Az idei szezonban összesen nyolc hétvége zajlik majd különleges lebonyolítás szerint: hat sprintes forduló mellett két ízben kísérleti jelleggel kipróbálnak egy új időmérős szisztémát, melynek értelmében a kvalifikáció mindhárom szakaszában megkötik, hogy milyen abroncsokat használhatnak a résztvevők: a Q1-ben kemény, a Q2-ben közepes, a Q3-ban pedig lágy keveréken próbálhatják meg a legjobb időt elérni. Ezzel együtt ezeken a hétvégéken autónként nem 13, hanem csak 11 szett száraz pályás abroncsot kapnak – természetesen ha nedves a pálya, a fenti megkötések nem érvényesülnek.
Az új rendszerről, melyet először Imolában próbálnak ki, 2024-től pedig akár általánosan is bevezethetik, a bahreini időmérő edzés első három helyezettje egyaránt szkeptikusan nyilatkozott – Max Verstappen annak adott hangot Szahírban, hogy nem igazán látja az előnyét a változtatásnak:
„Remélem, nem lesz hideg Imolában, mert akkor nagyon trükkös lesz a helyzet.. Persze ez mindenkire egyformán érvényes, de nem hiszem, hogy az időmérőbe így bele kellene nyúlnunk. Nem látom, mi lehet az előnye” – mondta a kétszeres világbajnok, akivel riválisa, Charles Leclerc is egyetértett, aki szintén nem tartja szükségesnek a módosítást.
Verstappen csapattársa, Sergio Perez ugyancsak így vélekedik: „Ha megnézzük, hogy mennyire szoros volt ez a mostani időmérő is, akkor úgy gondolom, hogy erre nincs szükség, nem kell módosítani semmit. Persze majd meglátjuk, ha egyszer kipróbáltuk, de alapvetően nem hiszem, hogy egy jól működő dolgon változtatni kellene.”