A patinás wokingi alakulat pocsék teljesítménnyel indította a 2023-as szezont, ám egy átfogó fejlesztési ütemterv képében már úton a megoldás Wokingban, az első lépcső pedig vélhetően már a jövő hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon debütálni fog. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown korábban elismerte, hogy elégedetlen a csapat fejlesztési tempójával, ezért a télen kinevezett csapatfőnökkel, Andrea Stellával karöltve jelentős átszervezéseket hajtottak végre a technikai részlegen, melynek eredményeképp azonnali hatállyal távozott az istállótól James Key technikai igazgató. A brit szakember eddigi feladatait azonban nem egyetlen utód, hanem három technikai igazgató veszi át: az aerodinamikáért Peter Prodromou, a mérnöki és tervezési részlegért Neil Houdley, az autó koncepciójáért pedig a csupán 2024-ben csatlakozó David Sanchez fog felelni a jövőben.
A McLaren új struktúrájával kapcsolatban érdemes megemlíteni, hogy az istálló ezzel visszatér egy korábban már eldobott felálláshoz, a 2010-es évek közepén ugyanis Prodromou Tim Goss-szal és Matt Morrisszal osztozott a feladatokon, ám Brown 2018-ban hatékonysági szempontok alapján működésképtelennek ítélte meg a rendszert, később pedig szerződtette a Toro Rossótól a most elbocsátott Keyt. Joggal merülhet fel tehát a kérdés: miért tér vissza a wokingi alakulat az 5 évvel ezelőtt egyszer már „kukázott” felálláshoz?
„Szerintem az egyetlen közös pont a két szisztéma között a hármas szám, minden másban különböznek. Amikor 2015-ben csatlakoztam a McLarenhez, akkor három technikai igazgató dolgozott, de nehezen érthető módon voltak meghatározva a hatásköreik, még a csapat emberei sem voltak tisztában azzal, hogy ki mit csinál. Az első különbség rögtön ebben rejlik: mi pontosan tudjuk, hol húzódnak ezek a határvonalak. Azt szeretnénk, hogy a gyors F1-es autó tervezéséhez szükséges három kulcsterületnek egyértelmű vezetése legyen az általunk meghonosított rendszerben. Ez a modell a válasz arra a kérdésre, ami Zakkel már az első naptól kezdve megfogalmazódott bennünk: hogyan hozzunk létre egy teljesítményorientált szervezetet?” – idézi Stellát a Motorsport.com.
Az olasz szakember meglátása szerint azonban van még egy fontos különbség, mégpedig ő maga: „Akkoriban a technikai részleg a csapatfőnöknek felelt, ő azonban nem rendelkezett technikai háttérrel, most azonban ez is adott” – magyarázta a McLaren főnöke, aki a Ferrarinál Michael Schumacher teljesítménymérnökeként, valamint Kimi Raikkönen és Fernando Alonso versenymérnökeként is tevékenykedett, de a wokingiak színeiben is számos kulcspozíciót töltött be csapatfőnöki kinevezése előtt.
„Mindazonáltal nem számítok túl sok elfoglaltságra a technikai részleg irányításával kapcsolatban, mert mint mondtam, minden területen erős vezetőink vannak. A legfontosabb, hogy a teljesítmény javítását célzó ötletekkel álljunk elő, mert jelenleg ez az, ami a leginkább hiányzik a McLarennél. A döntéshozatal pedig az esetek többségében már csupán annak hozománya, hogy jól kidolgozott és minőségi információkat terjesztünk elő” – zárta gondolatait Stella.