DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 5. péntek
F1

„Dobálhatnánk banánokat is!” – Verstappen szerint nem működött a Monaco-szabály

Sehogy sem lehet versenyezni Monacóban, így bármit kitalálhatnak – értékelte a rendhagyó szabályt az F1-es címvédő, aki szerint a negyedik hely volt a maximum számukra.

Max Verstappen szerint egyértelműen nem működött a kétkiállásos szabály a Formula-1-es Monacói Nagydíjon: a holland úgy érzi, teljesen mindegy, hány kerékcserét írnak elő kötelezően, versenyezni akkor sem lehet a hercegség utcáin. A megszerzett negyedik helyet a maximumnak érezte vasárnap.

Verstappen azok közé tartozott, akik extrém taktikával éltek a kétkiállásos szabállyal: a második kerékcseréjét az utolsó körre fordulva ejtette meg a címvédő, aki így több körön át vezette is a futamot, ám végül be kellett érnie a negyedik hellyel.

f1-verstappen-redbull-monaco-1



Amikor a leintést követően arról kérdezték, mennyire vált be szerinte a „Monaco-szabály”, Verstappen szokásához híven nem kertelt:

„Itt nem lehet sehogy sem versenyezni, szóval nem számít, mit csinálsz… Egy kiállás vagy tíz kiállás… Úgy értem, a végén ott mentem az élen, a gumik már teljesen tönkrementek, de így sem lehetett előzni. Szerintem manapság egy F1-es autóval épp csak meg tudsz előzni egy Formula-2-es autót itt…”

Arra a felvetésre, hogy értékelendő, hogy az FIA és az F1 legalább próbálkozott valamivel feldobni a monacói futamot, a négyszeres világbajnok így reflektált: „Igen, természetesen, megértem. De nem hiszem, hogy működött.”

Amikor pedig a Sky Sports F1 riportere további ötleteket érintve felvetette, hogy meg lehetne határozni a bokszkiállások „ablakát”, Verstappen már humoros-abszurd példákkal állt elő: „Oké, de akkor őszintén, már majdnem Mario Kart-oznánk. Fel kellene szerelni pár dolgot még az autóra, talán még banánokat is dobálhatnánk. Nem tudom… csúszós aszfalt!”

f1-verstappen-redbull-monaco-2

 

A negyedik hely volt a maximum

Ami egyébként a saját teljesítményüket és a negyedik helyet illeti, a Red Bull pilótája úgy érzi, a taktikával és mindennel együtt kihozták a lehetőségeikből a maximumot:

„Nem volt veszítenivalóm. Nagy volt a különbség mögöttem, szóval… Mint mondtam, akár négy kiállást is csinálhattam volna, akkor is ugyanazt a pozíciót szereztem volna meg. De ilyen Monaco, az időmérő szuper fontos, és általában ha semmi rossz nem történik, nemigen lépsz előre, és ha csak sima kerékcserék vannak, akkor őrzöd a pozíciót, és pontosan ez is történt.”

„Nem hiszem, hogy egyébként meglett volna a tempónk ahhoz, hogy harcoljunk az előttünk lévő srácokkal, mert valahányszor próbáltam velük maradni, kissé túlságosan is koptak és szemcsésedtek a gumijaim. Úgyhogy határozottan a negyedik hely volt a maximum, amit elérhettünk ma.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: