Hiába a kétkiállásos szabály, az élboly küzdelmét ez nem zavarta meg a Formula-1-es Monacói Nagydíjon: Lando Norris a pole-ból indulva nyert, így idei második győzelmét aratta. Charles Leclerc és Oscar Piastri fért még fel a dobogóra, utóbbi előnye három pontra olvadt a vb-összetettben a csapattárssal szemben.

Max Verstappen a végsőkig kivárt a második cseréjével, de maradt neki a negyedik hely és plusz három pont lemaradás, míg Lewis Hamilton jött be ötödiknek. A Racing Bulls és a Williams ellenben feltartásos taktikát alkalmazva kettős pontszerzésnek örülhetett, közéjük mindezek haszonélvezőjeként Esteban Ocon férkőzött még be a Haasszal. A Mercedes viszont top 10-en kívül ragadt.
Így zajlott a futam
Lando Norris a pole-ból rajtolva egy kemény füstölős fékezés ellenére is megőrizte a vezetést Charles Leclerc, Oscar Piastri és Max Verstappen előtt. Az első kanyarokat még megúszta a mezőny, viszont a kör felénél Gabriel Bortoleto a korlátnak csapta a Stake-et, ami miatt VSC-fázis lépett életbe.
Ezt Pierre Gasly, Yuki Tsunoda és Oliver Bearman használta ki az első kerékcseréjére, az Alpine franciájának azonban nem sokáig tartott utána a versenye: az alagútból kijövet Tsunodát találta el hátulról, amitől kitört a bal első kereke, feladni kényszerült a futamot.

Az elejéből Isack Hadjar nyitotta a bokszkiállások sorát, sőt a Racing Bulls franciája pár kör alatt megejtette mindkét cseréjét – mivel a csapattárs Liam Lawson feltartotta a 9. helytől hátrafelé a bolyt, így meg is őrizte a pozíciót.
Hamarosan reagált az első cseréjével Lewis Hamilton, majd sorban Norris, Piastri és Leclerc, így a kemény gumikon induló Verstappen találta magát az élen a McLarenek és a Ferrarik előtt. A címvédő sem húzta azonban sokkal tovább, így ezt követően visszaállt a Norris, Leclerc, Piastri, Verstappen, Hamilton sorrend az első öt helyen.
A top 10 második felében volt azért fordulat: a táv felénél jártunk, amikor Fernando Alonso állt félre a hatodik helyről a füstölgő Aston Martinjával. Közben pedig a Williams is eljászotta a „Lawson-taktikát”: Carlos Sainz tartotta fel a mögötte haladókat, majd pedig miután Alexander Albon letöltötte a két kerékcseréjét, helyet cseréltek és a thai pilóta adott teret a spanyolnak.

Ez utóbbit aztán már nem győzte idegekkel a két Mercedes, amely az időmérős blama után teljesen beszorult a top 10-en kívüli bolyba: George Russell a sikánt átvágva ment el Albon mellett, bevállalva akár egy büntetést is – csakhogy abból végül a vártnál súlyosabbat, áthajtásost kapott a brit, így Andrea Kimi Antonelli a hasonló manővere után már inkább visszaengedte a Williamst.
Közben az 50. kör környékén megérkeztek másodszor a bokszba a McLarenek és a Ferrarik is, akik között maradt a sorrend, Verstappen viszont ismét elnyújtotta az etapját, így újfent az első helyre került – igaz, Norrisék hamar utolérték. A Red Bullnál a legvégéig kivártak a második kiállással, de nem jött megszakítás, így végül a negyedik pozíció lett az övé.
Merthogy Norris megnyerte a futamot: idei második győzelmét aratta a brit, aki ezzel három pontra visszazárkózott Piastrira. Leclerc a második, Piastri a harmadik helyen, majd jött Verstappen és Hamilton. A már körhátrányban beérő Hadjar a Racing Bulls remek taktikájával a hatodik, Esteban Ocon is a haszonélvezője lett mindennek a hetedik helyen Lawson előtt, a pontszerzők sorát pedig a Williams-duó tette teljessé.
A futam végeredménye:
| 1. | Lando Norris | McLaren/Mercedes | |
| 2. | Charles Leclerc | Ferrari | 3.131 |
| 3. | Oscar Piastri | McLaren/Mercedes | 3.658 |
| 4. | Max Verstappen | Red Bull/Honda RBPT | 20.572 |
| 5. | Lewis Hamilton | Ferrari | 51.387 |
| 6. | Isack Hadjar | Racing Bulls/Honda RBPT | 1 kör |
| 7. | Esteban Ocon | Haas/Ferrari | 1 kör |
| 8. | Liam Lawson | Racing Bulls/Honda RBPT | 1 kör |
| 9. | Alexander Albon | Williams/Mercedes | 2 kör |
| 10. | Carlos Sainz | Williams/Mercedes | 2 kör |
| 11. | George Russell | Mercedes | 2 kör |
| 12. | Oliver Bearman | Haas/Ferrari | 2 kör |
| 13. | Franco Colapinto | Alpine/Renault | 2 kör |
| 14. | Gabriel Bortoleto | Sauber/Ferrari | 2 kör |
| 15. | Lance Stroll | Aston Martin/Mercedes | 2 kör |
| 16. | Nico Hülkenberg | Sauber/Ferrari | 2 kör |
| 17. | Yuki Tsunoda | Red Bull/Honda RBPT | 2 kör |
| 18. | Kimi Antonelli | Mercedes | 3 kör |
| Fernando Alonso | Aston Martin/Mercedes | Kiesett | |
| Pierre Gasly | Alpine/Renault | Kiesett |