DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

A domináns kezdés ellenére sem vesz semmit biztosra a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a túlköltekezésük miatt kapott büntetésük fényében is fontos volt a jó kezdés, de figyelmeztet: ez még csak egy futam volt.

Magabiztos idénykezdetet produkált a Red Bull: az időmérőn ugyan nem volt messze tőlük a Ferrari, de így is kisajátították az első rajtsort, a futamon pedig különösebb probléma nélkül vezette kettős győzelemre őket Max Verstappen és Sergio Perez. Christian Horner, a bikák Formula-1-es csapatfőnöke is érthetően elégedett volt a Bahreinben látottakkal: 

„Úgy gondolom, a szezon első versenyén mindig van némi idegesség, hiszen először megyünk egyszerre két autóval és annyi minden félremehet” – idézi szavait a RaceFans.net szakoldal. „Úgyhogy fenomenális munkát végzett mindenki a gyárban, hogy ilyen versenyképes autóval kezdhettünk. Alighanem némileg jobban a futamra koncentráltunk, mint az időmérőre, és ez ma kifizetődött. Emiatt tudtunk lágyabb gumikon menni, főleg a verseny középső szakaszában, és mégis meg tudtuk óvni őket. Szóval ez egy jól végrehajtott nagydíj volt. Azok után, hogy tavaly nulla ponttal nyitottunk, a 43 pont bezsebelése szép válasz.”

f1-redbull-bahrein-2023-1



A domináns bahreini produkció után a mercedeses George Russell már úgy nyilatkozott, hogy a Red Bull szerinte az összes idei nagydíjat megnyerheti, a világbajnoki címeket pedig máris a zsebükben érezhetik. Horner szerint azonban nem eszik olyan forrón a kását, egyelőre csak egyetlen helyszínen láthattuk az erőviszonyokat:

„Sosem lehet tudni. A probléma, hogy csak erről az egy pályáról van adatunk, úgyhogy semmit sem veszünk biztosra. Meglátjuk, mi lesz két hét múlva Dzsiddában, aztán pedig Melbourne-ben. Úgy vélem, ha túl leszünk két-három helyszínen, már sokkal tisztább képünk lesz az autónk erősségeiről és gyengeségeiről, valamint az ellenfelekről. De nyilván egy nagyon egészséges rajtot és egy szépen kivitelezett futamot produkáltunk.”

 

A költséglimit-büntetés miatt volt fontos a jó kezdés

Azt ugyanakkor a Red Bull-főnök is elismerte, hogy fontos volt az erős kezdés, hiszen a 2021-es költséglimit-túllépés miatt kevesebb időt tölthetnek el a szélcsatornában a fejlesztések tesztelésével, így elméletben kevesebb lehetőségük lehet az előrelépésre is:

„Szerintem az igazán biztató, hogy nem küzdünk semmilyen alapvető problémával, ami erőforrást és időt emésztene fel. Létfontosságú volt számunkra a túlköltekezés miatt kapott büntetés okán, hogy jó alappal kezdjünk. A büntetés ráadásul 12 hónapra szól, szóval nemcsak az idei, hanem a jövő évi autót is érinti.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: