DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Sajtó: Az Aston partnere lehet a Honda

Lapértesülések szerint Lawrence Strollék alakulata lehet a japánok első számú kiszemeltje az F1-ben 2026-tól kezdődően.

Néhány hónapja tette közzé az FIA a 2026-tól kezdődő ciklusra regisztrált Formula-1-es motorgyártók listáját, s a hat márka között ott szerepelt a Honda is. A japánok hivatalosan 2021 végén kiszálltak a száguldó cirkuszból, de azóta is szorosan együtt dolgoznak a Red Bull Powertrains erőforrásain – és ezt idén már nem is titkolják, a hajtáslánc nevébe ugyanis visszakerült a Honda is.

A Red Bull partnerei azonban nem maradhatnak 2026-tól, hiszen a Ford csatlakozik az energiaitalosok motorrészlegéhez. A Honda így hiába szerepel az említett listán, pillanatnyilag egyetlen partnercsapata sincs a három év múlva induló, új motorszabályokat is hozó időszakra.

f1-aston-aus



Korábban azzal kapcsolatban merültek fel hírek, hogy a múlt évtized közepének csúfos kudarca ellenére újra összeállhat a McLaren–Honda páros, s bár ez is megmaradhatott opciónak a Williamsszel együtt, a Motorsport.com spanyol kiadása úgy tudja, a három jelenleg Mercedes-hajtásláncot használó alakulat közül az Aston Martin felé tendálnak a japánok.

Az említett trión kívül egyébként más alternatívája aligha van a Hondának, hiszen a jelenleg még Alfa Romeo név alatt futó Sauber az Audi gyári gárdája lesz, a Haasnak pedig túlságosan is szoros jelenleg a kapcsolata a Ferrarival. Úgy hírlik, a három Mercedes-motoros istálló közül pedig az Aston lenne a prioritás, ami nem is feltétlenül meglepő a „zöldek” idei előretörésének és erős szereplésének fényében.

 

Előnyök és hátrányok az Aston–Honda házasság kapcsán

Ha igaznak bizonyulnak a híresztelések, s valóban létrejön az Aston Martin–Honda együttműködés, akkor tulajdonképpen gyári szinten működhetne együtt Lawrence Stroll csapata és a japán márka. Mint arról már a McLaren-pletyka kapcsán írtunk néhány hónapja, a kvázi gyári státusz feltétlenül előnyt jelent ahhoz képest, ha egy istálló ügyfélként csak vásárolja a hajtásláncot: utóbbi esetben egy kész erőforrás „köré” kell építeni az autót, míg gyári partner esetén szorosan együtt dolgozhatna a két részleg.

Ugyanakkor az Astonnak azt is mérlegelnie kell, hogy jelenleg nagyon szoros szálak fűzik össze a Mercedesszel. A csapat nemcsak hajtásláncot kap ugyanis a Mercedestől, hanem többek között váltót és hátsó felfüggesztést is, ráadásul egyelőre még az ő szélcsatornájukat is használják.

Nem lenne könnyű tehát a Mercedestől való függetlenedés, ám épp annak köszönhetően, hogy rövidesen elkészül és munkába áll az Aston Martin vadonatúj és korszerű központja, egyszerűbb lehet megtenni ezt a lépést. Az infrastruktúra fejlesztése egyértelműen arra az irányba mutat, hogy elképzelhető a gyári státusz az istállónál – márpedig erre viszont csak a Hondával nyílik esélyük a motorgyártók közül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: