Az F1-es Brit Nagydíj hétvégéjén, Silverstone-ban rendezik meg a Formula-2 idei negyedik fordulóját, melynek időmérő edzését a tavalyi F3-as bajnok Oscar Piastri nyerte meg, aki így a 10. helyről rajtolhatott a szombat délelőtti első futamon, melyen a kvalifikáció legjobb tíz pilótája fordított sorrendben rajtolt. A pole-pozícióból így Christian Lundgaard indulhatott, Jüri Vips pedig a második helyet foglalta el a rajtrácson.
A verseny helyi idő szerint reggel 9-kor indult, ezért a pálya még elég hűvösnek volt mondható, mindössze 24 fokos volt az aszfalt hőmérséklete, emiatt a gumi melegítéssel is meg kellett küzdenie a pilótáknak. Főként azért, mert a futam első szakaszában nem sok lehetőség volt az igazi versenyzésre.
Az élről induló Lundgaard elég rosszul kapta el a rajtot, az első helyet mégsem a mellőle induló Vips vette át, hanem az a Robert Svarcman, aki a negyedik helyről fantasztikusan jött el, igaz meglógni nem volt ideje, miután a Guanyu Zhou megforgott, Roy Nissany pedig a sóderágyban kötött ki. A kínai pilóta autója az incidens után megadta magát és egy darabig a pályán ragadt, ezért már az első körben dolga akadt a biztonsági autónak.
A futam a 4. körben indult újra, Piastri és Liam Lawson pedig elképesztő csatába kezdtek, a két újonc sokáig egymás mellett autózott, de csak egy fél kör erejéig élvezhették ezt a szurkolók, ugyanis ismét bejött a Safety Car. Ezúttal Alessio Deledda esete miatt volt szükség erre, akinek Zhou esetéhez hasonlóan a pálya közepén állt meg a versenygépe.
A folytatásban kicsit nyugodtabbak lettek a körülmények, Svarcman maradt az élen, vips durván egy, míg Lundgaard már kicsit több mint kettő másodperces hátrányban követte az orosz versenyzőt, ám a 12. körben jött az újabb gond. A Charouz Racing brazil pilótája, Guilherme Samaia ragadt a sóderágyban a kicsúszása után, emiatt jött egy újabb Safety Car fázis, ami három körön keresztül tartott, mielőtt ismét szabadjára engedték a mezőnyt.
Hat kör maradt így hátra, ez alatt pedig a középmezőnyre volt érdemes figyelni, Richard Verschoor még a 13. körben volt kint friss gumikért, a holland pedig kihasználva ezt az előnyét, elképesztő felzárkózásba kezdett. Az MP Motorsport versenyzője az időmérő edzésen a 3. helyen zárt, így az első futam 8. helyéről indulhatott, de a verseny elején bukott pár pozíciót, végül a kerékcserével együtt is előre jött a 10. helyig.
Az élen eközben nagy változás már nem történt, bár Vips bejött egy másodpercen belülre, előzni már nem tudott, Svarcman pedig maradt az élen, így a Prema versenyzője megszerezte idei második futamgyőzelmét, korábban Bakuban örülhetett. A dobogóra Lundgaard állhatott még fel, a leggyorsabb kör pedig a hatodik helyig előrelépő Piastrié lett.
A folytatás 18:00-tól a második futammal.
Eredmények:
Versenyző | Csapat | Körök | Különbség | |
1. | Robert Svarcman | Prema Powerteam | 21 | |
2. | Jüri Vips | HitechGP | 21 | 0.900 |
3. | Christian Lundgaard | ART Grand Prix | 21 | 2.500 |
4. | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi | 21 | 5.000 |
5. | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 21 | 5.500 |
6. | Oscar Piastri | Prema Powerteam | 21 | 8.400 |
7. | Liam Lawson | HitechGP | 21 | 11.600 |
8. | Dan Ticktum | Carlin | 21 | 12.300 |
9. | Marcus Armstrong | DAMS | 21 | 12.700 |
10. | Richard Verschoor | MP Motorsport | 21 | 13.600 |
11. | Lirim Zendeli | MP Motorsport | 21 | 14.200 |
12. | Jehan Daruvala | Carlin | 21 | 16.600 |
13. | David Beckmann | Charouz Racing System | 21 | 17.200 |
14. | Ralph Boschung | Campos Racing | 21 | 19.300 |
15. | Matteo Nannini | Campos Racing | 21 | 20.100 |
16. | Bent Viscaal | Trident | 21 | 21.000 |
17. | Jack Aitken | HWA Racelab | 21 | 22.600 |
18. | Marino Sato | Trident | 17 | 4 kör |
19. | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 11 | 10 kör |
20. | Alessio Deledda | HWA Racelab | 3 | 18 kör |
21. | Roy Nissany | DAMS | 0 | |
22. | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi | 0 |