DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 4. hétfő
F1

Korábban is utaltak jelek az F1-es Red Bull gyengeségére?

Christian Horner csapatvezető szerint már több előző helyszínen is megmutatkozott, mi lehet a 2023-as konstrukciójuk gyenge pontja.

Váratlanul bezuhant a Red Bull teljesítménye a múlt hétvégi Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon: az addig az összes versenyt megnyerő istálló pilótái a Q3-ba sem jutottak be, s végül egy-egy ötödik és nyolcadik hellyel távozott a Max Verstappen, Sergio Perez duó. A suzukai pénteki edzésen után azonban úgy fest, ez csak egyszeri kisiklás volt a bikák részéről.

f1-verstappen-redbull-szing-2



Adja magát persze a kérdés, hogy minek volt ez köszönhető. Azt a Red Bull határozottan tagadta, hogy a Szingapúrban életbe lépett, a szárnyak hajlékonyságával kapcsolatban szigorító technikai direktíva állna a háttérben – és ezt a Japánban eddig látottak is alátámasztják.

Paul Monaghan vezető mérnök és Christian Horner csapatvezető elsősorban beállítási problémákkal magyarázta a múlt heti küszködést. Mivel az RB19 egyik erőssége, hogy  viszonylag magasra állított hasmagassággal, lágy felfüggesztés mellett képes nagy szívóhatást generálni és pattogás nélkül közel kerülni az aszfalthoz, ez az egyenlet felületű aszfaltokon visszaüthet.

Monaghan ugyanakkor utalást tett arra is, hogy valami olyasmi is a gondjaik mögött állt, amely „veleszületetten” ott van az idei Red Bullban. Horner Suzukában világított rá, hogy a rövid kanyarok jelentik a 2023-as konstrukciójuk Achilles-sarkát, s ez már a szezon korábbi részében is megmutatkozott:

f1-verstappen-redbull-szing-1

„Egyértelmű, hogy ha megnézzük például a monacói versenyt, Fernando ottani köre fenomenális volt. Valami extra különlegesre volt szükség Maxtól: azt hiszem, az utolsó korlátot lekoccolta az utolsó szektorban annak érdekében, hogy megszerezze a pole-pozíciót, ami nyilván kritikus ott” – utalt arra a csapatfőnök, hogy Monte-Carlóban Alonso viszonylag közel volt Verstappenhez.

„Szóval már Monacóban voltak arra utaló jelek, hogy az utcai pályák kihívást jelentenek számunkra. Azerbajdzsán is kissé nehezebb volt. Úgy gondolom, volt néhány rövid kanyarokkal tűzdelt pálya, amely némileg problémát jelentett számunkra.”

Horner azt is elmondta, hogy mivel ez alapjaiban „gond” az RB19-essel, aligha tudják egyből orvosolni, bár természetesen az a céljuk, hogy mindenféle pályán működjön az autójuk: „Nyilvánvalóan igyekszünk ezt orvosolni a jövőre nézve, hiszen olyan autót akarunk, amellyel pályák széles spektrumán tudunk versenyképesek lenni. És igazából azt gondolom, épp ezen a területen volt igazán erős az RB19-es.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: