DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. január 15. szerda
F1

Csak a kör egy részén működik a C6-os gumi?

Lehet, hogy túlságosan lágynak bizonyul az utcai pályákra szánt új keverék: az F1 gumigyártója szerint át kell gondolniuk, hova vihetik el a legpuhább konstrukciót.

Korábban már írtunk róla, hogy a Pirelli a 2025-ös Formula-1-es szezonra egy új, az eddigieknél lágyabb keveréket is felvesz a gumikínálatába. A C6-os abroncsokat külön az utcai pályák egyedi igényeihez tervezték, s az elképzelés arról szólt, hogy Monacóban, Montrealban, Szingapúrban és Las Vegasban használhatják majd a csapatok.

A C6-ost a keddi gumiteszten is kipróbálhatták az F1-es alakulatok Abu Dhabiban – a cég közleménye szerint a harmadik helyezett George Russell például azon érte el a legjobb eredményét –, a visszajelzések alapján viszont ezen a helyszínen lehet, hogy túl lágy a konstrukció: Mario Isola szerint ugyanis már az utolsó szektorra jelentős volt az abroncsok teljesítményének visszaesése.

„A C6-os gumi jól működött néhány csapatnak, vagy kicsit jobban, mint a C5-ös, de másoknál hasonlóan. Úgy érződött, hogy jól működik a pálya első részén, a harmadik szektorban azonban, ahol komoly kigyorsítási tapadásra van szükséged, már az első körtől kezdve jelentős a kopás” – magyarázta a gumigyártó F1-es főnöke.

f1-aston-teszt-gumi



„Ha ezt megerősítjük az adatokból, az azt jelenti, hogy át kell gondolnunk, mely versenyekre fogjuk választani a C6-ost” – tette hozzá Isola. „Az eredeti ötlet Monaco, Montreal, Szingapúr és Las Vegas volt, de meg kell néznünk az adatokat, meg kell néznünk, hogyan teljesítettek idén a C5-ösök, és aztán döntünk 2025-re.”

Arra a kérdésre, hogy jelentősebb-e a kopás mértéke az új lágy keveréknél, mint várták, Isola így felelt: „Nehéz pontosan megérteni ezt, mert csak néhány alkalommal volt tesztelve a C6-os. Szóval Abu Dhabi fontos volt számunkra, hogy megértsük, mennyire lágy is a keverék, és úgy fest, jó a kör egy részére, de talán nem elég ahhoz, hogy ide a C6-ost válasszuk.”

 

Amiben előrelépést jelentenek a 2025-ös F1-es gumik

Bár tehát a C6-os abroncsok kapcsán vannak még kérdőjelek, hogy nem sikerültek-e túl lágyra, Isola szerint más tekintetben hasznosnak és pozitívnak bizonyult az Abu Dhabiban rendezett gumiteszt a 2025-ös kínálat szempontjából:

„Magasabb hőmérsékleten futottak, szóval az a tény, hogy a túlmelegedés hasonló volt, jó hír, hiszen ez azt jelenti, hogy összehasonlítható körülmények között valószínűleg kisebb a mértéke. A kopás kisebb. Ez egy másik tényező, amin javítani akartunk, mivel idén volt némi szemcsésedés, és ezt csökkenteni akarjuk.”

„Emellett mind az öt keveréket teszteltük, és a közöttük lévő különbségek elég jól eloszlanak. A C2 közelebb van a C3-ashoz, és többé-kevésbé fél másodperc van a keverékek között” – tette hozzá a Pirelli szakembere.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: