DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F2/F3

F2: Parádés előzéssel dőlt el az esőfutam

Az újonc Liam Lawson második Formula-2-es győzelmét szerezte Dan Ticktum és Oscar Piastri előtt. Monacóban nedves pályán indult a futam, melyen hullottak az autók, a slick abroncsokra váltás viszont nem fizetődött ki.

Szombat reggel a Formula-2 második versenyével folytatódott a monacói nagydíjhétvége programja. Marcus Armstrong a pénteki első verseny legnagyobb megmozdulásával érdemelte ki a fordított rajtrácsos pole-pozíciót. Az új-zélandi számára azonban a rajt előtt drámai fordulatot vettek az események: autója megállt a pályán, így végül a bokszutcából, a mezőny után kellett elindulnia. Ezzel honfitársa, a második rajtkockába felálló Liam Lawson ölébe hullott a tényleges rajtelsőség, akit két másik újonc, Oscar Piastri és az időmérő leggyorsabbja, The Pourchaire követett.

A futam ráadásul nedves pályán indult, ezért minden autóra esőabroncsok kerültek. A startból a páratlan oldalról induló versenyzők jöttek ki jobban: Piastri Lawsont, Dan Ticktum Pourchaire-t lépte át, miközben hátrébb Gianluca Petecof ismét falban kötött ki.

A nedves pályán tojásokon kellett lépkedni, senki sem kockáztatott előzést az első körökben, hiába tapadt elöl Lawson kitartóan Piastrira. Rövid időre virtuális biztonsági autó szakította meg a körözés, mikor Armstrong műszaki hibája miatt végleg feladta a versenyt. A tempóelőnyben levő Lawson azonban nem érte be az üldöző szerepével, és az 5. körben kétszer is bevetődött ellenfele mellé: a sikánból, melyet mindketten átvágtak, még Piastri jött vissza az élen, a Rascasse-ban azonban egy még bevállalósabb megmozdulással Lawson megkaparintotta az első helyet – a következő körben két másodperccel el is húzott az ausztráltól, jelezve, mennyire gyors ezen a futamon.



Az újabb, Marino Sato incidense miatti VSC-t kihasználva a 11. körben először kockáztatta meg valaki a váltást: az UNI-Virtuosi mindkét autóját kirendelte slick abroncsokért, de ez még nagyon elhamarkodott kiállásnak bizonyult, a pálya egyáltalán nem száradt még fel. A taktika akkora kudarcnak bizonyult – 25 másodperccel lassabb köridővel –, hogy a csapat visszacserélte az abroncsokat.

A 30 körös táv felénél újabb előzés történt, melynek ismét Piastri volt a szenvedő alanya: Ticktum megelőzte a Premát a második pozícióért, és a 3,5 másodperccel vezető Lawson nyomába eredt. Bár körökön belül utolérte, előzési pozícióba nem került, aztán leszakadt az éllovasról.

A 25. körben Bent Viscaal és David Beckmann ütközése miatt bejött a biztonsági autó, melyet kihasználva Robert Svarcman is megpróbálkozott a slickre váltással. A verseny ekkor már közel 45 perce tartott, így a körök helyett már az időt számolták vissza. Alig fél perc maradt még a számlálóból, mikor a safety car kiállt, ezért két utolsó körre még elengedték a mezőnyt.

Liam Lawson biztos kézzel ért célba az első helyen, az újonc öt futam alatt második Formula-2-es győzelmét szerezte meg, Dan Ticktum előtt. Csata az újraindítást követően nem az első, hanem a harmadik helyért zajlott: Jüri Vips – aki pár körrel korábban megelőzte Theo Pourchaire-t – szorongatta Oscar Piastrit, de végül az ausztrál újonc ért célba a dobogós helyen.

A hatodik helyért is nagy harc dúlt: Ralph Boschung jóval lassabb volt az őt üldözőknél, mégis behozta a Campost ebben a pozícióban Richard Verschoor és az első pontjait szerző Lirim Zendeli előtt. Roy Nissany ebben a csatában csapta autóját a falnak, így első dobogós helyét egy kiesés követte.

Üres kézzel távoztak azok a versenyzők, akik megkísérelték a száraz pályás abroncsokat használni: Svarcman a 11. helyen ért célba – így ráadásul a legvégén megfutott leggyorsabb köre sem ért pluszpontot, mivel nem volt a legjobb tízben –, Guanyu Zhou két kör hátrányban 16. lett, utolsó a célba érők között, viszont a kínai megőrizte a bajnokság vezető pozícióját.

Frissítve: A szombat reggeli második versenyt követően a versenyfelügyelők diszkvalifikálták az újoncként második futamgyőzelmét szerző Liam Lawsont, miután megállapították, hogy a Hitech autóján a rajtnál nem az előírt gázadás-térképet használták, megszegve a technikai szabályzat 3.6.5 pontját. Ennek megfelelően a futam minden helyezettje nyert egy helyet: Dan Ticktum örökölte az első, Oscar Piastri a második, Jüri Vips a harmadik pozíciót. Robert Svarcman is örülhet a hírnek: a tizedik helyre került, ami azt jelenti, hogy így már megkaphatta a leggyorsabb körért járó két pluszpontot.

A 2. futam eredménye, Monaco:

  Versenyző Csapat Hátrány
1 Liam Lawson Hitech Grand Prix 47:45.758
2 Dan Ticktum Carlin 8.068
3 Oscar Piastri Prema Racing 8.833
4 Juri Vips Hitech Grand Prix 9.240
5 Theo Pourchaire ART Grand Prix 10.169
6 Ralph Boschung Campos Racing 14.336
7 Richard Verschoor MP Motorsport 16.449
8 Lirim Zendeli MP Motorsport 21.452
9 Jehan Daruvala Carlin 23.962
10 Jack Aitken BWT HWA Racelab 24.378
11 Robert Shwartzman Prema Racing 47.293
12 Bent Viscaal Trident 1:11.957
13 Alessio Deledda BWT HWA Racelab 1 kör
14 Guilherme Samaia Charouz Racing System 1 kör
15 Felipe Drugovich UNI-Virtuosi Racing 2 kör
16 Guanyu Zhou UNI-Virtuosi Racing 2 kör
  Roy Nissany DAMS DNF
  David Beckmann Charouz Racing System DNF
  Christian Lundgaard ART Grand Prix DNF
  Marcus Armstrong DAMS DNF
  Marino Sato Trident DNF
  Gianluca Petecof Campos Racing DNF

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: