Noha a Mercedes nem szabott határidőt arra, hogy mikor kívánják bejelenteni 2026-os pilótáikat, a téma folyamatosan napirenden van, a különféle felvetésekre pedig a válasz mindig ugyanaz: türelem, hamarosan megtörténik! A halasztás elsősorban a saját nevelésű zászlóvivő, a Szingapúri Nagydíjon pole-ból rajtolva idei második győzelmét arató George Russell kapcsán hat furcsán: a brit számára jobb alternatíva jelen pillanatban nincs a piacon, így kézenfekvő lenne a hosszabbítás, ami azonban még mindig nem történt meg.

Noha az érintettek mostanáig igyekeztek azt a látszatot kelteni, hogy a megállapodás puszta formalitás, a helyzet egy fokkal bonyolultabbnak tűnik. A Formula.hu és a RacingNews365.com közös vizsgálódásai során gyűjtött információk szerint a felek már többször is közel álltak a kontraktus létrejöttéhez, a Mercedes több ajánlatot is tett Russellnek, a brit versenyző azonban rendre nemet mondott azokra.
Miért?
Az utóbbi napokban záporoztak a különféle forgatókönyvek azzal kapcsolatban, hogy mi hátráltatja a megállapodást. Vannak, akik szerint a szerződés időtartama, mert a Mercedes csak egy, míg Russell három évre szeretne szerződni, egyes hangok szerint vita van a javadalmazással kapcsolatban is, mert a brit legalább annyit szeretne keresni, mint Lando Norris a McLarennél, a csapat azonban legfeljebb annak felét hajlandó vállalni.

Míg a fizetésével kapcsolatos elvárások vonatkozásában a pilóta állítólag kevésbé flexibilis, addig a szerződés hosszával kapcsolatban rugalmasabb, de vannak különleges kérései is. Egy, a napokban napvilágot látott teória szerint hajlandó lenne elfogadni az egyéves hosszabbítást, de csak abban az esetben, ha a szerződésben szerepelne egy klauzula, amely kimondja: ha egy bizonyos különbséggel jobbnak bizonyul csapattársánál, az automatikus szerződéshosszabbítást eredményez számára…
Toto Wolff csapatfőnök – aki a nyáron a Formula.hu-nak egy exkluzív interjú keretein belül beszélt a versenyzőkkel folytatott tárgyalási stílusáról – maga is több ízben utalt arra, hogy a megállapodás puszta formalitás. A szakvezető információink szerint több ízben is javított az ajánlaton, Russell azonban mindannyiszor módosított az elvárásain és visszautasította a csapat által felkínáltakat.
Egy másik fontos vitatéma

Úgy tudjuk, hogy van egy terület, amelyen a feleknek egyáltalán nem sikerült közeledniük egymáshoz, ez pedig a szponzornapokkal kapcsolatos. Egyes források szerint a Mercedes legalább 60 napon szeretné hadra fogni ezen a fronton Russellt, aki ezt túlságosan soknak tartja. A csapat hozzáállása érthető, hiszen Lewis Hamilton távozásával hatalmas űr keletkezett, amelyet a hétszeres világbajnok pilóta nélkül csakis a kiszolgálás színvonalának növelésével lehet pótolni. Az ügy arról is árulkodik, hogy azokat az apró, de fontos kedvezményeket, amelyeket időről időre megadtak a Ferrarihoz igazolt elődnek, nem – vagy nem feltétlenül – kívánják megadni a saját nevelésű utódnak.
Russell még nem világbajnok, ami arra kellene sarkalja, hogy kompromisszumot kössön és elfogadja ezt a plusz kötelezettséget, de a 27 esztendős britet is meg lehet érteni. Nagy valószínűség szerint úgy érzi, hogy pályafutása legjobb időszakában van és szeretné élvezni az eddig elvégzett munka gyümölcsét, valamint a lehető legjobb teljesítményre fókuszálni, amibe jócskán bezavarhat a 24 futamos maratoni szezonba belezsúfolt 60 szponzornap.
Meddig tart a keménykedés?

A jelenlegi helyzet nem feltétlenül kedvez a csapat moráljának, a keménykedéstől sem mentes alkudozás eredője pedig állítólag az, hogy Russell nem vette túl jó néven: az egész nyarat domináló, Max Verstappen átigazolását vizionáló pletykákat sem Wolff, sem pedig a csapat nem igyekezett lelőni. Arra reagálva egyébként egy ízben maga a brit jelentette ki: ha érkezne is a holland, nem neki kellene távoznia a csillagosoktól.
A várva várt bejelentés Szingapúrban sem történt meg, pedig a délkelet-ázsiai városállam kiváló helyszín lett volna, tekintettel arra, hogy a főszponzor Petronas a szomszédos Malajziában székel és kiemelt eseményként kezeli a villanyfényes derbit. A csapat egyébként korábban jelezte, hogy egyszerre kívánja megerősíteni a két pilótát 2026-ra. Az idén debütált Kimi Antonelli helyzete egyszerűbb: szerződése több évre szól, a vártnál nehézkesebb évad ellenére a 19 éves olasz pozíciója nincs veszélyben, így esetében valóban csak a hivatalos bejelentés hiányzik.
„Lehet, hogy nem is sajtóközlemény lesz, hanem csupán egy poszt a közösségi médiában” – mondta Toto Wolff a várható bejelentéssel kapcsolatban – több mint egy hónappal ezelőtt Zandvoortban…