A nyári szünetben érdemes megnézni, hogy hogyan állnak a csapaton belüli csaták 2024-ben – ki hogyan teljesít a másikhoz képest az időmérőkön, a versenyeken, valamint összességében a ponttáblázaton.
Időmérők
Két „nullás” párosunk van: Max Verstappen 14-0-ra vezet Sergio Perezzel szemben a Red Bullnál, Alexander Albon pedig 13-0-ra múlja felül Logan Sargeantot – akit Ausztráliában kivett a játékból James Vowles csapatfőnök, miután Albon összetörte a maga autóját, és nem tudták azt megjavítani.
Ehhez hozzátartozik az is, hogy Verstappen a három sprintidőmérőn is legyőzte Perezt, így összességében 17-0 a mutató – Sargeant ellenben 2-1-re lenyomta Albont ezeken az eseményeken, így a „legnullásabb” pilóta a 2024-es F1-es mezőnyben Perez, és nem Sargeant.
A Mercedesnél érdekes dinamikát figyelhetünk meg, hiszen a tavalyi 11-11-es időmérős mutató után idén George Russell 5-0-val kezdett Lewis Hamiltonnal szemben, a hétszeres világbajnok azonban a fejlesztések megérkezésével összekapta magát, és fokozatosan közelít fiatalabb csapattársához. A 0-5-ből 4-10 lett mostanra az ő szemszögéből, de Russell a sprintidőmérőkön is vezet 2-1-re – ezzel együtt a tendencia itt fordul, Hamilton az utóbbi időben már nem lassabb a fiatalnál.
A Ferrarinál az egész év hullámzó, Carlos Sainz kezdett jobban, aztán Charles Leclerc vette át az irányítást, majd megint jött egy-két jobb hétvége Sainztól, de Belgiumban ismét Leclerc volt a gyorsabb. A nyári szünetben a monacói 8-5-re vezet az időmérőkön, a sprinteken viszont Sainz áll jobban 2-1-re, így összességében 9-7-re, minimálisan vezet csak Leclerc.
A McLarennél egyértelműbb a helyzet, ugyan az idény első részében háromszor is gyorsabb volt Lando Norrisnál Oscar Piastri, de most már hosszú hetek óta a brit zárja jobban az időmérőket, így 14 hétvégét követően 11-3-ra vezet, és a sprintidőmérőkön is 2-1-es előnyben van.
Az Aston Martinnál Fernando Alonso 9-5-re előzi Lance Strollt, ami a vártnál és a tavalyinál jóval szorosabb küzdelem, a spanyol kezdeti fölényét az utóbbi időben eltüntette a kanadai pilóta. Stroll ráadásul a sprintkvalifikációkon 2-1-re előzi Alonsót, ami tovább zárja köztük az ollót.
Az Alpine-nál Esteban Ocon kezdett jobban, aztán volt egy időszak, amikor Pierre Gasly felé billent a mérleg nyelve, de Ocon azóta ismét összekapta magát, és 8-4-re vezet a mindkettejük számára értékelhető időmérőkön, a sprintkvalifikációkon pedig 2-1 az előnye.
A VCARB csapatánál Yuki Tsunoda a gyorsabb pilóta 2024-ben, az ausztrálnak azonban mostanában többször is kijött a lépés, így a nyári szünetben 9-5 az állás a japán javára – a sprinteken viszont 2-1-re Ricciardo vezet, így a kezdeti katasztrófa után azért kezdi vállalhatóra, bár így is egyértelmű vereségre menteni a helyzetét.
A Saubernél Guanyu Zhou eddig egyetlen egyszer tudta legyőzni Valtteri Bottast a nagydíjak kvalifikációin, így a fent említett két „nullázó” után övé a legrosszabb mutató, Bottas szempontjából 13-1, plusz a sprinteken is a finn vezet 2-1-re.
Végezetül pedig a Haas, ahol Nico Hülkenberg parádés szezont fut, ami a kvalifikációkon is megmutatkozik: 11-3-ra vezet Kevin Magnussennel szemben, bár a sprinteken a dán áll jobban 2-1-re.
Futamok
A versenyeken is van egy nullázónk, méghozzá Sergio Perez, aki 13-0-ra kapott ki eddig Max Verstappentől – csak Ausztráliában zárt „előrébb”, de ott Verstappen kiesett technikai hiba miatt, egyébként a holland még a problémás futamain, mint a balesetekkel záruló Osztrák és Magyar Nagydíjakon is jobb eredményt ért el, mint a mexikói. Ugyanez igaz a sprintekre is, ott 3-0 Verstappen előnye…
A McLarennél Norris 9-5-re vezet Piastrival szemben, a sprinteken viszont eddig Piastri volt az eredményesebb 2-1 arányban, így összesítve 10-7 a brit fórja.
A Mercedesnél Russell eddig eredményesebb, de itt is az a trend, ami az időmérőknél, vagyis hogy Hamilton zárkózik: a nyári szünetben 8-6 az állás Russell javára, és 2-1 a sprintes eredmény, szintén felé billenve – vagyis összességében itt is 10-7, ahogy a McLarennél.
A Ferrarinál ebben is elég szoros a küzdelem, Belgium után 7-5-re vezet Leclerc, a sprinteken pedig 2-1-re – szűk előny, és ahogy az időmérőkön, úgy a futamokon is 1-0-ra „legyőzte” a Sainz helyett egyszer beugró Oliver Bearmant.
Az Aston Martinnál, az Alpine-nál és a Saubernél is 9-5 a csapaton belüli mérleg: előbbinél Fernando Alonso vezet ennyire Lance Stroll-lal szemben (sprinteken 2-1 Strollnak, tehát 10-7 a vége), az Alpine-nál Ocon van fölényben Gaslyval szemben (sprintekkel együtt 11-6), míg a Sauber esetében természetesen Bottas a jobb – a sprintekkel együtt 10-7-re, tehát az időmérőhöz képest a futamokon azért kisebb Guanyu Zhou lemaradása.
A Williamsnél Albon 10-2-re veri Sargeantot, sprintekkel együtt 11-4 az előnye, a VCARB-nál Tsunoda 8-5-re múlja felül Ricciardót, és a sprintekkel együtt 9-7-re vezet, míg a Haasínál 11-2-re vezet Hülkenberg, amin Magnussen a 2-1-es sprintes eredménnyel tud kicsit kozmetikázni.
Csapattársak egymás ellen
Tehát akkor a fontosabb egymás elleni mutatók a sprintes statisztikák nélkül, az időmérőknél és a futamoknál azokat az eredményeket vizsgálva, amikor értékelhető volt mindkét pilóta:
Red Bull
Max Verstappen | Sergio Perez | |
Időmérő sprinttel együtt | 14 | 0 |
Futam sprinttel együtt | 13 | 0 |
Pontok | 277 | 131 |
Győzelmek | 7 | 0 |
Pole-pozíciók | 8 | 0 |
Dobogók | 9 | 4 |
McLaren
Lando Norris | Oscar Piastri | |
Időmérő | 11 | 3 |
Futam | 9 | 5 |
Pontok | 199 | 167 |
Győzelmek | 1 | 1 |
Pole-pozíciók | 2 | 0 |
Dobogók | 8 | 4 |
Ferrari
Charles Leclerc | Carlos Sainz | |
Időmérő | 8 | 5 |
Futam | 7 | 5 |
Pontok | 177 | 162 |
Győzelmek | 1 | 1 |
Pole-pozíciók | 2 | 0 |
Dobogók | 6 | 5 |
Mercedes
George Russell | Lewis Hamilton | |
Időmérő | 10 | 4 |
Futam | 8 | 6 |
Pontok | 116 | 150 |
Győzelmek | 1 | 2 |
Pole-pozíciók | 2 | 0 |
Dobogók | 2 | 4 |
Aston Martin
Fernando Alonso | Lance Stroll | |
Időmérő | 9 | 5 |
Futam | 9 | 5 |
Pontok | 49 | 24 |
VCARB
Yuki Tsunoda | Daniel Ricciardo | |
Időmérő | 9 | 5 |
Futam | 8 | 5 |
Pontok | 22 | 12 |
Haas
Nico Hülkenberg | Kevin Magnussen | |
Időmérő | 11 | 3 |
Futam | 11 | 2 |
Pontok | 22 | 5 |
Alpine
Esteban Ocon | Pierre Gasly | |
Időmérő | 8 | 4 |
Futam | 9 | 5 |
Pontok | 5 | 6 |
Williams
Alexander Albon | Logan Sargeant | |
Időmérő | 13 | 0 |
Futam | 10 | 2 |
Pontok | 4 | 0 |
Sauber
Valtteri Bottas | Guanyu Zhou | |
Időmérő | 13 | 1 |
Futam | 9 | 5 |
Pontok | 0 | 0 |