Ahogy azt az F1-es versenyhétvégék kezdetén megszokhattuk, az FIA kiadta az egyes csapatok fejlesztett, módosított alkatrészeinek jegyzékét, melyből az derült ki, hogy egy csapat, a McLaren átfogó fejlesztési csomagot hozott, ketten nagyobb, öten pedig apróbb változtatásokkal érkeztek Miamiba – míg ketten, köztük a Ferrari semmit nem módosítottak az ajtón.
Megjött a McLaren első nagy fejlesztése
A legnagyobb fejlesztési csomaggal, ahogy azt előre sejteni lehetett, a McLaren érkezett, akik az autó több területén is átfogó módosításokat végeztek. Teljesen megújult az első szárny, amitől az aerodinamikai teljesítmény határozott javulását várják, ezzel összefüggésben az első felfüggesztés és az első fékcsatorna is átalakult, hogy alkalmazkodjon az új kialakítású szárnyhoz.
Az oldaldobozok beömlője szintén átalakult a megváltozott levegőáramlásnak megfelelően, s változott a karosszéria-, illetve a motorborítás kialakítása is – beleértve a hűtőnyílások elhelyezését –, s ezen változtatásokhoz igazodva szükséges mértékben a padlólemezt is módosították. Végül pedig, mivel az autó egészén változik a légáramlás, a hátsó felfüggesztés és a hátsó fékcsatorna is új kialakítást kapott – az övszárnyon pedig pályaspecifikus módosításokat végeztek.
Mercedes és Aston Martin: „Közepes csomagok”
A Mercedes pályaspecifikus és általános, a teljesítmény javítását célzó fejlesztésekkel is készült. Előbbiek közé tartozik a motorborításon található hűtőnyílások számának növelése, valamint az első szárny módosítása annak érdekében, hogy kiegyensúlyozzák az alacsonyabb légellenállású hátsó szárnyat. A két másik módosítás a W15-ön a padlólemezt és az első felfüggesztést érintő apróbb változtatások.
Az Aston Martin egy pályaspecifikus csomagot hozott Miamiba: a kevésbé agresszív profilú hátsó szárnyhoz csökkentett leszorítóerőt biztosító első szárny változatot, illetve egyszerűsített övszárnyat szerelnek az autóra, s módosítják a motorborítás hátsó részének kialakítását is. Emellett a silverstone-iak a versenyzők hűtését is hatékonyabbá tették.
Apróbb változtatások
Egyes csapatok csak kisebb változtatásokat eszközöltek, így például a Red Bull, akik súlycsökkentési céllal kiiktatták a padlólemez szélén található szárnyelem egy tartóelemét, vagy a Williams, akik az első szárnyuk kilépőélén hajtottak végre apróbb módosítást.
Az RB a padlólemez magasságát és formáját alakította át, valamint módosítottak a diffúzor kialakításán, a Sauber az első és hátsó szárny pályaspecifikus korrekciójával a légellenállást kívánta csökkenteni, míg a Haas szintén a diffúzor módosításától remél apró előrelépést.
Két csapat, a Ferrari és az Alpine nem vitt újítást Miamiba – leszámítva persze előbbiek különleges, egyszer használatos vörös-kék festését.