Korábban már írtunk róla, hogy a Pirelli a 2025-ös Formula-1-es szezonra egy új, az eddigieknél lágyabb keveréket is felvesz a gumikínálatába. A C6-os abroncsokat külön az utcai pályák egyedi igényeihez tervezték, s az elképzelés arról szólt, hogy Monacóban, Montrealban, Szingapúrban és Las Vegasban használhatják majd a csapatok.
A C6-ost a keddi gumiteszten is kipróbálhatták az F1-es alakulatok Abu Dhabiban – a cég közleménye szerint a harmadik helyezett George Russell például azon érte el a legjobb eredményét –, a visszajelzések alapján viszont ezen a helyszínen lehet, hogy túl lágy a konstrukció: Mario Isola szerint ugyanis már az utolsó szektorra jelentős volt az abroncsok teljesítményének visszaesése.
„A C6-os gumi jól működött néhány csapatnak, vagy kicsit jobban, mint a C5-ös, de másoknál hasonlóan. Úgy érződött, hogy jól működik a pálya első részén, a harmadik szektorban azonban, ahol komoly kigyorsítási tapadásra van szükséged, már az első körtől kezdve jelentős a kopás” – magyarázta a gumigyártó F1-es főnöke.
„Ha ezt megerősítjük az adatokból, az azt jelenti, hogy át kell gondolnunk, mely versenyekre fogjuk választani a C6-ost” – tette hozzá Isola. „Az eredeti ötlet Monaco, Montreal, Szingapúr és Las Vegas volt, de meg kell néznünk az adatokat, meg kell néznünk, hogyan teljesítettek idén a C5-ösök, és aztán döntünk 2025-re.”
Arra a kérdésre, hogy jelentősebb-e a kopás mértéke az új lágy keveréknél, mint várták, Isola így felelt: „Nehéz pontosan megérteni ezt, mert csak néhány alkalommal volt tesztelve a C6-os. Szóval Abu Dhabi fontos volt számunkra, hogy megértsük, mennyire lágy is a keverék, és úgy fest, jó a kör egy részére, de talán nem elég ahhoz, hogy ide a C6-ost válasszuk.”
Amiben előrelépést jelentenek a 2025-ös F1-es gumik
Bár tehát a C6-os abroncsok kapcsán vannak még kérdőjelek, hogy nem sikerültek-e túl lágyra, Isola szerint más tekintetben hasznosnak és pozitívnak bizonyult az Abu Dhabiban rendezett gumiteszt a 2025-ös kínálat szempontjából:
„Magasabb hőmérsékleten futottak, szóval az a tény, hogy a túlmelegedés hasonló volt, jó hír, hiszen ez azt jelenti, hogy összehasonlítható körülmények között valószínűleg kisebb a mértéke. A kopás kisebb. Ez egy másik tényező, amin javítani akartunk, mivel idén volt némi szemcsésedés, és ezt csökkenteni akarjuk.”
„Emellett mind az öt keveréket teszteltük, és a közöttük lévő különbségek elég jól eloszlanak. A C2 közelebb van a C3-ashoz, és többé-kevésbé fél másodperc van a keverékek között” – tette hozzá a Pirelli szakembere.