DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
Formula+

Exkluzív: Gasly győztes Alpine-ért dolgozik

A folyamatos változások ellenére töretlenül hisz az Alpine-ban, tetszik neki, hogy többen Max Verstappenhez hasonlítják, s felkészültnek érzi magát a vezérpilóta szerepére, valamint a sikerekre. A Formula.hu Pierre Gaslyval beszélgetett, akit kifaggattunk arról is, hogy milyen a színfalak mögött a veterán mester, Flavio Briatore.

Messze elmarad a várakozásoktól 2025-ben az előző évet felszállóágban záró Alpine istálló teljesítménye, azonban egy exkluzív interjú keretein belül Pierre Gasly meggyőzte a Formula.hu-t arról, hogy a kaotikusnak ható jelenlegi helyzet és a lejtmenet nem törte meg a hitét és az önbizalmát. 

Az egyszeres futamgyőztes francia szerint az évad első tizennégy futamán csupán négy alkalommal szerzett pontot, saját maga és csapata idei legjobb eredménye a Silverstone-ban elért 6. helyezés volt. Az eddig zsákmányolt 20 pontja az egyéni tabellán a 14. helyre elég, míg az előző évet a 6. helyen záró enstone-i formáció – amelynek csak Gasly szerzett eddig pontot – a konstruktőri tabella utolsó helyén állomásozik. 

f1-gasly-1



Nem meglepő, hogy a versenyző szerint az idei „nem a legjobb szezon” számára és az alakulat számára, ugyanakkor már a keserédes összegzés során leszögezte: „Bár ez a helyzet, továbbra is motiváltan harcolunk, jómagam pedig 2026-ra gondolva igyekszem a lehető legjobb munkát végezni a csapatért.”

 

„Akkor aggódnék, ha semmi sem változna…”

A nagy Alpine-fennforgás kellős közepén Gasly különleges szerepben van, hiszen mióta 2023-ban megérkezett a gárdához, minden megváltozott körülötte – bizonyos területeken több ízben is.

A csapatvezetés biztosan ilyen: Otmar Szafnauer csábította az Alpine-hoz, akinek már abban az évben útilaput kötöttek a talpára, a helyére lépő Bruno Famin volt is csapatfőnök, meg nem is, majd Luca de Meo hívására 2024 nyarán érkezett Flavio Briatore, aki Oliver Oakesra bízta a csapatvezetői teendőket, de az ígéretes kezdés ellenére a brit sem maradt sokáig a különítmény élén. A vezetői körforgás tetőpontjaként ezen a nyáron a tulajdonos Renault is vezetőt cserélt, az F1-es projekt patrónusának számító Luca de Meo viharos gyorsasággal távozott, helyére pedig François Provost érkezett.

A színfalak mögött, a kevésbé látható pozíciókban is számos változás zajlott, mérnökök jöttek-mentek, de folyamatos a változás a másik ülésben is. Noha lehúztak majd’ két szezont együtt, a tavalyi szezonzáró előtt távozott Gasly ősi riválisa és honfitársa, Esteban Ocon, akit előbb Jack Doohan váltott fel, akit az évad első hat futama után Franco Colapintóra cseréltek. Azzal Gasly leghangosabb bírálói is egyetértenek, hogy a francia a stabil pont a csapat életében, aki képviseli a folytonosságot és kihozza a satnya csomagból, amit csak lehet, a körülmények ismeretében felmerül azonban a kérdés: hogyan képes megtartani a motivációját?  

f1-gasly-2

„Úgy, hogy jelenleg én vagyok a szervezet középpontjában, és nagyon jó a kapcsolatom Flavióval, aki a csapat kulcsfontosságú vezetője. Látom, hogy milyen a gondolkodásmód, milyen folyamatok változnak, és mi fejlődik valójában. Akkor aggódnék, ha semmi sem változna, hiszen nyilvánvalóan nem vagyunk jó helyzetben. Ha továbbra is ugyanazt csinálnánk, amit eddig, ami ide vezetett minket, az biztosan nem lenne jó” – mondta a francia. 

Gasly szerint a 2026-os drasztikus technikai szabályváltozások, a jelenlegi helyzetből származó előnyök, valamint az új motorpartner (a gyári Renault-motorprogramot lezárják és a Mercedes ügyfelei lesznek) – papíron legalábbis – kecsegtető lehetőséget kínál, ami hozzájárul a motivációja megtartásához.

„Úgy gondolom, hogy sok remek emberünk és dolgunk van, továbbá kulcsfontosságú embereket veszünk fel a gyárba. Új szabályok jönnek, és sajnos vagy szerencsére a jelenlegi helyzetünk azt jelenti, hogy a következő szezonra több szélcsatornában tölthető időnk van, mint a többi csapatnak. Új motorszállítóval fogunk dolgozni, ami nyilvánvalóan sok alkalmazkodást igényel, de tudjuk, hogy papíron a következő évre jó helyzetben vagyunk.”

„Számomra a jelenlegi helyzet olyan, hogy meg kell próbálnom küzdeni és átvészelni a ’25-ös évet. Megőrzöm a motivációmat, mert versenyképes vagyok, és amikor kormány van a kezemben, a legjobb formámat kell hoznom, és a legjobb munkát kell végeznem. Kellenek a személyes kihívások is a motiváció megtartásához, de fontos az is, hogy építsem a csapatot, a versenycsapatot, amire jövőre szükségem lesz, hiszen ha lesz egy autóm, amivel a mezőny elejében versenyezhetek, dobogóra állhatok vagy nyerhetek, szükségem lesz a csapatra, amely minden hétvégén a legjobb teljesítményt hozza ki az autómból” – fogalmazott a 29 esztendős versenyző.

 

A francia az Alpine Verstappenje?

Gasly 2024-ben nemcsak az Alpine „brazil csodájaként” emlegetett kettős dobogós helyezésében vállalt szerepével hívta fel magára a figyelmet, hanem azzal is, hogy az egész mezőnyben ő jegyezte a legkevesebb kárt. Idén a hatékonyságban akadályozzák az A525-ös Alpine-konstrukció korlátai, ennek ellenére amikor lehetőség kínálkozik előtte, kíméletlenül kihasználja azt. Mivel alkalomadtán túlteljesíti azt, amire az autó teljesítménye alapján képes lehetne, a szakmában egyre gyakrabban hallani olyan szakértői véleményeket, hogy a francia valójában az Alpine Max Verstappenje.

„Az mindig komoly elismerés, amikor Maxszal egy csomagban vagyok említve” – mondta a pilóta, amikor szóba hoztuk az összevetést. 

gasly vágott

„Annak nagyon örülök, ahogyan együtt dolgozunk a csapattal, függetlenül attól, hogy milyen jelenleg az autó teljesítménye. Versenyképes vagyok, így ez bosszantó néha, hiszen nem azért vagyok itt, hogy a tizedik-tizenötödik helyekért harcoljak, de hiszek ennek a projektnek a hosszabb távú kilátásaiban, abban, ahová haladunk. Szerintem csapatként megerősödve kerülünk ki ebből, meglesz ennek a gyümölcse. Azzal, amink jelenleg van, nem számíthatunk csodára, de ezt tudtuk már akkor is, amikor eldöntöttük, hogy a 26-os szezon áll majd a stratégiánk középpontjában.”

Gasly a beszélgetés során kifejtette: a folyamatos körforgásnak köszönhetően nagyobb felelősség hárul rá, amelynek köszönhetően meg tudta erősíteni a házon belüli vezető szerepét. A pilóta szerint az elmúlt időszak felkészítette arra, hogy vezérként rendszeresen az élmezőnyben harcoljon. 

„Sok volt a változás, az instabilitás, mióta csatlakoztam és most úgy érzem, hogy mivel végig itt voltam, a munka a körülöttem lévő emberekkel egyre következetesebbé, folyékonyabbá és gördülékenyebbé vált, ez pedig lehetőséget teremtett arra, hogy egész évben kiegyensúlyozottabb legyen a teljesítményem. Ismerem az erősségeinket és a gyengéinket, tudom, hogy mi működik jól és mi nem, ugyanakkor úgy érzem, hogy a közös munka során sikerült megtalálni a közös hullámhosszt. Magabiztos vagyok és tudom, hogy amennyiben az autó alkalmas rá, képes vagyok futamokat nyerni. Tudom, hogy eljön az én időm, és jelenleg azért dolgozom, hogy biztosan megkapjam a versenygyőztes csomagot” – fogalmazott a francia. 

 

„Flavio Briatore? Számára az ég sem a határ!”

Az enstone-i csapatot tavaly nyár óta ismét Flavio Briatore irányítja, aki a múltban két ciklusban is vb-címeket nyert a gárdával. Mivel annak idején egy kétes ügy kapcsán kellett távoznia onnan, a legendás olasz menedzser visszatérése erősen megosztotta a véleményeket az F1-ben. Az egykori sikergyáros híres arról, hogy kőkemény és kegyetlen módszerekkel irányít – Doohan felállításával ennek már a ciklusban is jelét adta. Bár vannak, akik kételkednek abban, hogy Briatore jelentheti a megoldást az Alpine számára, Gasly bízik az olasz veteránban.

„Azt kell mondjam, hogy te sokkal jobban ismered, mint én, hiszen én csak tavaly ismertem meg, amikor idejött” – mondta a francia, amikor Briatoréről, a menedzserhez fűződő viszonyáról kérdeztük. 

„Alapvetően idő kell ahhoz, hogy megnyíljunk és megismerjük egymás személyiségét. Eleinte a beszélgetéseink szinte kizárólag a pályán zajló történésekről szóltak, de minél többet dolgozunk együtt, annál erősebb a kötelék közöttünk. Most már kicsit jobban ismerjük egymást. A minap meghívott a hajójára, ahol néhány napot vele töltöttem, és azt kell mondanom, jó látni, hogy mi a víziója, mit vár el a csapattól a tapasztalatai alapján. Nagyon sikeres üzletember, így rengeteg tapasztalata van az F1-es iparban, de az F1-en kívül is milliónyi elképesztő története van, így csak hallgattam ebéd és vacsora közben, de persze feltettem jó sok kérdést is. Flavio egy igazi vezető, és ez az, amire szükségem van, hiszen nyerni akarok.”

„Vannak csapatok, amelyek szintén akarnak, de a valóság az, hogy mindig ott ragadnak a középmezőnyben. Flaviónak nincsenek korlátai, számár az ég sem a határ. Tényleg elkötelezett az F1 mellett és az a célja, hogy Enstone-t visszajuttassa a csúcsra, ahogyan a múltban tette. Nyilvánvalóan a dolgok sokat változtak azóta, de nagyon is tisztában van ezzel. Meg akarja valósítani a célját és bele is teszi az ehhez szükséges munkát” – fogalmazott Gasly.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: