DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

„Azok sem értik a gumikat, akik készítik” – Russell beleszállt a Pirellibe

Komoly beszélgetésekre van szükség a gumigyártóval a Mercedes pilótája szerint: a saját kétarcú bakui F1-es futamát hozta fel példaként.

George Russell az ötödik helyről indulva jó úton járt afelé, hogy az őt a start után elkapó Max Verstappent visszaelőzve ugyanabban a pozícióban érjen célba, aztán viszont Carlos Sainz és Sergio Perez ütközése révén ölébe hullott egy dobogó a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon.

A futam után a brit a szerencséje és a Mercedesre váró munka mellett azonban még egy dologról hosszan beszélt: a gumik kiszámíthatatlan viselkedéséről. A saját kétarcú futamával illusztrálta, mi a probléma a Pirelli termékeivel, mivel a közepes keveréken rossz volt a tempója, a keményeken viszont szárnyalt:

f1-russell-mercedes-baku-2



„Nagyon furcsa verseny volt. A futam első felében másfél másodperccel lassabbak voltunk. Az utolsó 20 körben aztán egy másodperccel gyorsabb voltam Oscarnál és Leclerc-nél, három tizeddel pedig Maxnál, Checónál és Carlosnál” – nyilatkozta az F1 TV-nek Russell.

„Ugyanaz a pálya, ugyanaz a versenyző, ugyanaz az autó, csak sárgáról fehér oldalfalú gumikra váltunk. Hogy őszinte legyek, valójában igencsak dühítő, hogy ez ennyit változik. És nemcsak a Mercedesről van szó, hanem minden csapatról és pilótáról. Egyik edzésen gyors vagy, a másikon nem. És csak egy dolog változik a képletben.”

„Úgy gondolom, még azok sem értik a gumikat, akik készítik őket. Szerintem komoly beszélgetéseket kell folytatnunk valószínűleg újra arról, mi történik, mert 2000 ember dolgozza ki a belét, hogy a leggyorsabb autóval rendelkezzünk, és húsz körön át a futam során olyan autónk volt, amellyel kényelmesen a győzelemért lehetne harcolni, másik húsz körben viszont olyan, amelyikkel talán még a pontszerzők közé sem kellene bekerülnünk.”

f1-russell-mercedes-baku

„És az egyetlen különbséget a gumik jelentik. És ez így nem elég jó, tényleg” – összegzett a brit pilóta, aki az FIA dobogósoknak tartott sajtótájékoztatóján is előhozta a témát, amikor a futam fő tanulságairól kérdezték őt:

„Nem értjük, mi történt a versenyen. Az utolsó etapban olyan autónk volt, amely képes lett volna megnyerni a versenyt, az első etapban viszont a top 10-et sem érdemeltük volna meg. És az egyetlen különbség a gumi.”

„Nem mi vagyunk az egyetlen csapat, akik erről beszélnek, rendkívül frusztráló mindannyiunk számára, hogy olykor nem értjük a változást például egy Q1-es és Q2-es edzés között, vagy egyik etapról a másikra.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: