A McLaren a halovány évkezdés után a szezon negyedénél magára talált, és előbb felnőtt a Red Bull mellé, majd le is szakította magáról az időközben olykor a Ferrarival, olykor a Mercedesszel, olykor mindkettővel szemben alulmaradó energiaitalosokat – ami azt eredményezte, hogy miközben a szezon első tíz versenyéből Verstappen hetet megnyert, a második tízből egyet sem tudott behúzni.
Azonban hiába a McLaren technikai fölénye, Norris nem tudta kellőképpen kihasználni a kínálkozó lehetőségeket, így aztán az Interlagosban aratott idei nyolcadik sikerével Verstappen gyakorlatilag bebiztosította a bajnoki címet. Az alábbiakban hét olyan versenyt tekintünk át, ahol Norris akár saját hibájából, akár egyéb tényezők közrejátszásával pontokat szórt el, ami azt eredményezte, hogy listavezető pozíció helyett szinte behozhatatlan,, 62 pontos hátrányban várja a szezonnyitó triplát.
1. Szaúd-Arábiai Nagydíj
A McLaren nagy előretörését megelőző szezonnyitó fordulók közül egyet illetően lehet egyértelmű hiányérzetünk. Dzsiddában Norris kikapott az időmérőn Piastritól, a rajtnál sem tudott javítani, majd egy kockázatos taktikát választva az élmezőny többi tagjával ellentétben nem állt ki kerékcserére, amin rajtavesztett.
Amikor pedig megejtette kiállását, csak a nyolcadik helyre tért vissza, és fennakadt a beugró Bearman Ferrariján – mindeközben Piastri a negyedik helyre hozta be az autót, így túlzás nélkül állíthatjuk, hogy ez lett volna az elérhető maximum a brit számára.
Eredmény: 8. hely (4 pont)
Elérhető maximum: 4. hely (12 pont)
Különbség: 8 pont
2. Miami Nagydíj, sprint
A nagy áttörést a Miami Nagydíj hozta meg Lando Norris számára, hiszen karrierje első futamgyőzelmét aratta azon a verőfényes májusi vasárnapon. A szombatban viszont sok maradt: miután a pénteki sprintkvalifikáció első két szakaszát az élen zárta, az SQ3-at elrontotta, hiszen csak a 9. rajthelyet szerezte meg, majd a startnál a mezőny sűrűjében ütközésbe keveredett, és önhibáján kívül kiesett.
Az autóban megvolt a tempó az első rajthelyhez is, de ha ekkor még nem is sikerült volna erőből megverni Verstappent, az időmérős hiba nélkül akár egy második helyet is elérhetett volna a brit pilóta.
Eredmény: kiesés (0 pont)
Elérhető maximum: 2. hely (7 pont)
Különbség: 7 pont
3. Osztrák Nagydíj
Az Osztrák Nagydíj hajrájában Norris nagy tempóban zárkózott fel Verstappenre, s bő tíz körrel a leintés előtt támadási pozícióba is került a hollanddal szemben. Az előzés azonban nem jött össze, Verstappen kőkeményen védekezett, a brit egyszer szabálytalanul előzött, ráadásul pályaelhagyásokért megkapta a fekete-fehér zászlót – sőt végül büntetést is kapott, de ezt már nem érvényesíthették.
Ugyanis amikor végül újra rászánta magát a támadásra, Verstappen ráhúzta az autót, összeütköztek, és Norris húzta a rövidebbet. A brit kiesett, a holland bejött ötödiknek, így hiába büntették meg, ahelyett, hogy csökkent volna az előnye, még növelni is tudta azt mclarenes riválisával szemben.
Eredmény: kiesés (0 pont)
Elérhető maximum: 1. hely (25 pont)
Különbség: 25 pont (Verstappenhez képest 17 pont)
4. Magyar Nagydíj
Ahogy idén nem először és nem utoljára, Norris a Magyar Nagydíjon is a rajtnál hozta magát nehéz helyzetbe: a pole-ból visszaesett a harmadik helyre, s bár Verstappen gyorsan visszaengedte őt, nem bírt el csapattársával. Végül a stratégia miatt került az élre, de a csapat azt kérte, hogy adja vissza a bokszban megszerzett pozíciót Piastrinak, aki így meg is szerezte első futamgyőzelmét.
Erre azonban nem lett volna szükség, ha Norris el tud fordulni az élen a pole-ból – de azt sem tarthatjuk kizártnak, hogy ha a futam előtt nem 84, hanem csak 52 pont a hátránya (ld. a fenti három esetet), a McLaren talán jobban hajlott volna arra, hogy „mindent a vb-címért” felkiáltással engedik neki megnyerni a Magyar Nagydíjat.
Eredmény: 2. hely (18 pont)
Elérhető maximum: 1. hely (25 pont)
Különbség: 7 pont
5. Olasz Nagydíj
Egy újabb pole, amit nem sikerült győzelemre váltani, igaz ez csak részben nevezhető Norris hibájának. A McLaren ekkor még nem mondta ki, amit később igen, azaz hogy a csapat beáll a brit versenyző mögé a bajnoki küzdelemben. Így aztán az első körben Piastri bevetődött a nyitva hagyott ajtón (amire Norris minden bizonnyal nem is számított), s a brit visszaesett a harmadik helyre Leclerc mögé.
A monacói aztán remek egy kiállásos taktikájával meg is nyerte a futamot – egy olyan versenyt, amely megfelelő csapatmunkával gond nélkül Norrisé lehetett volna a McLaren tempója alapján.
Eredmény: 3. hely (16 pont)
Elérhető maximum: 1. hely (26 pont)
Különbség: 10 pont
6. Azerbajdzsáni Nagydíj
Az eddigi esetek mindegyikéért legalább részben felelőssé lehetett tenni Norrist, Bakuban viszont színtiszta balszerencse okozta, hogy nem tudta jobban kihasználni Verstappen idei leggyengébb hétvégéjét. A Q1-ben a létező legrosszabb pillanatban villant fel előtte egy sárga zászló, aminek következtében már az első szakaszban kiesett, és a mezőny végéről kellett előretörnie.
Ez egészen pazarul sikerült a számára, a 15. helyről indulva is Verstappen előtt végzett, és az utolsó előtti körben történt Perez–Sainz ütközés nyomán végül a 4. helyen ért célba. Csakhogy a felzárkózás tempóját, valamint Oscar Piastri győzelmét elnézve ebben sokkal-sokkal több volt.
Eredmény: 4. hely (13 pont)
Elérhető maximum: 1. hely (26 pont)
Különbség: 13 pont
7. USA Nagydíj
Egy újabb elbaltázott rajtot láthattunk Austinban, ahol Norris a pole-ból egészen a negyedik helyig esett vissza, s végül itt is futott be. A verseny egészét látva a Ferrari kettős győzelmét aligha tudta volna megakadályozni, arra viszont minden esélye megvolt, hogy Verstappent maga mögé utasítsa.
Kicsit mintha a spielbergi hajrát láthattuk volna pepitában, Norris nagyon próbálkozott, de nem talált fogást a hollandon, míg végül a pályán kívül előzött, miután Verstappen a sportszerűség határait legalábbis súroló védekezést mutatott be ellene. A szabályok viszont az ő oldalán álltak, így Norris kapott büntetést, ami riválisával szemben hat pontjába került.
Eredmény: 4. hely (12 pont)
Elérhető maximum: 3. hely (25 pont)
Különbség: 3 pont (Verstappenhez képest 6 pont)
A felsorolt hét verseny összesen 68 pontba került Verstappennel szemben, ami elég lenne a bajnoki vezetéshez, de ha ezeknek csak egy része alakult volna máshogy, az is azt jelenthetné, hogy Norris reális bajnoki esélyekkel várhatná a szezonzáró triplát.
És akkor nem említettük a pole-ból a hatodik helyen zárt kínai sprintet (3–4 pont veszteség Verstappennel szemben), a gyengén sikerült monacói időmérőt (3–6 pont), az eltaktikázott Brit Nagydíjat (6–13 pont), a rossz rajt utáni halovány spái teljesítményt (4–10 pont), valamint a balszerencsével és hibákkal is terhelt interlagosi futamot (4–20 pont) sem…