Fernando Alonso volt a verseny hőse Bahreinben, miután egyből dobogóval nyitotta a szereplését az élmezőnybe felzárkózó Aston Martinnal. Ráadásul a spanyol a futam második felében több szép előzést is bemutatott a Mercedesek és a Ferrarik ellen: különösképp a Lewis Hamilton elleni manővere volt kalapemelést érdemlő, amelyet egy sikertelen próbálkozás után a 10-es hajtűkanyarban produkált.
„Nagyszerű volt, komoly a tisztelet közöttünk” – beszélt erről a spanyol a Sky Sports F1 kamerái előtt. „Sosem ugyanolyan, ha Lewis ellen csatázol, aki a sportunk egyik legendája, és tudjuk, hogy képes valami váratlan húzni és a tehetségét kihasználni. A 4-es kanyarban kifogott rajtam: már előtte voltam, de sikerült visszaelőznie. Ez kissé meglepett és nem tetszett, szóval megpróbáltam egy másik helyen, ami működött, és mivel jobb volt a tempóm, el tudtam húzni.”
Kényszerűségből előzött szokatlan helyeken Alonso
A kétszeres F1-es világbajnok később a Formula.hu jelenlétében a dobogósok sajtótájékoztatón azt is elmondta, hogy egyszerűen rá is kényszerült a meglepő manőverekre, mivel az AMR23-asnak nem volt elég végsebessége az egyenesekben:
„Úgy gondolom, nem voltunk túl gyorsak az egyenesben. Általában az 1-es vagy a 4-es kanyarba menet előzünk. De azt hiszem, én Lewist a 10-esben, Carlost pedig a 11-esben előztem, vagyis nem a megszokott pontokon, mivel nem tudtuk felvenni a versenyt az egyenesbeli sebességükkel. Emiatt íveket kellett változtatnunk a 10-11-es kanyarok előtt, hogy meglegyen az előzés.”
„A Lewis elleni szerintem inkább volt meglepő manőver, mert senki sem szokott a 10-esben előzni. Carlosszal is közel voltunk a 10-esben, de zárta az ívet, utána viszont jobban gyorsítottam ki. De nyilván ezt meg kell néznünk, mert szeretnénk mi is a célegyenesben előzni, mint mindenki más.”
Mindenesetre Alonso nagyon jól érezte magát a csaták közben: „Nyilván élveztem őket, mert végül én végeztem előrébb. Ez mindig így van bármely csatában. Mindig azt mondjuk, hogy minden harc ugyanolyan, de amikor az élbolyban küzdesz az ilyen nagyszerű pilóták és bajnokok ellen, az mindig intenzívebb és adrenalingazdagabb, amikor kerék a keréken megyünk egymás ellen. Úgyhogy nem akartam hibázni vagy koccanni, mert ha a 12. helyen haladsz, akkor nem veszíthetsz semmit, ma viszont nagyobb dolgokért harcoltunk.”
Nem neheztel Strollra a futam eleji ütközésért
Egy koccanásban azért volt része Alonsónak: az első körben, a 4-es kanyarban csúszott neki a csapattárs Lance Stroll, aki épp George Russellel harcolt. A spanyol eleinte nem tudta, hogy kollégája volt a ludas, de utólag sem neheztel a kanadaira (sőt, külön dicsérte is őt, hogy két héttel a csuklótörése után mennyire jól szerepelt):
„Azt hittem, George volt. De aztán később láttam a tv-ismétlésben, hogy Lance volt. Nagyon jól rajtolt, hiszen mellett volt a 4-es kanyarba menet. Szerencsések voltunk, hogy egyik autónak sem lett baja és folytatni tudtuk. Ez volt a mi szerencsenapunk több szempontból is” – fogalmazott a 41 éves pilóta. Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack a két pilóta koccanása kapcsán elmondta: nyilván nem örülnek az ilyennek, de ez benne van az első körökben, míg maga Stroll rossz időzítésről beszélt.