A győztes és a dobogósok
Lando Norris lett a 38. versenyző, aki pole-t szerez Monacóban, szintén a 38., aki megnyeri a Monacói Nagydíjat, s az 52. F1-es pilóta, aki karrierje során eljut 6 győzelemig – a legutóbbi épp csapattársa, Piastri volt pár héttel ezelőtt. A britnek ez volt a harmadik mesterhármasa, ebben a tekintetben a 23., aki eljut eddig a számig.
Norris 11. mclarenes pole-jával ötödik a csapat örökranglistáján Alain Prostot megelőzve, Kimi Raikkönennel holtversenyben. Az abszolút örökranglistán a 36. helyen áll.

A pole-pozíciós kör 1:09,954 volt, az első 1:10 alatti kör a pálya történetében.
A McLaren 16. győzelmét aratta Monacóban, ennél többet egy csapat egy helyszínen csak a Ferrari nyert: Monzában 20-at. Mercedes-motoros autó 13. alkalommal nyert a Hercegségben, ezzel a Ford rekordját állították be.
Norris 7774 versenykört teljesített a McLarennel, ezzel megelőzte David Coulthardot a csapat rangsorának élén.
Sorozatban másodszor foglalta el a McLaren és a Ferrari a monacói dobogót, és zsinórban harmadik alkalommal ért be az első három helyezett Monacóban úgy, ahogy elrajtoltak.
Charles Leclerc 45. dobogós helyezésével megelőzte Fernando Alonsót a Ferrari házi ranglistáján – Schumacher, Barrichello, Vettel és Raikkönen áll még előtte, de már csak 10 dobogóra van a 2. helytől. Az F1 örökranglistáját tekintve 19. helyen áll a monacói.

Az 1980–81-es szezon fordulója óta először fordul elő, hogy legalább négy versenyen át folyamatosan egy ausztrál pilóta áll a tabella élén, akkor Alan Jones volt az „elkövető”.
A Ferrari átlépte a 10 ezer megtett versenykört Monacóban.
A pontszerzők
Isack Hadjar karrierje legjobb helyezését érte el a hatodik pozícióval, s a faenzai „Red Bull B-csapat” története során mindössze negyedszer végzett az első hatban.
Esteban Ocon hetedik helye a Haas történetének legjobb monacói helyezése.
Liam Lawson eddigi 19 nagydíjának legjobbját érte el a nyolcadik helyezéssel – ami egyúttal idei első pontszerzése is volt.
A Williams 2016 óta először könyvelhetett el zsinórban négy kettős pontszerzést.

Carlos Sainz továbbra is hibátlan Monacóban: mind a 10 itteni versenyén pontot szerzett, erre senki nem volt még képes az első tíz monacói futamán. A Q3-ba most először nem jutott be a Hercegségben.
Mindössze öten értek célba körön belül, ilyesmire a 2022-es Osztrák Nagydíj óta nem volt példa.
A többiek
Megszakadtak George Russell nagy sorozatai: a brit versenyző sorozatban 18-szor szerepelt a Q3-ban és 17-szer szerzett pontot a mostani verseny előtt.
A Mercedesé volt a csapatok között a harmadik leghosszabb pontszerzési széria, mely a 2024-es Ausztrál Nagydíj óta tartott.
A brackley-iek egyik autója sem jutott a Q3-ba, Monacóban ez utoljára 2008-ban fordult elő velük. Akkor még a Honda gyári csapataként…

A Mercedesé volt a leghosszabb, több mint hároméves sorozat a Q3-as szerepléseket illetően, ez most megszakadt – a 2012-es Japán Nagydíj óta ez mindössze a második Q3 volt legalább egy Ezüst Nyíl nélkül.
Oliver Bearman a 20. rajthelyről a 12.-re tört előre, ezzel idén már negyedszer javított legalább hat helyet a rajtpozícióján.
Az Alpine (a Renault-t is figyelembe véve) 2017 óta először zárta pont nélkül a Monacói Nagydíjat, és először könyvelt el dupla Q1-es kiesést Monacóban.
Lance Stroll kínai pontszerzése óta egyszer sem végzett az első 14 helyezett között. Időmérőn sorozatban huszadszor kapott ki Alonsótól, és immár övé a legtöbb Q1-es kiesés Monacóban.
Fernando Alonso lett az első versenyző az idei szezonban, aki háromszor esik ki, s nyolc futam után továbbra sincs pontja – 2015-ben szintén nem volt pontja nyolc verseny után (bár ezek közül csak heten állt rajthoz), ahogy 2001-ben sem a Minardival, akkor aligha meglepő módon a szezon végén is nulla maradt a neve mellett.