Napi hírösszefoglalónkat kezdjük egy másik hírösszefoglalónkkal: hétfőn este 19:00-s kezdettek most már szokás szerint YouTube-csatornánkon jelentkeztünk egy hírháttérműsorunk, a Pitwall legfrissebb adásával, melyben érintettünk egy-két dolgot a Bahreini Nagydíjjal kapcsolatban is. Nézzetek bel:

Most pedig folytassuk a napi hírekkel, amelyek természetesen szinte kizárólag a hétvégi F1-es szezonnyitóról szóltak. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke például azt mondta, hogy szerinte a túlköltekezésük miatt kapott büntetésük fényében is fontos volt a jó kezdés, de figyelmeztet: ez még csak egy futam volt, úgyhogy még nem nyerték meg a bajnokságot (bár sokak szerint igen).

A csapat főtanácsadója, dr. Helmut Marko szerint pedig Fernando Alonso komoly fejfájást is okozhatott volna nekik, ha nem esik vissza a rajtot követően, azt mondta, hogy ők tartanak a kétszeres világbajnoktól. Részletek itt!

Még egy gondolat erejéig vissza Hornerhez: kicsit odaszúrt az Aston Martinnak, mondván: nagyon jól megy az a régi Red Bull, utalva természetesen arra, hogy az az autó részben az energiaitalosok tavalyi gépének másolatának tűnik.

Ha már Alonso, a spanyol klasszis a Lewis Hamilton és Carlos Sainz elleni előzéseiről is beszélt. Szerinte az Aston lassú volt az egyenesekben, ezért kellett neki meglepő helyeken próbálkozni, de Hamilton védekezését azért külön is méltatta, hiszen a brit visszaverte az első próbálkozását. A párosról egyébként kikerült egy videó is, Hamilton odament és egy öleléssel gratulált ellenfelének a dobogós eredményéhez.

Még egy utolsó hír a Red Bullról: Max Verstappen autója azzal küzdött a futama alatt, hogy visszaváltásoknál a kuplunghasználat kicsit blokkolta a hátsó kereket, emiatt nem volt kényelmes vezetni az autót, de a világbajnok sem tulajdonított nagy ügyet ennek.

Ha pedig az Aston nagy fejlődése, akkor itt említsük meg a Williamst: Alexander Albon hívta fel a figyelmet arra, hogy a grove-iak lépték előre a második legnagyobbat Alonsóék után. Ha az Aston nem lenne most ekkora sláger, valószínűleg az lenne az egyik fő sztori, hogy a tavalyi tökutolsó rögtön az év első futamán pontot szerzett...

Térjünk rá a Ferrarira, ugyanis Fred Vasseur csapatfőnök meg is kapta az első elég kellemetlen feladatát, vagyis hogy értékelje a csúfos vasárnapi kudarcot. Nekiszegezték a kérdést, hogy eredendően rossz-e az autókoncepció, de Vasseur erre nemleges választ adott: szerinte nem erről van szó, máshol kell keresni elsősorban a gumikopás okát. A nyilatkozata itt olvasható!

Carlos Sainz is a gumik fogyásáról beszélt, szerinte ebben óriási hátrányban vannak a Red Bullhoz és az Aston Martinhoz képest is, míg a Mercedesszel hasonló szinten lehetnek. A spanyol úgy látja, hogy a két említett csapatnál nagyjából feleannyira koptatja az abroncsokat, mint ők, ezt pedig ki kell elemezniük. Sainz szavairól itt írtunk!

Ezzel kapcsolatban született nálunk egy szubjektív írás is azzal a felütéssel, hogy ez az idei Ferrari a tavalyinál is rosszabb: ez az eszmefuttatás itt olvasható!

f1-ferrari-mercedes_1



Kanyarodjunk rá a Mercedesre, amellyel kapcsolatban Nico Rosberg, a csapat 2016-os világbajnoka azt mondta, hogy ki kell dobni ezt az autóverziót, és hozni kell a másikat, ennek az évnek már úgyis mindegy, ez az első futam után látszik. 

Lewis Hamilton úgy fogalmazott, hogy a Mercedes most hátrafelé megy és nem előre, hiszen az erősorrendben immár az Aston is eléjük került, tehát csak a negyedik erőnek számítanak. A hétszeres világbajnok véleményéről itt számoltunk be!

Hamilton szerződése egyébként az év végén lejár, de Wolff még nem gondolkodik a 2024-es felálláson – azt pedig nem hiszi, hogy a gyenge forma befolyásolja a hétszeres bajnok döntését. Wolff nyilatkozata itt olvasható!

Az Imolában próbaképpen debütáló új F1-es időmérőről is megkérdezték a mezőnyt, a pilóták azonban egyelőre nem igazán értik, hogy erre miért van szükség vagy hogy mi lesz jobb ettől. A nyilatkozatokat itt szedtük össze!

Az F1-gyel magát hosszú távra elkötelező Audi nem tárgyal Mick Schumacherrel – Nico Hülkenberg pedig még nem is gondol 2026-ra, a gyártó egyelőre nem ragaszkodik ahhoz, hogy feltétlenül legyen német pilótája, amikor majd beszáll a száguldó cirkuszba.

A Bahreini Nagydíj után az egyik fő beszédtéma Esteban Ocon büntetéshalmaza volt. A francia pilótát három alkalommal is fegyelmezték a versenybírák, melyből az első büntetés a rajtrácsra rosszul történő felállásból adódott. A másodikat az első kihágásért kiosztott időbüntetés letöltése közben sikerült összehozni, mert a csapattagok még a kapott öt másodperc alatt kezdtek el dolgozni az autón. Az Alpine csapatfőnöke, Otmar Szafnauer elmagyarázta, hogy ezt mi okozta: „Van egy rendszerünk, amely visszaszámol és a szerelők fülébe mondja, hogy mikor kezdhetnek, és ez el volt állítva négy tizedmásodperccel. Ezt követően valahogy kicsúszott a kezünkből a dolog.”

A végére pedig Valtteri Bottas maradt, aki "Pontszerzési hagyományok" szöveggel tett ki egy olyan fotót a közösségi oldalára, amelyen egy sörrel látható.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: