Ma már nyoma sem volt a pénteki ítéletidőnek, így tiszta körülmények között kezdhették meg a sprintszétlövést a mezőny tagjai, mely a hírek szerint elképzelhető, hogy az utolsó szombat délelőtti „sprintidőmérő” volt.
SQ1
Az első gyorskörök után Sainz vezetett Hamilton, Verstappen és Russell előtt, az ötödik helyen pedig a tavaly itt pole-t szerző Magnussen következett. A két Red Bull között volt egy kis félreértés, de igazán sokat egyikük sem veszített ezen.
Az utolsó gyorskörök előtt Stroll, Zhou, Albon, Tsunoda és Sargeant állt kieső helyen, de a tegnapi tapasztalatoknak megfelelően mind a húsz versenyző pályára gördült. Végül egy baleset vetett véget az SQ1-nek: Esteban Ocon csapódott falnak a Curva del Sol kijáratánál, s mivel a piros zászló előtt pár másodperccel Tsunoda javítani tudott, épp a francia lett az, aki számára véget ért a szétlövés.
Big shunt as Esteban Ocon gets an oversteer mid corner and slide into Fernando Alonso at F1 Brazil Sprint qualifying at Interlagos…
— Opinionated Fan (@OpinionatedSF19) November 4, 2023
The FIA stewards to investigate after the session#F1 #F1Sprint #BrazilGP
(Credit @F1 TV) pic.twitter.com/KMDldHCvGa
A balesetet az váltotta ki, hogy a 3-as kanyarban Ocon el akart menni a lassú tempóban haladó Alonso mellett, és a két autó egyszerre mozdult meg: a spanyol egy kicsit befelé húzta a kormányt épp akkor, amikor Ocon megcsúszott, így az Aston Martin bal első és az Alpine jobb hátsó kereke összeért egymással.
SQ2
Az SQ2 késve kezdődött a baleset helyszínének eltakarítása és helyreállítása miatt, miközben az Aston Martinnál azon igyekeztek, hogy rendbe tegyék Alonso sérült autóját, de sok reményt nem lehetett fűzni ehhez, hiszen a spanyol overálját levetve, fancsali ábrázattal beszélgetett a garázs oldalában honfitársával, Pedro de la Rosával.
A csapatok hosszabb szünetre készültek, Russell ki is szállt az autóból, az FIA közlése szerint a gumifal javítása miatt lett ekkora a csúszás. Végül a baleset után csaknem fél órával, magyar idő szerint 15:40-kor folytatódott a szétlövés az SQ2-vel.
A második etapot a két Red Bull kezdte a legjobban közepes keverékeken Verstappen másfél tizedes előnyben állt a Ferrarikkal és csapattársával szemben, a többi rivális előtt pedig 2-5 tized volt a fórja. Kellemes meglepetést jelentett a Haas, akik a két Mercedes előtt, Norrist közrefogva a 6. és a 8. helyen várták az utolsó menetet – igaz, mindenki használt gumikon futotta a körét.
A két AlphaTauri, Gasly és Bottas csak egy mért körre készült, Alonso autóját pedig nem sikerült időben összerakni. Sorrendben Bottas, Tsunoda, Ricciardo és Gasly is bejutó időt futott – ezzel Bottas már ki is csúszott –, majd jött a két Mercedes és Norris, és miután mindannyian megoldották a feladatot, végül Gasly és Bottas mellett a két Haas esett ki, akik egyaránt egy tizeden belül voltak a még éppen bejutó Tsunodához képest. Norris a két Red Bull és Ricciardo előtt nyerte az SQ2-t.
SQ3
Nem siették el a kezdést a versenyzők a nyolcperces harmadik szakaszban, s miután három perc is lepörgött úgy, hogy senki nem mozdult ki a garázsból, biztossá vált, hogy mindenkinek csak egyetlen mért köre lesz.
Aztán szűk négy perccel a vége előtt mindenki nekiindult, új lágy keveréket Norris, Verstappen, Ricciardo és Tsunoda rakott fel, valamint a Mercedesek, akik utoljára hagyták el a bokszot, míg Verstappen a kijáraton mutatott be több előzést…
A holland lila első szektorral jelezte, hogy ma is meg óhajtja szerezni a rajtelsőséget, de a másodikban nem tudott gyorsabb lenni Norrisnál, és végül ki is kapott a brittől. Perezen volt a sor, hogy megmentse a Red Bull becsületét, de nem sikerült: Lando Norris szerezte meg a sprint rajtelsőségét a két Red Bull előtt!
Perezt a két Mercedes követte, majd az AlphaTaurik és a Ferrarik következtek Tsunoda, Leclerc, Ricciardo, Sainz sorrendben, Piastri pedig csak a tizedik helyen végzett.
A sprintszétlövés végeredménye
Hely | Pilóta | Autó | Idő |
1. | Lando Norris | McLaren–Mercedes | 1:10,622 |
2. | Max Verstappen | Red Bull–Honda RBPT | 1:10,683 |
3. | Sergio Perez | Red Bull–Honda RBPT | 1:10,756 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:10,857 |
5. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:10,940 |
6. | Yuki Tsunoda | AlphaTauri–Honda RBPT | 1:11,019 |
7. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:11,077 |
8. | Daniel Ricciardo | AlphaTauri–Honda RBPT | 1:11,122 |
9. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:11,126 |
10. | Oscar Piastri | McLaren–Mercedes | 1:11,189 |
11. | Kevin Magnussen | Haas–Ferrari | 1:11,727 |
12. | Nico Hülkenberg | Haas–Ferrari | 1:11,752 |
13. | Pierre Gasly | Alpine–Renault | 1:11,822 |
14. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo–Ferrari | 1:11,872 |
15. | Fernando Alonso | Aston Martin–Mercedes | - |
16. | Esteban Ocon | Alpine–Renault | 1:12,388 |
17. | Lance Stroll | Aston Martin–Mercedes | 1:12,482 |
18. | Zhou Guanyu | Alfa Romeo–Ferrari | 1:12,497 |
19. | Alexander Albon | Williams–Mercedes | 1:12,525 |
20. | Logan Sargeant | Williams–Mercedes | 1:12,615 |