DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

Exkluzív: Drugovich a Cadillac-lehetőségről

Ott van a lehetőségek között a Cadillac F1-es projektje, ahol adott esetben akár tartalékosként is kiköthet Felipe Drugovich – a brazillal készült exkluzív interjúnk második, záró része következik.

A Formula–2 2022-es bajnoka, Felipe Drugovich a Magyar Nagydíjon adott interjút lapunknak, ahol Fernando Alonso hátproblémái miatt az első szabadedzésen is lehetőséget kapott az autóban. Érdekesség, hogy a beszélgetést eredetileg péntek délelőttre, közvetlenül az edzés elé terveztük, ám a csapattól még aznap reggel jelezték, hogy szombatra kell halasztanunk: Drugovichnak előbb a pályán akadt feladata.



Drugovich az interjú első részében a „majdnem-lehetőségekről”, jelenlegi szerepköréről, valamint arról beszélt, milyen Fernando Alonsóval közösen dolgozni – részletek itt.

A második, egyben záró részben a Cadillac F1-projektről, az Aston Martin jövőjéről, a 2026-os szabályváltozásokról és Formula E-s tapasztalatairól kérdeztük.

Lehetőség a Cadillacnél

„Nyilvánvalóan az álmom válna valóra, ha bekerülhetnék az F1-be – ez a célom. Még túl korai erről beszélni, nem tudom, mi fog történni, de mindent megteszek azért, hogy bebizonyítsam: én vagyok a megfelelő ember arra, hogy jövőre ott legyek.”

„Ugyanakkor nem szabad túl nagy elvárásokat támasztanom magammal szemben. Továbbra is végeznem kell a munkámat, mert az F1-ben egy szabadedzés is hasznos lehetőség, hiszen meg tudom mutatni, mire vagyok képes, miközben a csapat érdekeit is szolgálom.”

Akár a Cadillac tartalékversenyzői pozíciója is szóba jöhet?

„Hogy őszinte legyek, nem tudom. Azt hiszem, három tartalékként eltöltött év után ez már nem igazán az, amit keresek. Persze ez is egy lehetőség, de én a vezetést és a versenyzést keresem. Nagyon hiányzik már az a fajta érzés, amit csak a futamok képesek megadni.”



Belső dinamikák az Astonnál – több nagynevű szakember csatlakozott a csapathoz

„Jó látni, hogy ennyi ember érkezik a csapathoz, és úgy érzem, a csapatnak van jövője. Remélhetőleg hamarosan az eredmények is jönni fognak. Persze semmi sem garantált, hiszen minden csapat keményen dolgozik. Sok szó esik Adrian Newey-ról, aki szinte teljes mértékben a 2026-os autóra koncentrál. Ez remélhetőleg komoly hatással lesz a teljesítményünkre.”

Az első szimulátoros körök után több versenyző is aggodalmát fejezte ki az új autók kapcsán

„Nagyjából egyetértek velük ebben. A vezethetőség és az autó viselkedése a kanyarokban viszont teljesen rendben van, nem látok semmi kirívó problémát. Én voltam valószínűleg az a versenyző, aki a legtöbbet tesztelte a 2026-os gumikat is – kipróbáltam őket Barcelonában és Silverstone-ban. Azt kell mondanom, hogy meglepően jól működtek: bár kisebbek, mégis elég jó tapadást biztosítanak. Az autó valamivel lassabb lesz számunkra, de mindenki ugyanebben a cipőben jár.”
„Ami inkább aggodalomra ad okot, az a motor. Sokkal inkább motorharc várható majd.”

Formula E vs. F1 – tapasztalatok és különbségek

Drugovich nemrég a Formula E-ben is bemutatkozott – ezen tapasztalatairól kérdeztük.

„A szint és a munkamódszerek meglehetősen hasonlóak az F1-hez, ami meglepett. Összességében nagyon jó hétvégém volt.”

„Az elején még minden balul sült el: büntetéseket kaptam, és egészen a második napig semmi sem alakult jól. Aztán a 19. helyről rajtoltam, és néhány körrel a vége előtt már a dobogót vettem célba – végül a 7. helyen végeztem. Tapasztalat híján nem tudtam tökéletesen kezelni az akkumulátort a hajrában.”

„Mégis mindenki lenyűgözve beszélt a teljesítményemről, én pedig nagyon boldog voltam. Úgy éreztem, többet is kihozhattam volna magamból, de jó látni, hogy még mindig van bennem tartalék és fejlődési lehetőség.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: