Az utóbbi években egyre nőtt a Formula-1-es autók mérete és tömege egyaránt: utóbbi esetében például másfél évtized alatt nagyjából 200 kilogrammos „hízásról” van szó részben a hibrid hajtásláncok, részben a biztonsági fejlesztések – például a halo – okán.
A versenyzők az elmúlt időszakban többször is kritikát fogalmaztak meg mindezzel kapcsolatban: George Russell például rámutatott, hogy a nagyobb súly azt eredményezi, hogy egy ütközésnél nagyobb erőhatás éri a pilóták testét. Emiatt az FIA és az F1 vezetése is célul tűzte ki, hogy már a 2026-ban érkező új szabályokkal csökkentsék az autók tömegét.
Ezt a törekvést az F1-es mezőny rangidőse, Fernando Alonso is támogatja, az Aston Martin színeit képviselő spanyol ugyanakkor inkább az autók méretét látja fő problémának a versenyezhetőség szempontjából:
„Nem gondolom, hogy a súlycsökkentés jelentős mértékben változtatna a show-n” – idézi Alonsót a MotorsportWeek.com portál. „Úgy vélem, inkább az autók mérete, semmint a súlya az, ami kissé nehezíti a dolgokat. Az előzések, a futamok első néhány kanyarjában zajló csaták… nehéz jól pozícionálni most az autót pusztán annak mérete miatt, nem pedig a tömege okán.”
„Szerintem rendkívül nehéz lesz jelentősen csökkenteni a tömeget, mivel a hibrid erőforrások mindig nehezebbek lesznek, mint a normál motorok, valamint a biztonság is sokkal fejlettebb ezeken az autókon. Tudom, hogy van szándék arra, hogy abba az irányba haladjunk. Meglátjuk, mit tudnak tenni. Mindig is üdvözítő lesz és jó móka könnyű autókat vezetni, de végső soron úgy gondolom, inkább a méretük teszik nehezebbé a versenyzést.”