A hagyományoknak megfelelően a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj utáni kedden került sor az egyszerre gumi- és újonctesztként is funkcionáló egynapos kollektív gyakorlásra: a csapatok egyik autójukkal a Pirelli munkáját segítették a 2025-ös abroncsok próbálgatásával, a másikba pedig egy fiatal újoncot kellett ültetniük, aki legfeljebb két F1-es nagydíjon indult (ezért nem jöhetett szóba a Haasnál az idén háromszor beugró Oliver Bearman).
A legnagyobb figyelem természetesen nem a köridőkre, hanem a csapatot váltó és a debütáns versenyzőkre irányult. Mindenekelőtt az első williamses köreit már hétfőn egy filmforgatási nap keretein belül teljesítő, ma 146 körig jutó Carlos Sainzra, aki nem kezdett rosszul új alakulatával: délelőtt még vezetett is, végül pedig csupán volt csapattársa, a ferraris Charles Leclerc előzte meg őt az eredménylistán egy tizeddel – jóllehet, a monacói 1:23,5-ös köre is egy másodperccel elmaradt a szombati pole-időtől.
A második legjobb csapatváltó Nico Hülkenberg lett, aki a nap negyedik leggyorsabb körét repesztette a Sauber színeiben. A német elé néhány századdal George Russell fért be a Mercedesszel, akinek új csapattársa, Andrea Kimi Antonelli végzett legelőrébb az újoncok közül: az olasz annak ellenére zárt ötödik idővel, hogy a délelőtti etapot még kihagyta, mivel még mindig nem gyógyult fel teljesen az influenzából, amely miatt az F2-es idényzárót sem tudott rajthoz állni (az első órákban így Frederik Vesti vezette a W15-öst).
Antonelli mögött további fiatalok sorakoztak a Visa RB-nél lehetőséget kapó Ayumu Iwasa, a McLarennél autóba ülő IndyCar-menő, Pato O’Ward, az Alpine-nál a hétvégén már debütáló 2025-ös pilóta, Jack Doohan, valamint a franciák által teszt- és tartalékversenyzőnek leigazolt F2-es bronzérmes Paul Aron révén. A top 10-et pedig épp az enstone-i gárdát elhagyó Esteban Ocon tette teljessé a Haasszal.
Említést érdemel a Red Bull Racinggel tesztelő páros is, hiszen Yuki Tsunoda hosszú évek után most kapott először lehetőséget a nagycsapattól. A japán a 17. helyen zárt, két hellyel az F2-es ezüstérmes Isack Hadjar mögött, akinek esélye lehet egy 2025-ös ülésre az energiaitalosok második számú alakulatánál, akár épp Tsunoda mellett. A Formula-2 újdonsült bajnoka, Gabriel Bortoleto 18. lett a Sauber színeiben.
A 2024-es esztendő ezzel lezárult a Formula-1 számára, legközelebb jövő február 26-tól 28-ig láthatjuk pályán az autókat és a versenyzőket a bahreini előszezoni teszten, míg az idény március 14-16-án startol az Ausztrál Nagydíjjal Melbourne-ben.
A tesztnap végeredménye:
Pilóta | Csapat | Köridő | Hátrány | Megtett kör | |
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:23.510 | 134 | |
2. | Carlos Sainz | Williams | 1:23.635 | 0.125 | 146 |
3. | George Russell | Mercedes | 1:23.789 | 0.279 | 134 |
4. | Nico Hulkenberg | Stake | 1:23.859 | 0.346 | 113 |
5. | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:23.873 | 0.363 | 62 |
6. | Ayumu Iwasa | RB | 1:24.100 | 0.590 | 110 |
7. | Pato O'Ward | McLaren | 1:24.222 | 0.712 | 116 |
8. | Jack Doohan | Alpine | 1:24.268 | 0.758 | 137 |
9. | Paul Aron | Alpine | 1:24.275 | 0.765 | 121 |
10. | Esteban Ocon | Haas | 1:24.305 | 0.795 | 119 |
11. | Luke Browning | Williams | 1:24.375 | 0.865 | 105 |
12. | Ryo Hirakawa | Haas | 1:24.435 | 0.925 | 133 |
13. | Liam Lawson | RB | 1:24.440 | 0.930 | 159 |
14. | Arthur Leclerc | Ferrari | 1:24.576 | 1.066 | 68 |
15. | Isack Hadjar | Red Bull | 1:24.632 | 1.122 | 125 |
16. | Lando Norris | McLaren | 1:24.678 | 1.168 | 84 |
17. | Yuki Tsunoda | Red Bull | 1:24.689 | 1.179 | 127 |
18 | Gabriel Bortoleto | Stake | 1:24.738 | 1.228 | 130 |
19. | Oscar Piastri | McLaren | 1:24.838 | 1.328 | 72 |
20. | Jak Crawford | Aston Martin | 1:24.997 | 1.487 | 109 |
21. | Felipe Drugovich | Aston Martin | 1:25.010 | 1.504 | 146 |
22. | Frederick Vesti | Mercedes | 1:25.159 | 1.649 | 55 |
23. | Antonio Fuoco | Ferrari | 1:25.238 | 1.728 | 73 |