Szombat reggel a Formula-2 második versenyével folytatódott a monacói nagydíjhétvége programja. Marcus Armstrong a pénteki első verseny legnagyobb megmozdulásával érdemelte ki a fordított rajtrácsos pole-pozíciót. Az új-zélandi számára azonban a rajt előtt drámai fordulatot vettek az események: autója megállt a pályán, így végül a bokszutcából, a mezőny után kellett elindulnia. Ezzel honfitársa, a második rajtkockába felálló Liam Lawson ölébe hullott a tényleges rajtelsőség, akit két másik újonc, Oscar Piastri és az időmérő leggyorsabbja, The Pourchaire követett.
A futam ráadásul nedves pályán indult, ezért minden autóra esőabroncsok kerültek. A startból a páratlan oldalról induló versenyzők jöttek ki jobban: Piastri Lawsont, Dan Ticktum Pourchaire-t lépte át, miközben hátrébb Gianluca Petecof ismét falban kötött ki.
A nedves pályán tojásokon kellett lépkedni, senki sem kockáztatott előzést az első körökben, hiába tapadt elöl Lawson kitartóan Piastrira. Rövid időre virtuális biztonsági autó szakította meg a körözés, mikor Armstrong műszaki hibája miatt végleg feladta a versenyt. A tempóelőnyben levő Lawson azonban nem érte be az üldöző szerepével, és az 5. körben kétszer is bevetődött ellenfele mellé: a sikánból, melyet mindketten átvágtak, még Piastri jött vissza az élen, a Rascasse-ban azonban egy még bevállalósabb megmozdulással Lawson megkaparintotta az első helyet – a következő körben két másodperccel el is húzott az ausztráltól, jelezve, mennyire gyors ezen a futamon.
Az újabb, Marino Sato incidense miatti VSC-t kihasználva a 11. körben először kockáztatta meg valaki a váltást: az UNI-Virtuosi mindkét autóját kirendelte slick abroncsokért, de ez még nagyon elhamarkodott kiállásnak bizonyult, a pálya egyáltalán nem száradt még fel. A taktika akkora kudarcnak bizonyult – 25 másodperccel lassabb köridővel –, hogy a csapat visszacserélte az abroncsokat.
A 30 körös táv felénél újabb előzés történt, melynek ismét Piastri volt a szenvedő alanya: Ticktum megelőzte a Premát a második pozícióért, és a 3,5 másodperccel vezető Lawson nyomába eredt. Bár körökön belül utolérte, előzési pozícióba nem került, aztán leszakadt az éllovasról.
A 25. körben Bent Viscaal és David Beckmann ütközése miatt bejött a biztonsági autó, melyet kihasználva Robert Svarcman is megpróbálkozott a slickre váltással. A verseny ekkor már közel 45 perce tartott, így a körök helyett már az időt számolták vissza. Alig fél perc maradt még a számlálóból, mikor a safety car kiállt, ezért két utolsó körre még elengedték a mezőnyt.
Liam Lawson biztos kézzel ért célba az első helyen, az újonc öt futam alatt második Formula-2-es győzelmét szerezte meg, Dan Ticktum előtt. Csata az újraindítást követően nem az első, hanem a harmadik helyért zajlott: Jüri Vips – aki pár körrel korábban megelőzte Theo Pourchaire-t – szorongatta Oscar Piastrit, de végül az ausztrál újonc ért célba a dobogós helyen.
A hatodik helyért is nagy harc dúlt: Ralph Boschung jóval lassabb volt az őt üldözőknél, mégis behozta a Campost ebben a pozícióban Richard Verschoor és az első pontjait szerző Lirim Zendeli előtt. Roy Nissany ebben a csatában csapta autóját a falnak, így első dobogós helyét egy kiesés követte.
Üres kézzel távoztak azok a versenyzők, akik megkísérelték a száraz pályás abroncsokat használni: Svarcman a 11. helyen ért célba – így ráadásul a legvégén megfutott leggyorsabb köre sem ért pluszpontot, mivel nem volt a legjobb tízben –, Guanyu Zhou két kör hátrányban 16. lett, utolsó a célba érők között, viszont a kínai megőrizte a bajnokság vezető pozícióját.
Frissítve: A szombat reggeli második versenyt követően a versenyfelügyelők diszkvalifikálták az újoncként második futamgyőzelmét szerző Liam Lawsont, miután megállapították, hogy a Hitech autóján a rajtnál nem az előírt gázadás-térképet használták, megszegve a technikai szabályzat 3.6.5 pontját. Ennek megfelelően a futam minden helyezettje nyert egy helyet: Dan Ticktum örökölte az első, Oscar Piastri a második, Jüri Vips a harmadik pozíciót. Robert Svarcman is örülhet a hírnek: a tizedik helyre került, ami azt jelenti, hogy így már megkaphatta a leggyorsabb körért járó két pluszpontot.
A 2. futam eredménye, Monaco:
Versenyző | Csapat | Hátrány | |
1 | Liam Lawson | Hitech Grand Prix | 47:45.758 |
2 | Dan Ticktum | Carlin | 8.068 |
3 | Oscar Piastri | Prema Racing | 8.833 |
4 | Juri Vips | Hitech Grand Prix | 9.240 |
5 | Theo Pourchaire | ART Grand Prix | 10.169 |
6 | Ralph Boschung | Campos Racing | 14.336 |
7 | Richard Verschoor | MP Motorsport | 16.449 |
8 | Lirim Zendeli | MP Motorsport | 21.452 |
9 | Jehan Daruvala | Carlin | 23.962 |
10 | Jack Aitken | BWT HWA Racelab | 24.378 |
11 | Robert Shwartzman | Prema Racing | 47.293 |
12 | Bent Viscaal | Trident | 1:11.957 |
13 | Alessio Deledda | BWT HWA Racelab | 1 kör |
14 | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 1 kör |
15 | Felipe Drugovich | UNI-Virtuosi Racing | 2 kör |
16 | Guanyu Zhou | UNI-Virtuosi Racing | 2 kör |
Roy Nissany | DAMS | DNF | |
David Beckmann | Charouz Racing System | DNF | |
Christian Lundgaard | ART Grand Prix | DNF | |
Marcus Armstrong | DAMS | DNF | |
Marino Sato | Trident | DNF | |
Gianluca Petecof | Campos Racing | DNF |