Ahogy azt már megszokhattuk, a Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki napján is közzétette a csapatok által lejelentett fejlesztések listáját az FIA.
Ezúttal mind a tíz istállónál tüntettek fel újítást, ám ez nem véletlen, ugyanis Monzára a sok egyenest és kevesebb kanyart tartalmazó nyomvonal okán hagyományosan minden gárda kisebb, így kevesebb légellenállást generáló első és hátsó szárnnyal készül a jobb végsebesség érdekében, ezek a pályaspecifikus módosítások pedig gyakorlatilag minden alakulatnál megjelentek a dokumentumban.
Teljesen átszabta a padlólemezét a Ferrari
Vannak azért alakulatok, akik ezen túl is bevetnek újításokat Olaszországban. Az élcsapatok közül ezen a téren kiemelkedik a hazai nagydíján szereplő Ferrari, amely teljesen átszabta a jobb légáramlás érdekében a padlólemezét: módosították a teljes padlólemezt és annak széleit, ezzel összefüggésben a diffúzort is, sőt a motorborítás is mélyebb alávágást kapott.
Ezen kívül még néhány apróság változott az SF-24-esen: minimálisan módosítottak az orrkamera elhelyezkedésén, valamint rövidebbre szabták a visszapillantó tükrök tartóját – mindkettővel azt érnék el, hogy jobban áramoljon a levegő az autó hátsó része felé.
A négy győzelemre esélyesnek tartott csapatból a McLaren hozott még a pályaspecifikus szárnyakon kívüli frissítést az autójához: náluk az oldaldoboz formája módosult, amelytől azt remélik, hogy javulni fog az MCL38-as aerodinamikai teljesítménye, „különösen az autó hátsó részén”. A Red Bull és a Mercedes csak a szárnyakat jelentette le fejlesztésként.
Alsóház: a Visa RB és a Stake viszi a prímet
A hátsóbb régiókban is találhatunk érdekességeket. A Visa Cash App RB és a Stake hozott komolyabb fejlesztéseket Monzába az említett szárnyakon túl. A Visa RB módosított a padlólemez profilján, valamint finomhangolták a halo burkolatát, illetve egyszerűsítették a tükrök geometriáját – utóbbi esetén különböző részeket távolítottak el, hogy javítsák a leszorítóerő és a légellenállás arányát a Monzában megkövetelt irányba.
A Stake-nél is újratervezték a padlólemez elülső szekcióját, valamint kisebb változtatást a diffúzor oldalfalának kialakításán is végrehajtottak. Ezen kívül még azt érdemes kiemelni, hogy a Haasnál pedig az első futóművön módosítottak: újratervezték az alsóbb lengőkar profilját.
Az eddig nem említett három istálló csak a szárnyakhoz nyúlt hozzá, de itt is fedezhetünk fel különbségeket. Az Alpine például csak az első szárnyon módosított, az Aston viszont az első és a hátsó mellett az övszárnyon is, míg a Williams külön kiemelte, hogy a légellenállás további csökkentése érdekében az első szárnynál a véglapon is változtattak.