A néhány héttel ezelőtti Formula-1-es USA Nagydíjon vetette be jelentős fejlesztési csomagját a Haas. Az azóta eltelt három forduló alapján azonban nem igazán mutatott mást képet az amerikai istálló teljesítménye, mint addig: az időmérőkön egy körön olykor vannak biztató villanások, de a futamokon továbbra is borzalmasan koptatja az autó abroncsokat.
A hétvégi Las Vegas-i Nagydíjon azonban két különböző verziójú autóval áll rajthoz Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen. A német ugyanis visszatér az Austin előtti, régebbi aerodinamikai specifikációhoz.
Ám mint ahogy Günther Steiner, a Haas F1-es csapatfőnöke rámutatott: mindezt nem azért lépik meg, hogy összehasonlító teszteket végezhessenek a két változat közül, hanem szimplán azért, mert Hülkenberg jobban érezte magát a korábbi specifikációjú versenygép volánjánál.
„A fő oka ennek az, hogy Nico úgy érzi, számára jobban fekszik a régebbi specifikáció, míg Kevinnél pont az ellenkezője igaz. Úgy döntöttünk, megadjuk nekik, amit akarnak: két verseny van hátra, nincs mit veszítenünk, szóval megpróbáljuk megtenni, amit tudunk” – idézi Steiner szavait a Motorsport.com portál.
„Beszélhetnénk itt arról, hogy adatokat gyűjtünk, de van elég adatunk. Ez a döntés azon alapszik mindenekelőtt, hogy mit szeretnek jobban a versenyzők. Ez komfortosabb helyzetbe hozza őket azáltal, hogy a lehető legelégedettebbek lehetnek az autóval.”
Értik a problémát, de…
Steiner arról is beszélt, hogy mint azt már több szereplő is elmondta, Las Vegasban elsősorban a gumik felmelegítése jelenti majd a fő kihívást, hiszen alacsonyak lesznek a hőmérsékletek, ráadásul az aszfalt minősége is ismeretlen még számukra – viszont ahogy megjegyezte, a gumikopásuk nem lehet rosszabb, mint bő egy hete Brazíliában.
Merthogy a Haas fő gyengesége továbbra is a gumikopás, Steiner szerint viszont már értik a problémát, csak azt meg is kell oldaniuk 2024-re – mindez pedig az autó csúszkálására vezethető vissza szerinte:
„Kezdjük érteni, mi nem működik, de úgy gondolom, meg is kell oldanunk. Tudjuk, mire lenne szükségünk aerodinamikai fronton, de azt nyilván meg is kell csinálnunk. Jó irányba haladunk a szélcsatornában, remélem. A következő évre orvosolni is fogjuk ezt, meg fogjuk érteni a felni hűtését.”
„Jelenleg már nincs komolyabb problémánk a karkasz hőmérsékletével, csak a csúszkálások miatt túlmelegszik a gumi felülete. Apránként kiismerjük ezeket, de azt nem csinálhatjuk a végtelenségig, eredményeket is hoznunk kell. Legalább csinálunk valamit, mivel a másik autó egyszerűen nem működött.”