DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 3. péntek
Formula+

Így állna a mezőny az új pontrendszerben

A kiugró eredmények helyett a kiegyensúlyozott teljesítményt díjazná jobban a tervezett új F1-es pontrendszer, melyet a 2025-ös szezontól vezethetnek be.

A Kínai Nagydíj hétvégéjén kapott szárnyra a híresztelés, hogy új pontrendszert vezetne be az F1 a következő szezontól kezdve, melynek értelmében a jelenlegi 10 helyett 12 versenyző kapna pontot az egyes futamokon, méghozzá oly módon, hogy az első hét helyezett változatlanok maradna, a 8. viszont a jelenlegi 4 helyett 5 pontot kapna, s onnantól egyesével csökkenne a megszerezhető mennyiség egyészen a 12. pozícióig.

midfield-1



A változtatás pozitív visszhangokra talált a megkérdezettek körében, s mivel a tízből hat csapat támogatása elég ehhez, a jelenlegi öt „gyengébb” istálló, valamint az RB anyacsapata, a Red Bull szavazatával jó eséllyel meg is lehet a szükséges többség ahhoz, hogy 2025-től bevezessék a módosítást.

A jelenlegi tabella első 9 helyezettjét érdemben nem érintené ez a változás (persze pár ponttal itt is több lenne egyes szereplőknek), így a 10. helytől lefelé haladva mutatjuk be, hogy állnak az egyes pilóták a mostani rendszerben, s milyen változást jelentene az új pontrendszer, ha már most is ez lenne érvényben:

Az aktuális pontrendszer

 

A tervezett új pontrendszer

10.

Lance Stroll

9

 

10.

Lance Stroll

12

11.

Yuki Tsunoda

7

 

11.

Nico Hülkenberg

12

12.

Oliver Bearman

6

 

12.

Yuki Tsunoda

9

13.

Nico Hülkenberg

4

 

13.

Oliver Bearman

6

14.

Kevin Magnussen

1

 

14.

Kevin Magnussen

5

15.

Alexander Albon

0

 

15.

Alexander Albon

5

16.

Esteban Ocon

0

 

16.

Esteban Ocon

2

17.

Guanyu Zhou

0

 

17.

Guanyu Zhou

2

18.

Daniel Ricciardo

0

 

18.

Daniel Ricciardo

1

Pierre Gasly, Valtteri Bottas és Logan Sargeant a megreformált rendszerben is 0 ponttal állna.

A változás elsősorban Nico Hülkenberg eredményén figyelhető meg: az új rendszer a középmezőny és az alsóház tagjainak esetében a jelenleginél sokkal inkább díjazná a kiegyensúlyozottságot, míg a jelenlegi esetében ennél többet számít egy-egy kiugró eredmény. Stroll és Tsunoda ugyanis egyetlen pont kivételével ausztráliai 6. és 7. pozícióiknak köszönhetik a jelenlegi termésüket, miközben Hülkenberg mindkettejüknél többször, ötből háromszor végzett idén pontszerző helyen.

Ami pedig a csapatokat illeti, Esteban Ocon kínai 11. helyének köszönhetően már senki nem állna pont nélkül az új szisztémában – és itt még látványosabb a Haas kiegyensúlyozott teljesítményének értéke:

Az aktuális pontrendszer

 

A tervezett új pontrendszer

6.

RB

7

 

6.

Haas

17

7.

Haas

5

 

7.

RB

10

8.

Williams

0

 

8.

Williams

5

9.

Alpine

0

 

9.

Alpine

2

10.

Sauber

0

 

10.

Sauber

2

Végül pedig arra is vessünk egy pillantást, hogy állna a bajnokság a sokak által visszasírt 10-6-4-3-2-1–es szisztéma szerint – itt jól látható, miért lenne alkalmatlan ez a pontrendszer az F1 mai viszonyaiban történő alkalmazásra, hiszen a kevés kieső miatt a mezőny jelentős részének gyakorlatilag esélye sem lenne pontot szerezni.

Versenyzők

 

Konstruktőrök

1.

Max Verstappen

40

 

1.

Red Bull

64

2.

Sergio Perez

24

 

2.

Ferrari

39

3.

Carlos Sainz

20

 

3.

McLaren

19

4.

Charles Leclerc

19

 

4.

Mercedes

4

5.

Lando Norris

13

 

5.

Aston Martin

4

6.

Oscar Piastri

6

 

6.

RB

0

7.

George Russell

4

 

 

 

8.

Fernando Alonso

3

 

 

 

 

9.

Lance Stroll

1

 

 

 

 

10.

Lewis Hamilton

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utóbbi számításban a leggyorsabb köröket és a sprintet nem vettük figyelembe, mivel az 1991 és 2002 közötti pontrendszerbe nem lehet őket beilleszteni. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: