A Mercedes számos problémával szembesült a Formula-1 új, szívóhatásos korszakának 2022-es kezdete óta. Az első évben a delfinezés és a pattogás jelensége hátráltatta a csapatot. Ezeket sikerült leküzdeni 2023-ra, de a szezon kezdetén más problémák jelen voltak, a tempó pedig továbbra is hiányzott – a felzárkózás érzékelhető, a hungaroringi rajtelsőség egy fontos állomás volt, de versenykörülmények között a Red Bull továbbra is messze.
A csapat pályaszéli mérnökigazgatója, Andrew Shovlin arról beszélt, szemléletváltással készülnek a 2024-es szezonra: az autó tervezésénél elsődlegesen nem azt tartják szem előtt, hogyan szüntessék meg az idei gyengeségeiket.
„Kijelenthető, hogy a jelenlegi szabályrendszerben nagyon a problémák kijavítására összpontosítottunk. Legyen szó pattogásról vagy egyensúlyproblémákról, amelyeket igyekszünk kiküszöbölni. Ahogy azonban ezen a téren előrelépéseket teszünk, az autó fejlesztésében a több teljesítményt tartjuk szem előtt” – magyarázta a RacingNews365 szerint Shovlin.
„Tehát ahelyett, hogy a megoldandó problémák hosszú listájára fókuszálunk, inkább arra figyelünk, milyen területeken hozhatunk köridőt. A jövő évi autót illetően középpontban az olyan kulcsfontosságú döntések állnak, melyek szélesebb skálájú fejlesztést tesznek majd lehetővé. Az idei év jól mutatja, mennyi teljesítményt képesek hozni a csapatok menetközben a fejlesztésekkel. De képesnek kell lenni a szóban forgó teljesítmény kinyerésére is.”
„Ahogy mondtam, kevésbé összpontosítunk a megoldandó problémák listájára, helyette a köridőben elérhető nagy lépésre figyelünk. Ez a lépés remélhetőleg visszajuttat minket a rendszeres pole-pozíciókhoz és a győzelmi esélyhez” – részletezte a szakember. A csapatokra vonatkozó mondatával Shovlin alighanem a McLarenre gondolt: a wokingiak demonstrálták az elmúlt futamokon, mi érhető el szezon közben az év elején még egészen problémás autóval, ha nagy a fejlesztési potenciál benne.
A Mercedes fő gyengesége 2023-ban
Erről Toto Wolff beszélt a Magyar Nagydíjon, még az időmérőt és Lewis Hamilton rajtelsőségét követően. Nem a leszorítóerő mértéke, hanem az autó kiszámíthatatlan egyensúlya okozza a legtöbb gondot.
„Az autó legnagyobb gyengesége nem a leszorítóerő hiánya, hanem hogy az autó kiszámíthatatlan. A versenyzők sosem rendelkeztek az önbizalommal, hogy tényleg keményen tudják nyomni az időmérőn, most viszont az autóban megvolt valami, aminek köszönhetően megjött az önbizalom. Így odaléphettek anélkül, hogy az járna a fejükben, vajon kitör-e az autó a kanyar bejáratán vagy kijáratán. Ezen a fő területen kell dolgoznunk, hogy olyan autóegyensúlyt biztosítsunk nekik, amely megjósolhatóbb” – fejtegette a csapatfőnök, hogy rövidebb távon az egyensúly problémáját kell megoldani Brackley-ben.