DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. május 23. péntek
Formula+

Új padlólemez a Red Bullnál – az F1-es csapatok fejlesztései a Miami Nagydíjra

Átfogó csomaggal senki sem készült a szezon második sprinthétvégéjére, de azért hat istálló vitt kisebb-nagyobb újításokat az első amerikai fordulóra. Mutatjuk a listát.

A Red Bull átdolgozott padlólemezzel, a Mercedes egy pályaspecifikus új hátsó szárnnyal készült a Formula-1-es Miami Nagydíjra, míg az élcsapatok közül a McLaren és a Ferrari nem jelentett le fejlesztést – derül ki az FIA szokásos hétvége elején közzétett dokumentumából.

f1-redbull-padlo-miami-1



Az említett lista szerint összesen hat istálló vitt fejlesztést Miamiba – a kivételt a wokingiakon és a maranellóiakon kívül a Haas és a Racing Bulls jelenti –, ám átfogó csomagról náluk sem beszélhetünk. Ami persze nem meglepő annak fényében, hogy sprinthétvégéről van szó, azaz egyetlen szabadedzés áll a csapatok rendelkezésére az újítások próbálgatására.

A Red Bull kétpontos fejlesztési listája azért így is fontosnak mondható, hiszen a 2022 óta érvényben lévő ground-effect szabályrendszer kulcsterületét, a padlólemezt érinti: az energiaitalosok közlése szerint a padlólemez széleit és első bemeneti szekcióját dolgozták át annak érdekében, hogy némileg növeljék a helyi leszorítóerőt, miközben megőrzik a levegő áramlásának stabilitását.

f1-fejlesztesek-redbull-miami

Érdekes adalék, hogy a RacingNews365.com szakoldal információi szerint Yuki Tsunoda nem kapja meg a frissített padlólemezt Miamiban, ő a régebbi verzióval áll rajthoz a hétvégén, csak Max Verstappen autójára kerül fel a fejlesztés.

A Mercedes eközben egy pályaspecifikus módosítást eszközölt a hátsó szárnyán: egész pontosan a felső terelőlap dőlési szögén változtattak, hogy ezzel kisebb leszorítóerőt és légellenállást érjenek el Miamiban.

f1-mercedes-szarny-miami

Mivel készült az F1-es alsóház?

Ami a középmezőny istállóit illeti, az Aston Martin az első, a hátsó és az övszárnyát is átdolgozta: esetükben is helyszínspecifikus módosításról van szó, amellyel „a pálya által igényelt tartományba” szeretnék hozni a légellenállást. A Williams hasonló célt tűzött ki, ám ők csak az övszárnyból újítottak.

Az Alpine eközben az első futóműhöz és környékéhez nyúlt hozzá: az első felfüggesztés geometriáját és az első fékcsatorna bemenetét dolgozták át, hogy optimalizálják a helyi levegőáramlást, egyúttal javítsanak a fékhűtésen. A Stake pedig ugyancsak ennél a területnél újított: ők az első futómű borításának dizájnján dolgoztak az F1-es Miami Nagydíjra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: