A 2022-es technikai szabályokat úgy igyekezett megírni Pat Symonds csapata, hogy jelentősen korlátozza az istállók mérnökeinek szabadságát, ez pedig a költségplafonnal kiegészülve szorosabb versenyt eredményezzen. Egy évvel a szabályzat bevezetése után mégis azt látjuk, hogy egy csapat, a Red Bull jelentős versenyelőnyben van a többiekhez képest: ez azt jelzi, hogy a szabályrendszer mégsem korlátozza olyan mértékben a kreativitást, mint arra előzetesen számítottak.
„El kell ismernem, és szerintem nemcsak nekem, hanem a legtöbb csapatnak is, hogy mielőtt az új generációs autók kigurultak a pályára, azt hittük, hogy a szabályzat eléggé korlátozó” – beszélt erről a Motorsport.com-nak a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella. „De érdekes módon ahogy elkezdődött az út, tudatosult bennünk, hogy sok teljesítményt lehet nyerni, különösen a padlón keresztül. A szívóhatást technikai szemszögből más módokon is ki lehet aknázni, mint amire a Formula-1-ben bárki számított, véleményem szerint.”
„Ha megnézzük, mennyire kifinomult a geometria egyes autókon, főleg a föld felé néző elemeken, melyek nem feltétlenül láthatóak, valamint milyen komplex az áramlási mező és az autó alatti függőleges struktúrák, akkor ezek túlmutatnak azon, amire a szabályhozók számítottak. Mérnöki szemmel nézve ez csodálatos út” – mondta Stella.
Mondandójának figyelemreméltó része, hogy nem elsősorban a látványos elemekben látja a szóban forgó, vártnál nagyobb szabadságot, hanem a padló területét és ennek csatornáit emelte ki, melyek kevesebb figyelmet kapnak például az oldaldobozoknál – egyszerűen azért, mert helyzetükből fakadóan nagyon ritkán látjuk őket.
„Ugyanez a látványt tekintve azt jeleni, hogy aki jobb munkát végez, mint a Red Bull jelen pillanatban, az tartós versenyelőnyt szerezhet, nagyobbat, mint amire számítottunk volna. Ennek műszaki magyarázata van, és végső soron annak jár jutalom, aki jobb munkát végzett másoknál” – emelte ki Stella. Mindez persze a győzelemért vívott harcot váró nézők szemében kevésbé örömteli hír.