DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F2/F3

F2: Latifi lecsapott de Vries hibájára, Schumacher 8., így pole-ban a sprintversenyen

Nyck de Vries a tegnapi nap folyamán egy kiváló körrel szerezte meg az első rajtkockát az esős időmérőn, így, immár száraz körülmények között, ő várhatta elsőként a piros lámpák kialvását. A rajtja aztán nem sikerült jól...

A hungaroringi F2-es hétvége első futamát a bajnokság éllovasa, Nyck de Vries kezdhette meg az élről, viszont Luca Ghiotto rögtön az első métereken megpróbálkozott elmenni mellette. A rajt igazi nyertese végül nem ő, hanem a harmadikként startoló Nicholas Latifi lett, aki abból tudott profitálni, hogy Ghiottónál jobban rajtolt, de Vries pedig elfékezte az első kanyart, így pedig a kanadai állt az élre.

De Vries aztán már kezdett nagyon korán visszaesni Latifihez képest, ennek megfelelően pedig jött is nagyon korán, már a hetedik körben kötelező bokszkiállására. Szintén a verseny elején láthattuk az első kiesést, Louis Deletraz motorja durrant el, így elbúcsúzhatott a pontszerzéstől. Amikor de Vries után megkezdődtek a tömeges bokszkiállások, annak a legnagyobb vesztese Mick Schumacher volt, akit többen is megelőztek ezekben a másodpercekben. 

03319012_007



Amikor Latifi elvégezte a kerékcseréjét, igaz, épphogy, de meg tudta tartani a virtuális első helyet de Vries előtt. De Vriesnek komoly előnye volt a mögötte jövőkkel szemben, azt a sort egyébként a bokszkiállások nagy nyertese, Jack Aitken vezette Ghiotto, Schumacher és Matsushita előtt. Szinte kivétel nélkül rossz taktikát választottak azok, akik későre hagyták kiállásukat, szépen fokozatosan ugyanis Latifiék mindenkit utolértek, voltak (Boschung, Gelael és Correa), akiket le is vadásztak már addig, ameddig kimentek a bokszba. 

Akik tartani tudták magukat az élen a későre hagyott kiállás ellenére is, ők Jordan King és Antoine Hubert voltak, de fokozatosan az ő előnyük is fogyott az első két helyen Latifihez és de Vrieshez képest. Kicsivel hátrébb Mick Schumacher a visszaesése után sokáig a top 10 alján haladt, a 18. körben azonban meg tudta előzni Correát, így feljött nyolcadiknak, magával hozva egyébként Matsushitát is.

Valamivel túl a verseny felén Arjun Maini műszaki hibás autójával nagyon rossz helyen, a Mansell bukóterében állt meg, így pedig a mentés idejére virtuális Safety Car-fázis lépett életbe, aminek köszönhetően az élen Jordan King némileg spórolni tudott a gumijaival a 29. körre tervezett kiállásáig. A verseny a 22. körben indult újra, Matsushita pedig rögtön az újraindításkor el tudott menni Schumacher mellett, így már a japán volt a nyolcadik. Később mindketten jöttek még feljebb, miután leküzdötték Sean Gelaelt.

Csapataik tíz kört hagytak Jordan Kingnek és Antoine Hubert-nek is kiállásuk után, viszont King a kilencedik, Hubert pedig egészen a tizenkettedik helyig esett vissza. A legélénkebb csata ezt követően a dobogóért alakult ki Jack Aitken és Luca Ghiotto között, mindezt úgy, hogy egyébként Matsushita sem volt messze tőlük.

Nicholas Latifi végül tükörsima győzelmet aratott Nyck de Vries előtt, Jack Aitken pedig szintén viszonylag kényelmesen lett harmadik. Jordan King nagyszerű felzárkózást mutatott be, ez viszont addig tartott, ameddig Ralph Boschung autójából olaj nem került a pályára - innentől újabb, ezúttal rendes Safety Car-periódus következett, King pedig meg kellett, hogy elégedjen a hatodik hellyel Ghiotto és Sette Camara mögött, de Matsushita előtt, miután a biztonsági autó mögött futott be a mezőny. 

Pontot még Schumacher, Zhou és Ilott tudott szerezni, Schumachernek pedig ez a nyolcadik hely a pole-t jelentette a fordított rajtrácsos sprintversenyre. Szinte rögtön a leintés után megbüntették Ghiottót és Kinget is, így visszaestek a hatodik, illetve a hetedik helyre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: