A fordított rajtrács értelmében a szombaton nyolcadik helyezett Mick Schumacher kezdte a pole-pozícióból a Formula-2 sprintversenyét. Nagy lehetőség volt ez a német számára, aki még nem végzett az első háromban a kategóriában, hogy a Hungaroringen megszerezze első dobogós helyét, vagy akár a pódium legfelső fokát. Az első kritikus feladatot sikerrel vette: a második helyről rajtoló Nobuharu Matsushita támadta őt az első kanyarban, de Schumacher nem hagyta magát, és kivezette a japánt.
A 28 körös sprintfutam zömében Schumacher vezetett a Premával, Matsushita a Carlinnal azonban egy másodpercnél kisebb különbséggel a nyomában loholt. Ugyanakkor a japánra is felzárkózott a rajtnál egy pozíciót javító Sergio Sette Camara, aki a 17. körben támadt először: az 1-es kanyarban messziről vetődött be, lecsúszott az ideális ívről, így ezt a próbálkozást nem koronázta siker.
A bokszkiállás nélküli verseny nem hozott körömlegrágós izgalmakat, az utolsó pontszerző helyekért Luca Ghiotto és Nyikita Mazepin között történt kisebb lökdösődés a 2-es kanyarban. Matsushita az utolsó előtti körben került a szokásosnál is közelebb a Ferrari-akadémistához, az 1-es kanyarban azonban DRS segítségével sem volt támadási közelségben. Az utolsó körben a pálya kanyargós szakaszán a japán le is szakadt a némettől: Mick Schumacher Magyarországon szerezte meg első győzelmét Formula-2-es szinten!
Sette Camara állt a dobogó legalsó fokára Jordan King és Jack Aitken előtt. Csendes versenyen a bajnokság éllovasa, Nyck de Vries hatodik helyen ért célba, így további pár pontot szerzett két legközelebbi üldözője, a hetedik és nyolcadik pozícióban célba érő Nicholas Latifi és Luca Ghiotto előtt.
Ugyancsak vasárnap délelőtt, még a Formula-2-t megelőzően rendezték a Formula-3 sprintfutamát. A Ferrari versenyzői akadémiájának tagja, Marcus Armstrong a pole-pozícióból első győzelmét szerezte a kategóriában tekintélyes, 12,7 másodperces fölénnyel. Sikerét csak az első körben fenyegette a végül másodikként beérő Leonardo Pulcini, egy összeérés is történt a páros között, melyet következmény nélkül megúsztak.
A harmadik helyért viszont látványos csata dúlt, amely számos fordulatot hozott a 22 körös verseny utolsó harmadában: elsődlegesen ez a harc került képernyőre. A pozíciót tartó Felipe Drugovich hátsó kerekét a bajnokság éllovasa, Robert Svarcman találta el szárnyával: a brazil defekttel, az orosz törött szárnnyal esett ki. Jüri Vips és Max Fewtrell jöttek fel a harmadik-negyedik pozícióba, a brit autója azonban lelassult. A tartalékoló Jake Hughes az utolsó körökben lendült akcióba, megelőzte az észtet, így végül ő állt fel a dobogó legalsó fokára.
Az F2 sprintfutam eredménye:
Versenyző | Csapat | Idő/hátrány | |
1 | M. Schumacher | PREMA Racing | 43:59.841 |
2 | N. Matsushita | Carlin | 1.453 |
3 | S. Sette Câmara | DAMS | 3.396 |
4 | J. King | MP Motorsport | 4.177 |
5 | J. Aitken | Campos Racing | 4.960 |
6 | N. de Vries | ART Grand Prix | 11.428 |
7 | N. Latifi | DAMS | 12.314 |
8 | L. Ghiotto | UNI-Virtuosi | 12.930 |
9 | G. Zhou | UNI-Virtuosi | 13.821 |
10 | C. Ilott | Sauber Junior Team by Charouz | 23.877 |
11 | A. Hubert | BWT Arden | 26.891 |
12 | G. Alesi | Trident | 29.527 |
13 | L. Delétraz | Carlin | 35.741 |
14 | J. Correa | Sauber Junior Team by Charouz | 38.514 |
15 | N. Mazepin | ART Grand Prix | 39.932 |
16 | A. Maini | Campos Racing | 40.093 |
17 | S. Gelael | PREMA Racing | 40.737 |
18 | R. Boschung | Trident | 42.857 |
19 | M. Raghunathan | MP Motorsport | 59.688 |
T. Calderón | BWT Arden | DNF |