Tendencia az Aston Martin szezonjában, hogy (éppen ellentétesen, mint tavaly) az AMR24 jobban teljesít időmérőn, mint futamon. Példa erre Fernando Alonso negyedik rajtkockája Szaúd-Arábiában, ötödik rajthelye Japánban vagy a harmadik startpozíció a kínai sprinten – a három futamban közös, hogy az ígéretes kezdőpozíciót nem tudta behozni a végén.
„Még nem vagyunk ilyen erős pozícióban, főleg versenykörülmények között, ahol negyedik-ötödik erőnek számítunk. Azért küzdünk, hogy jobbak és jobbak legyünk, a mai eredmény is ezt mutatja. Büszke vagyok mindenkire a csapatban, hogy sosem adjuk fel” – mondta az időmérőt követő FIA-sajtótájékoztatón a harmadik helyezettként részt vevő Alonso.
„Nehéz futamra számítok: lassabbak vagyunk a Ferrarinál, a McLarennél és talán a Mercedesnél is, mégis gyakran előttük végzünk az időmérőn. Viszont csak a futamon derül ki, hogy milyen gyorsan érnek utol, hány körön keresztül védhetjük a pozíciót. Az első négy futamon ez történt, ezért nem hiszem, hogy ez az ötödik különbözni fog. Nehéz versenyre számítok, de nem kérhetünk bocsánatot azért, mert túl gyorsak vagyunk az időmérőn, élni fogunk vele” – beszélt arról, hogy a Kínai Nagydíj a védekezésről fog szólni.
Nem számít, hogy második vagy harmadik rajtkocka
Az Aston Martin becslése szerint Alonso két tizedmásodpercet veszített a Q3-as gyorskörön elkövetett hibával, a különbség a második Sergio Perezhez képest kisebb volt ennél. A spanyol azonban nem tulajdonít jelentőséget annak, hogy az első sorból is indulhatott volna, hiszen nem a Red Bullokkal küzd.
„Gondoltam, hogy szoros lesz Checóval, de nem sokat számít a második vagy harmadik hely, mert abszolút nem ez a valós pozíciónk holnapra. A hetedik-nyolcadik-kilencedik hely a természetes helyünk a rangsorban, ahol megláthatjuk a kockás zászlót. Viszont idén extrém jól kvalifikálunk, és élni fogunk ezzel a helyzettel” – fejtegette Alonso. Elmondta, a pálya két oldala között nincs olyan nagy jelentősége a rajtpozíciónak, és szombat reggel a harmadik helyről sikerült már jól elrugaszkodnia.
Az időmérő után Alonso beszélt már arról, hogy az első kanyarkombinációt elrontva felmerült benne, fel kellene adnia a kört. A sajtótájékoztatón részletesen is elmondta, hogyan döntötte el, hogy mégiscsak befejezi az utolsó próbálkozást:
„Nagyon jó kör volt, de nem tökéletes. Az egyes-kettes kanyar meredek pillanat volt, elveszítettem az irányítást az autó felett, a harmadikban pedig arra gondoltam, jobb lenne-e félbehagyni ezt a kört és bejönni, vagy inkább folytatni kellene. Arra gondoltam, a 6-os kanyarban megpróbálok nagyon mélyet fékezni, hogy visszanyerjem ezt a hátrányt. Szereztem itt egy tizedet, ezért gondoltam, folytassuk, aztán még egy tizedet a 9-10-es kanyarban, ekkor pedig eldöntöttem, megcsinálom már az utolsó két kanyart. Nagy szükség volt erre, hiszen nagyjából hat autó volt két tizeden belül, és mi vagyunk ennek a csoportnak az elején. Elégedett vagyok a kvalifikációval, az ilyen körök nagyon biztatóak a jövőre nézve” – részletezte Q3-as körének mozzanatait Alonso.
Nem ért egyet a sprinten kapott büntetéssel
Az Aston Martin kétszeres világbajnokának vétkességét állapították meg a stewardok, ezért egy furcsa büntetést szabtak ki rá: tíz másodpercet adtak hozzá versenyidejéhez, annak ellenére, hogy Alonso nem ért célba a sprinten (azonban a 20. helyen értékelték). Három büntetőpontot is kapott, ami fájóbb számára, hiszen Ausztráliában már kiosztottak neki hármat, így jelenleg hatnál tart, melyek csak egy év múlva évülnek el.
„Ma reggel kaptam egy büntetést, amivel nem értek egyet. De övék a hatalom, hogy megtegyék, amit helyesnek gondolnak. Nekünk el kell fogadnunk és tovább kell lépnünk” – kommentálta Alonso a sajtótájékoztatón.
Az elhangzottakat követően az Aston Martin nemsokára rablóból pandúr lett, mivel megóvták az időmérő eredményét, éppen Sainz miatt, aki a csapat gyanúja szerint balesetét követően szabálytalanul folytatta a Q2-t.