Amióta az akkor még AlphaTauri névre hallgató faenzai istálló először nyíltan beszélt róla, hogy szorosabbra fűzik a kapcsolatot az anyacsapattal, a Red Bull-lal, több rivális alakulat is aggodalmát fejezte ki a két istálló együttműködése kapcsán. Ennek része nemcsak az, hogy a központ egy részét Milton Keynes-be költöztetik, hanem az is, hogy a szabályok adta kereteken belül több alkatrészt vásárolnak meg a Red Bull Racingtől.
Az immár Visa Cash App RB név alatt futó istálló első, 2024-es versenygépének eddig látott képei alapján valóban érződik a tavaly a Formula-1-et valósággal letaroló RB19-es hatása: a Formula.hu partneroldala, a RacingNews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti szerint gyakorlatilag a klónjának tekinthető a VCARB 01-es.
Amiben a Red Bullt követi a VCARB 01
Az egyik legfontosabb változás az első felfüggesztést érinti: az első futómű ugyanis immár vonórudas megoldással operál. Ezt használta az új szabályrendszer 2022-es bevezetése óta a Red Bull és a McLaren is, de idén hasonlóképp váltott a nyomórudas megoldásról a Stake F1 Team is, azaz ez az energiaitalosok két alakulata között fennáló kapocs nélkül is egy terjedő trend.
Szintén a Red Bull irányába való elmozdulásként lehet tekinteni az átalakított oldaldobozra. A tavalyi AlphaTaurival összevetve keskenyebbé vált az oldalszekrény, viszont szélesebb lett az oldaldoboz és a padlólemez közötti csatorna. Az alsó, jórészt festetlen szekció alávágása is mélyebb az oldalszekrény elülső részén.
Ahogy arra a The Race szakírójaként tevékenykedő korábbi jordanes technikai igazgató, Gary Anderson rámutatott: kisebbek lettek az oldaldoboznál a légbeömlők – szintén a Red Bull példáját követve –, miközben az előző évi autóhoz képest nagyobb lett az oldalszekrény külső szélén látható kidudorodás.
Amiben eltér a Red Bulltól
Ami elsőre is szembetűnő, hogy más, mint a Red Bull előző évi világbajnok konstrukciója, az az orrkúp vége: míg az RB19-esnél az első szárny második eleméhez csatlakozik, addig a VCARB 01-esnél egészen a legelső elemig lenyúlik az autó orra. Amelynek alakja egyébként teljesen eltér attól a megoldástól, amelyet például az Alpine-nál láthattunk néhány nappal korábban.
Természetesen hangsúlyozni kell, mint minden más jelenlegi generációs autónál, hogy a legfontosabb elem a képeken látható padlólemez – ahogy azt is mindig ki kell emelni, hogy a renderelt képeken látható versenygépektől akár jelentősen is eltérhet az, ami másfél hét múlva majd pályára gurul a bahreini előszezoni teszten.