A Formula-1-be sosem könnyű bekerülni, különösen számottevő szponzori háttér nélkül. A fiatal versenyzők nem véletlenül panaszkodnak, hogy kevés olyan sorozat van, ahol meg tudják mutatni tehetségüket. Pedig ez elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy egy Formula-1-es istálló felfigyeljen valakire.
Mostanában elég meghatározó lett az ifjú pilóták körében, hogy különböző gyártók versenyzői akadémiájának segítségével maradnak szem előtt. Ennek azonban egyik hátránya, hogy általában az őket védőszárnya alá vevő csapat magához is láncolja hosszú évekre.
A nemrég a GP2-ből átalakuló F2 tölti be egyelőre azt a szerepet, hogy a Formula-1-es istállók figyelmét felkelthessék azok a versenyzők, akik az F1 előszobájában jól teljesítenek. Tavaly például Charles Leclerc nyújtott olyan meggyőző teljesítményt, hogy az idei évre az Alfa Romeo-Sauber el is halászta a tehetséges monacóit.
Az F1 és az F2 alá a jövő évtől megszervezik a GP3-at kiváltó egységes Formula-3-as bajnokságot, versenyeit pedig a Formula-1 betétfutamaként rendezik majd meg, így sokkal inkább szem előtt lesznek. 2019-től már indulna is az új széria, a biztonsági elemek ugyanúgy kötelezőek lesznek az autókon, ahogy a piramisban felette levő két sorozatnál is.
Maximálisan 30 versenyautó nevezését fogadják majd el, a tervek szerint kilenc, vagy tíz hétvégén gurulnának pályára, minden alkalommal két-két versenyen. Egyetlen motorszállítóval készülnek megállapodni, hogy az erőforrások egységesek legyenek, ahogy a tervek szerint egyetlen karosszéria- és gumigyártót hívnának.
Mindenképpen jó hír a fiatal versenyzők számára (a Formula V8 megszűnése után), hogy újabb sorozatban mutathatják meg tudásukat, ráadásul F1-es versenyhétvégéken, ahol remekül felhívhatják magukra a figyelmet.