DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

A két tényező, ami kell a Red Bull feltámadásához

Helmut Marko optimista: szerinte ha Max Verstappen újra nyerni kezd, fordíthatnak az F1-es vb menetén – és azt is tudja, mire van szükségük ehhez.

Nyoma sincs már a Red Bull tavaly és idei év elején látott dominanciájának a Formula-1-ben: immár a McLaren tűnik az etalonnak az autók versenyképességét tekintve, s a konstruktőri világbajnokságban már át is vették a wokingiak a vezetést, míg egyéniben Max Verstappen előnye folyamatosan csökken Lando Norrisszal szemben – igaz, az 52 pontos távolság még mindig tetemesnek mondható.

f1-verstappen-szingapur-redbull-1_1



A Red Bull részéről el is ismerik, hogy tévútra mentek, Christian Horner szerint ráadásul már tavaly rossz irányba indultak el a fejlesztésekkel. A csapatvezető az idei Olasz Nagydíjat nevezte mélypontnak, azóta azonban némileg javulni látszottak: Sergio Perez Bakuban szerezhetett volna dobogót az utolsó előtti körös Carlos Sainz-baleset nélkül, míg Verstappen Szingapúrban második lett.

Az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója, Helmut Marko szerint azonban újra győzniük kell ahhoz, hogy megmaradjanak Verstappen esélyei – méghozzá még legalább kétszer. A szakember a SpeedWeek.com hasábjain vezetett rovatában bizakodó hangot ütött meg ennek kapcsán, és azt is leírta, mire van mindehhez szükségük:

„Szingapúrban Lando Norris erős tempót mutatott, és 52 pontra csökkentette a hátrányát Max Verstappennel szemben. A konstruktőri világbajnokságban a McLaren 41 pontra növelte az előnyét a Red Bull Racing előtt.”

f1-verstappen-szingapur-redbull-2_1

„Jelentősen javulnunk kell ahhoz, hogy megfordítsuk a dolgokat, és optimista vagyok, hogy újra erősebbek leszünk Austinban. Amint Max újra elkezd futamokat nyerni, rendszerint Sergio Perez is szintet lép, és akkor az egész helyzet másképp nézhet majd ki.”

„De ahhoz, hogy ezt elérjük, szélesebb működési tartomány kell az autónknak, nem engedhetjük meg azt, hogy csak egy nagyon szűk tartományban működjön. És kell a szükséges tempó is. Szóval ez az a két tényező, és bízunk a mérnökeinkben, hogy ezt elérhetjük.”

„A teljesítményt viszont a pályán is meg kell mutatnunk, nemcsak a szimulációk során. Korábban a szimuláció és a valóság közötti eltérés volt az egyik oka annak, hogy a rossz irányba mentünk el” – mutatott rá a Horner által is említett jelenségre Marko.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: