DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

A Red Bullt követi új futóművével a Stake

Vonórudas felfüggesztésre váltott 2024-re a Stake: F1-es technikai igazgatójuk szerint az aerodinamika indokolta a döntést a teljesen megújult autón.

Hétfő este Londonban rántotta le a leplet 2024-es Formula-1-es autójáról a Stake F1 Team. Miközben elsőre az új zöld festés lehet a legszembetűnőbb változás a C44-esen az elődhöz képest, a tavaly ősszel munkába álló technikai igazgató, James Key a Formula.hu jelenlétében tartott sajtóbeszélgetésen elárulta: műszakilag is teljesen megújult a versenygép.

„Gyakorlatilag ez egy teljesen új autó, néhány áthozott területtel az autó hátsó részén. A csapatnak egy igen ambiciózus irányt kellett venni még bőven azt megelőzően, hogy én megérkeztem. Számos mechnikai változás van, ezek közül néhányat egyáltalán nem is lehet látni, mások viszont nagyon is láthatók” – magyarázta Key.

f1-stake-2024-1



„Az első felfüggesztés teljesen új, ez egy kemény és ambiciózus projekt egy akkora csapattól, mint a miénk. Rengeteg az aerodinamikai változtatás, ahogy arra számítani is lehet, hiszen ez az elsődleges fejlesztési terület – szóval összességében az autó teljesen másképp fog kinézni, mint az előző évi. Számos új és izgalmas irányba elmentünk, amelyek komoly potenciált hordoznak magukban, szóval alig várjuk, hogy a pályán láthassuk.”

Erre egyébként első alkalommal most pénteken, egy barcelonai filmforgatási nap alkalmával kerülhet majd sor.

 

A Red Bullt és a McLarent követi az új futómű

Key külön is említést tett az első felfüggesztésről, annál ugyanis koncepciót váltottak: az eddigi nyomórudas helyett ugyanis immár vonórudas megoldást alkalmaznak. Ezt a 2022-es új szabályváltozások bevezetésekor a Red Bull és a McLaren választotta – utóbbi alakulatnál dolgozott még akkor Key –, s látva az energiaitalosok dominanciáját és a wokingiak tavalyi feltámadását a Stake is emellett döntött:

„Az első felfüggesztésünk teljesen eltérő az új autónkon, mivel vonórudas felfüggesztésre váltottunk, amelyet néhány másik csapat már alkalmazott. Ezt a választást aerodinamikai, nem pedig mechanikus okok indokolták” – magyarázta a technikai igazgató.

f1-stake-2024-2

Key szerint a jelenlegi szabályrendszer első két évében az autókoncepciók közeledni kezdtek egymáshoz, de akár egyesek fel is rúghatják majd a trendeket, ezeket pedig figyelemmel kell követniük.

„Természetesen az aerodinamika dominál, szóval rengeteg külső dolog, amit láthatunk, azt a célt szolgálja, hogy több leszorítóerőt generáljunk. A karosszéria egy nagyon komoly hadszíntér ezeknél az autóknál, sokkal jobban, mint az előző generációnál. Láthatunk trendeket kirajzolódni, az általunk választott irány pedig sokkal extrémebb, mint a tavalyi.”

„Ez a csapatnak is egy új kezdet, de jobban összhangban van azzal, amerre ezek a trendek haladnak, és talán egy újabb lépés előre. Biztos vagyok benne, hogy néhány riválisunk is hasonlóan tett, amit érdekes lesz látni.”

„Nyilván az autó alatt, a padlólemeznél generáljuk a leszorítóerő jelentős részét. Egy másfajta megközelítést, új koncepciót alkalmazunk ezen a területen, és úgy tűnik, ez jelenleg egy igen termékeny megoldás. Ezek a dolgok mind újak, és még több van a felszín alatt.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: