DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 29. hétfő
F1

Mercedes: Legyen a mi problémánk az F1-es autók súlya!

James Allison technikai igazgató szerint a legkönnyebben úgy lehet elérni az F1-es gépek súlycsökkenését, ha egyszerűen lejjebb viszik a minimumtömeget.

Az elmúlt egy-másfél évtizedben drasztikusan megnőtt a Formula-1-es autók tömege: 2008-hoz képest nagyjából 200 kilogrammal nőtt a jelenleg 798 kg-os minimumsúly a száguldó cirkuszban. A legnagyobb ugrást a turbó hibrid erőforrások 2014-es bevezetése okozta, az összetett hajtáslánc rendkívüli módon megdobta az autók tömegét, de ugyanez elmondható a biztonsági fejlesztésekről, így például a halóról is.

A trendet többször kritizálták már a versenyzők – bár Fernando Alonso pedig nemrég arról beszélt, hogy inkább a versenygépek mérete nehezíti a versenyzést, nem a tömege –, emiatt pedig úgy fest, hogy az FIA és az F1 vezetése is azon dolgozik, hogy megfordítsa a trendet és a 2026-ban érkező új szabályokkal könnyebbé váljanak az autók.

f1-mercedes-montreal



Ezt persze nem egyszerű elérni a hibrid erőforrások és a biztonsági előírások miatt, a Mercedes technikai igazgatója, James Allison ugyanakkor egy egyszerűnek tűnő megoldást javasol: szimplán vigyék lejjebb a szabályokban előírt minimumtömeget, s akkor a csapatok úgy is mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy a közelébe kerüljenek annak az értéknek.

„Teljes mértékben egyetértek Stefanóval, és nincs egyedüliként azzal a gondolattal, hogy ezt a megállíthatatlan súlynövekedést vissza kell fordítani” – nyilatkozta Allison. „Évről évre egyre nehezebbé válnak az autók. Ugyanakkor nem annyira egyértelmű, hogyan lehetne a másik irányba elindulni. Különösen nehéz megálmodni egy olyan technikai szabályzatot, amely sokkal könnyebbé teszi az autókat.”

„Úgy gondolom, ahhoz, hogy könnyebbé tegyük az autókat, lejjebb kell vinni a minimum súlyhatárt, és aztán legyen a mi problémánk. Ha az autók a limit fölött vannak, az arra kényszerít minket, hogy nehéz döntéseket hozzunk arról, mit tegyünk az autóba és mit ne. De nem mindenki ért egyet ezzel az állásponttal. De úgy vélem, bizonyos tekintetben ez garantálja leginkább, hogy lefelé szoríthatjuk az autók tömegét” – fogalmazott a szakember.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: