Nagyot fordultak a Formula-1 erőviszonyai két verseny alatt, Silverstone-ban és a Hungaroringen, egy gyors kanyarokkal és egyenesekkel tűzdelt, valamint egy főképp lassú és közepes kanyarokat felvonultató pályán is a McLaren volt a Red Bull mögötti csapat. A Formula.hu szerkesztői is arra számítanak, hogy a McLaren újra második erő lesz az autónak kedvező, silverstone-ihoz hasonlóbb vonalvezetésen, a csapatfőnöknek azonban kétségei vannak.
„Habár Spát általában az egyik legnagyobb sebességű pályaként emlegetik, valójában csak a leggyorsabb kanyar, a 10-es padlógázas az időmérőn. Sok köridő gyűlik össze az 1-es és 8-as kanyarokban, valamint az utolsó sikánban, amelyek lassú tempójúak” – idézi Andrea Stellát az Autosport. „Nem akarom magam ismételgetni, de óvatosan érkezünk a három kanyar miatt, ahol szerintünk jelenleg még időt vesztünk.”
A csapatfőnök három olyan pontot sorolt fel a pályán, ahol az átlagtempó 80-100 km/h közötti. Az MCL60 a szezon során korábban éppen az ilyen kanyarokból való kigyorsításokon küszködött. Bár a Hungaroringen mutatott teljesítmény azt sejteti, hogy a McLaren javult ezen a téren, Stella tart a szóban forgó kanyaroktól.
A sprintformátum miatt is bizonytalan a McLaren
„A hétvégi sprintesemény lesz, ezért az abszolút teljesítmény mellett fontos lesz az is, milyen gyorsan tudsz alkalmazkodni az autóval a pálya igényeihez” – említette a másik buktatót Stella: Belgiumban egyetlen 60 perces szabadedzés áll rendelkezésre a beállítások megtalálására, márpedig a hét kilométeres pályán, nagy szintkülönbségek mellett ez nem egyszerű.
„Spában nehéz megérteni például a hasmagasság kérdését, mert az Eau Rouge-ben nem lehet túl alacsonyra állítva menni, különben problémák adódnak az autó alatt. Az egész hétvégi teljesítményre kihathat, mennyire gyorsan állítod be az autót” – mondta Stella.
Norris: Messze nem tökéletes autó a McLaren
Vezethetőség szempontjából az MCL60-nak még mindig sokat kell fejlődnie, elsősorban a lassú kanyarokban – erről a Hungaroringen második helyezést szerzett Lando Norris beszélt:
„Az autó kezelhetősége korábban sincs közelében annak, amit várnék egy autótól. Ha az a kérdés, hogy mire van szükségem egy tökéletes autótól, akkor érzésem szerint most nagyon messze vagyunk tőle. Egy kombinációról van szó, az alacsony sebességű kanyarokat és terhelést, valamint egyidőben a kezelhetőséget célozzuk. Ha mindkét területen egyszerre tudunk fejlődni, az a lehető legnagyobb kellő előrelépés. Akkor elvesznek ezek a gyengeségek és erősek leszünk” – beszélt arról a brit pilóta, hogy ha ebben a kanyartípusban is javulnak, akkor lesz igazán ütőképesnek nevezhető a McLaren.
A csapatnál bízhatnak abban, hogy a háromkörös nagy fejlesztési csomag utolsó szakasza erre megoldást ad. A második csomag Ausztriában érkezett, akkor kezdődött a McLaren nagy javulása: az utolsó kört a Magyar Nagydíjra ígérte a csapat, de elhalasztották bevetését – az Autosport szerint van rá esély, hogy az autók Belgiumban már megkapják az újítást.